Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Mine beste leseopplevelser

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-11-09, 20:17   #1
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Mine beste leseopplevelser

Jeg ser at det var fryktelig lite aktivitet i denne kategorien "Andre Bøker". Så da tenkte jeg at jeg skulle skrive litt. Jeg har alltid lest veldig mye bøker, er veldig glad i bøker og kan bruke mange timer i bibliotek og bokhandler. Når jeg ser en bok jeg har lest og virkelig likt i en bokhandel, er det som å se en god, gammel venn. Jeg får lyst til å kjøpe den på nytt, hvilket jo er litt tåpelig .

Men nå skulle jeg anbefale noen bøker som har betydd mye for meg:

"Gutten som hadde svar på alt" (Vikas Swarup) - boken bak oscarsuksessen Slumdog Millionaire. Etter ilmen har boken fått filmens tittel også norsk.
Faktisk en ganske lettlest, liten bok. Med et stort innhold. Handler om en liten gutt i India, man lærer masse om forholdene der, men det hele er pakket inn slik at det blir koselig. (På tross av historiens ofte mørkere sider). Ble veldig glad av å lese boken, og delt den med mange. For dere som har sett filmen anbefales boken like fullt. Jeg likte også filmen godt, men historien er selvsagt endret til å passe den klassiske amerikanske filmsmak.

"En kort historie om nesten alt" (Bill Bryson) - en ganske stor bok som forteller historien om nesten alt. Med alt menes vitenskapen, og hvordan vitenskapen har utviklet seg. Full av morsomme historier om gale vitenskapsmenn. Feks om livslagt fiendeskap pga uenigheter om små detaljer. Om enorme bestrebelser som endte i ingenting. Eller som endte i fantastiske resultater, som feks bevis på at jorden er rund, men innen forskeren kom hjem fra sin årelange reise langt utenfor sivilisasjonen allerede var bevist av andre. Kanskje mest for leseglade, da mange lar seg avskrekke av størrelsen (noe jeg ikke kan sette meg inn i )
Man kan også bli litt misunnelig på de enorme forskningsmulighetene (og med det æren for det de fant) som var tilgjengelige for "rikmannsstanden" før. De måtte jo ikke jobbe for føden, og kunne bedrive dagene med våsete tidsfordriv og akkurat det de ville. Noen ganger endte det med store oppdagelser.

Jeg kommer tilbake med mer. Ikke sikkert noen er interessert da, men det er nå uansett hyggelig å skrive om fine bøker

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:49   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Mine beste leseopplevelser

Fin tråd - er det ok om vi andre også legger inn våre favoritter?

Jeg glemmer aldri den følelsen jeg hadde når jeg leste The Shining (Ondskapens Hotell) av Stephen King. Jeg var vel 15 år tror jeg, var helt alene i huset en mørk kveld og leste hele boka i løpet av kvelden / natten.....
En utrolig bra bok - for dem som liker det litt skummelt.
Andre favoritter er Ildbarnet og De levende døde (Pet Cemetary) av samme forfatter....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 20:57   #3
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Ja, kom med mange favoritter.

Stephen King leste jeg mye for lenge siden. Kanskje på tide å lese disse igjen. (Selv om jeg egentlig av prinsipp holder meg unna alt skummelt fordi jeg er fryktelig pysete og lettskremt)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 13:43   #4
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

For mange mange år siden fikk jeg en bok av min mor som hun hadde fått som liten. Den het "den hemmelighetsfulle have" skrevet av Frances Hodgson Burnett.
Boka har helt siden jeg som liten leste den stått som en av mine beste leseopplevelser. Den fasinerte meg rett og slett
Som voksen har jeg hatt mange gode leseopplevelser, ettersom jeg er en lesehest på min hals

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 06-11-09, 14:01   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av bondetuppa, her.

