Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-08, 20:36   #1
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien
Smile

Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Hei. Sitter her og lurer på om det er noen flere der ute som regner ut hva de spiser hver dag? Jeg bruker et excelskjema jeg fant her inne som regner ut karber, proteiner, fett og kalorier som er i den maten jeg spiser. Men så lurer jeg da litt på dette med fettet. Det sies at man skal spise mye fett. Men hva er mye? I gram f.eks? Lurer på om jeg ligger noenlunde godt an i løypa, eller om det blir for lite fett eller for mye.

Så til dere som teller, hvor mye i gram spiser dere ca. innenfor de forskjellige næringsgruppene (+ kalorier) pr. dag??

På forhånd takk for svar

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 00:53   #2
bolleboll
Seniormedlem
 
bolleboll sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: oslo
Alder: 54
Innlegg: 629
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Hei. jeg bare lurer på hvor du fant det skjemaet?

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 01:21   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Hei. Sitter her og lurer på om det er noen flere der ute som regner ut hva de spiser hver dag? Jeg bruker et excelskjema jeg fant her inne som regner ut karber, proteiner, fett og kalorier som er i den maten jeg spiser. Men så lurer jeg da litt på dette med fettet. Det sies at man skal spise mye fett. Men hva er mye? I gram f.eks? Lurer på om jeg ligger noenlunde godt an i løypa, eller om det blir for lite fett eller for mye.

Så til dere som teller, hvor mye i gram spiser dere ca. innenfor de forskjellige næringsgruppene (+ kalorier) pr. dag??

På forhånd takk for svar

Det lurer jeg også på, pluss hvor du fant skjemaet

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:07   #4
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Hei, Jeg vet ikke hvor mye fett man bør spise men leste en ny artikkel hvor det stod at man burde ha 70% av energien fra fett. Jeg klarer ikke selv å spise så mye. Jeg bruker www.diett.no for å regne ut hvor mye kcal, energi , proteiner og fett jeg spiser. Da kan man legge inn alle aktiviteter og se hvor mye energi man bruker per dag. Er usikker på hvor riktig den regner matvareinnholdet. Mangler konstant jern!? i følge utregningen der men det kan da ikke stemme når jeg spiser masse kjøtt?

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:11   #5
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Lavinia - hvis du feks har en betennelse i kroppen så brukes jernlagrene dine opp, uansett hvor mye jern du spiser. Be legen sjekke crp neste gang du er der. Ellers så er det ikke overdrevent med jrn i kjøtt - mer i innmat da.

Når man spiser ketogen kost sier legen min at 60% skal komme fra fett. Jeg finregner ikke så nøye på det jeg. Har funnet ut at med litt bacon til egget, og litt rømme eller creme fraiche på grønnsakene når jeg har lyst på så føler jeg meg mett og fornøyd.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 13:58   #6
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Opprinnelig lagt inn av bolleboll, her.

Hei. jeg bare lurer på hvor du fant det skjemaet?

Her er ett skjema hvertfall: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17986

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 14:20   #7
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Hei. Sitter her og lurer på om det er noen flere der ute som regner ut hva de spiser hver dag? Jeg bruker et excelskjema jeg fant her inne som regner ut karber, proteiner, fett og kalorier som er i den maten jeg spiser. Men så lurer jeg da litt på dette med fettet. Det sies at man skal spise mye fett. Men hva er mye? I gram f.eks? Lurer på om jeg ligger noenlunde godt an i løypa, eller om det blir for lite fett eller for mye.

Så til dere som teller, hvor mye i gram spiser dere ca. innenfor de forskjellige næringsgruppene (+ kalorier) pr. dag??

På forhånd takk for svar

Jeg har lest flere steder her at for å ikke miste muskler bør man spise 1 gram protein pr kilo kroppsvekt. Jeg går ikke ned i vekt om jeg spiser særlig mer enn det.

Så hvis du f.eks veier 100 kg, og du spiser 5% karbo, 25% protein og 70% fett (som Skaldemann anbefaler) vil det bli ca 25g karbo, 100g protein og 150g fett.

Nå er jo 25 g karbo i meste laget, men hvis du spiser like mange gram fett som summen av karbo og protein vil du få i deg ca 70 energiprosent fett.

Så hvis du veier 100 kg og ikke skal ha mer enn 15g karbo blir det: 15g karbo + 100g protein = 115g fett. Da får du 1:1 i forholdstall (Skaldemann)

Veier du 80 kg og ikke skal ha mer enn 15g karbo blir det: 15g karbo + 80g protein = 95g fett.

Nå blir jo ikke dette så mye mat, men det er ingenting i veien for å spise mer fett hvis man ikke blir ordentlig mett

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 18:16   #8
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som regner ut hvor mye de spiser?

Jeg teller bare karbohydrater jeg og spiser så mye fett jeg greier å få i meg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Noen her som går på Atkins som kan legge liste over hva de spiser de forskjelige dag? Aadna Spørsmål og svar 4 11-08-06 19:05
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no