For mange mange år siden fikk jeg en bok av min mor som hun hadde fått som liten. Den het "den hemmelighetsfulle have" skrevet av Frances Hodgson Burnett.
Boka har helt siden jeg som liten leste den stått som en av mine beste leseopplevelser. Den fasinerte meg rett og slett

Åja, jeg elsket den! Og tordivelen flyr i skumringen. Det er de to bøkene jeg husker best fra jeg var liten Og jeg leste MYE!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 00:43   #6
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Mine beste leseopplevelser

Synd jeg ikke husker forfatteren, men en bok som het "Mitt søtappelsintre" må nok sies å være min første "store" bokopplevelse. Enkel bok, egentlig, men en rystende, "naken" historie om det å være barn og vokse opp i grell fattigdom. Har garantert boken enda, så det er mulig jeg kommer med navnet senere, om dere ikke orker å google den

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 00:55   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

"Den lille prinsen" - egentlig har jeg vel ikke lest hele boka enda, jeg klarer enda ikke de triste delene....
"Egypteren Sinhue" som er et oppkomme av historier som du både ler og gråter av.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 03:03   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Alkymisten er en av de bøkene som har gjort mest inntrykk på meg. Mest pga at timingen da jeg leste den var så rett.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 06:35   #9
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

Sånn i disse svineinfluensatider... Stephen King The Stand

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 09:30   #10
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Mine beste leseopplevelser

"Boktyven", en nydelig bok.. Har nevnt før, men tåles å bli nevnt en gang til; "Huset ved moskeen".

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 07-11-09, 10:00   #11
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

"Boktyven", en nydelig bok.. Har nevnt før, men tåles å bli nevnt en gang til; .

Absolutt, det er en av de beste bøkene jeg noensinne har lest.

American Gods av Neil Gaiman
Alle Harry Hole-bøkene til Jo Nesbø (jeg er IKKE krimfan, men de gikk ned på høykant)
Den som vandrer om natten av Marianne Fredriksson (ungdomsbok)
Saman er ein mindre aleine av Anna Gavalda
Extremely loud and incredibly close av Jonathan Safran Foer
Alt av Gabriel García Márcquez
Beloved av Toni Morrison
Great Expectations av Charles Dickens

Min venn, Flicka av Mary O'Hara, Narnia-bøkene og Tordivelen flyr i skumringen er de bøkene jeg husker best fra jeg var barn.

__________________
http://kaffedamen.blogg.no/
Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:53   #12
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Okei, mer om favorittbøker:
En passende ung man av Vikram Seth. En enorm bok som er helt fantastisk. Jeg brukte fryktelig lang tid på å gjøre meg ferdig med den første gang. Ikke fordi den var tung å lese, men fordi det var tungt å lese ferdig. Når jeg så at det begynte å bli tynt i høyrehånden (dvs få sider igjen) ble jeg så trist at jeg la fra meg boka. Merkelig oppførsel? Nei, en god bok er som en god venn, og man vil jo ikke skilles fra en god venn?
Uansett - fantastisk bok om livet, kjærlighet, familie og mennesker.

Hitchikers Guide to the Galaxy av Douglas Adams. Er jo en selvfølgelighet. Men har du ikke lest den - gjør det! Kjempemorsom, leker med logikk. Min favoritt"konklusjon" i bøkene må være hvordan man lærer seg å fly. Det gjøres nemlig ved å falle mot jorden og så bomme. Distraksjon ved bommetidspunktet er essensielt. For meg en meget logisk slutning og noe jeg vil vurdere å prøve en dag trangen til å fly blir overveldende. (I alle fall en mer interessant måte å takle flyproblemet på enn de vingene jeg laget i første klasse).

For litt behov for litt lettlest men intelligent humor anbefaler jeg Terry Pratchets bøker, som feks Going Postal. Han har solgt mer enn 55 millioner bøker, så det er flere som står bak denne anbefalingen

Nå sitter jeg og tenker på en kjempeflott bok, men så kommer jeg ikke på navnet. Får komme tilbake til den senere (er fare for at det blir flere ganger).

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:57   #13
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Sånn i disse svineinfluensatider... Stephen King The Stand

Ja, sånn i disse tider har jeg bestilt BUDSKAP FRA PLEIADENE av Barbara Marciniak, som omhandler verden i dag, hvordan media og alt og alle sprer frykt, og hvorfor og hvordan. Gleder meg til å få den, for jeg er sånn at jeg skrur av nyhetene bare jeg ser ordet "influensa" eller andre ting som skaper frykt som "selvmordsbombere" osv. osv. Frykt skaper frykt. Ellers leser jeg bare oppbyggende lektyre, når jeg ikke skriver selv. Holder på med en historisk romanserie som kommer ut i mars.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 11:14   #14
bondetuppa
Medlem
 
bondetuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Haugalandet
Alder: 48
Innlegg: 226
bondetuppa er ny på veien

Sv: Mine beste leseopplevelser

Kommer til å stikke innom denne tråden i forkant av hvert bibliotekbesøk - godt med tips om bøker som er utenom den kategorien som jeg velger mest - krim. Leser endel "vanlige" romaner også, samt hører noe på lydbøker - genial oppfinnelse for oss som har laaaaaang vei til jobb
Kom på en bok som jeg kan anbefale: Ken Follett - stormens tid bind 1 - sverdet og korset- og bind 2 - katedralen. Historien avspeiler England på 1100 tallet. I sentrum for handlingen er en gotisk katedral. Follett har skrevet denne boka etter grundige undersøkelser. Han skriver fargerikt og drivende Boka innehar vel det meste en kan ønske seg når det gjelder action, kjærlighet, hat, krim, historie.....

__________________
Sterkest er den person som heller vinner over seg selv enn andre (lao-tze)
bondetuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - uten gluten og melkeproteiner. Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:10   #15
Kiddo
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mine beste leseopplevelser

Når jeg leste her kom jeg på en av mine favoritter da jeg var liten, så til dere som har barn, her er en flott gave:
Jørgen + Anne er sant av Vigdis Hjort.
Husker jeg syns det var helt magisk og lese den...

  Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:29   #16
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Mine beste leseopplevelser

Maria Gripe - Skyggen over steinbenken. Den var stor då eg var lita. Hadde vore artig å lese på nytt, spennande om den er like bra no. Samme med Agnes Cecilia!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 12:51   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

"Synne gatebarn" var en av de som gjorde sterkest inntrykk på meg da jeg var litt eldsre. Drømte om å rømme til køben for å leve på gata, enda den var fæl husker jeg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:35   #18
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Okei, mer om favorittbøker:
En passende ung man av Vikram Seth. En enorm bok som er helt fantastisk. Jeg brukte fryktelig lang tid på å gjøre meg ferdig med den første gang. Ikke fordi den var tung å lese, men fordi det var tungt å lese ferdig. Når jeg så at det begynte å bli tynt i høyrehånden (dvs få sider igjen) ble jeg så trist at jeg la fra meg boka. Merkelig oppførsel? Nei, en god bok er som en god venn, og man vil jo ikke skilles fra en god venn?
Uansett - fantastisk bok om livet, kjærlighet, familie og mennesker.

Hitchikers Guide to the Galaxy av Douglas Adams. Er jo en selvfølgelighet. Men har du ikke lest den - gjør det! Kjempemorsom, leker med logikk. Min favoritt"konklusjon" i bøkene må være hvordan man lærer seg å fly. Det gjøres nemlig ved å falle mot jorden og så bomme. Distraksjon ved bommetidspunktet er essensielt. For meg en meget logisk slutning og noe jeg vil vurdere å prøve en dag trangen til å fly blir overveldende. (I alle fall en mer interessant måte å takle flyproblemet på enn de vingene jeg laget i første klasse).

For litt behov for litt lettlest men intelligent humor anbefaler jeg Terry Pratchets bøker, som feks Going Postal. Han har solgt mer enn 55 millioner bøker, så det er flere som står bak denne anbefalingen

Nå sitter jeg og tenker på en kjempeflott bok, men så kommer jeg ikke på navnet. Får komme tilbake til den senere (er fare for at det blir flere ganger).

"det var tungt å lese ferdig. Når jeg så at det begynte å bli tynt i høyrehånden (dvs få sider igjen) ble jeg så trist at jeg la fra meg boka. Merkelig oppførsel?"
Ne,i ikke i det hele tatt!! Noen ganger blir jeg helt fortvilet over at boka snart er slutt - men jeg leser den ferdig for jeg liker ikke å legge bøker fra meg.

THGTTG er en fantastisk bokserie! Jeg likte spesielt godt Guds siste budskap til menneskene, stor humor der!!

"Romskipene hang i luften slik murstein ikke gjør det" var den første setningen som fanget min interesse og da skjønte jeg at dette var verd å bruke noen timer på

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 14:52   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Når jeg så at det begynte å bli tynt i høyrehånden (dvs få sider igjen) ble jeg så trist at jeg la fra meg boka. Merkelig oppførsel?

Det fikk meg til å tenke på friends-episoden der Joey legger "Little women" boka i fryseren fordi han vil den skal være slik den er akkurat der
Eneste boka jeg har hatt lyst til å legge i fryseren var American Psycho... Fordi jeg orket ikke lese alle de grusomme tingene, men måtte bare lese videre...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 16:49   #20
siwemor
Juniormedlem
 
siwemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 24
siwemor er på en erverdig vei

Sv: Mine beste leseopplevelser

Nå fikk jeg mange gode leser opplevelser her fra jeg var barn.... Jørgen + anne, skyggen over steinbenken, synne gatebarn... elsket alle de tre bøkene. En annen jeg elsket var Annas barn og en om som jeg ikke husker navnet på. Som omhandler en hitorie fra johannesburg hvor en hvit jente og en farget gutt ble forelsket. Kunne den hete apartheid bare??? Likte den hvertfall veldig godt.

En jeg virkelig anbefaler for de voksne er Øya av en jeg tror heter Victoria Hislop....

__________________





siwemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:23   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av siwemor, her.

En annen jeg elsket var Annas barn og en om som jeg ikke husker navnet på. Som omhandler en hitorie fra johannesburg hvor en hvit jente og en farget gutt ble forelsket. Kunne den hete apartheid bare???

Høres ut som vi har vært med i samme bokklubben ja! Annas barn likte jeg også veldig godt! Veldig typisk tidlig nittitalls lett oppdragende undomslitteratur ja
Den du tenker på er nok Skin Deep. Den tenkte jeg mye på da jeg var i Cape Town, det så akkurat ut som jeg forestilte meg da jeg leste boka

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-11-09, 18:47   #22
siwemor
Juniormedlem
 
siwemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 24
siwemor er på en erverdig vei

Sv: Mine beste leseopplevelser

helt klart samme :-) jeg leste det meste som barn, og det gjør jeg vel egentlig fortsatt. skin deep var vel en av favorittene helt klart

__________________





siwemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 11:23   #23
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Mine beste leseopplevelser

"Hulebjørnens klan" og resten av serien Jordens barn, skrevet av Jean M. Auel, har gjort et uutslettelig inntrykk på meg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:43   #24
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

"Hulebjørnens klan" og resten av serien Jordens barn, skrevet av Jean M. Auel, har gjort et uutslettelig inntrykk på meg.

Signerer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:47   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mine beste leseopplevelser

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Signerer!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
annet, bøker, lese, romaner


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mine erfaringer Summergirl Ketolysekuren 20 08-03-09 22:36
Mine Måltider hildabakk Åpne dagbøker 26 24-05-06 20:59
Mine nye solbriller=) anniejahren Generell diskusjon 4 27-07-05 18:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no