Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I ketose men går ikke ned

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-07-08, 15:23   #1
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

I ketose men går ikke ned

Er det noen som har noen tips?

Jeg begynte for litt over en uke siden med å spise under 15 g karbohydrater om dagen. Etter dag to viste testen at jeg hadde ketoner i urinen. Nå den siste uken har jeg hatt maks utslag av ketoner i urinen men jeg har bare gått ned to kilo. Det er veldig frustrerende for jeg spiser mellom 1000 og 1500 ckal om dagen.
Jeg trener hard styrketrening (noe som jeg har gjort de to siste årene) så jeg burde jo klare å forbrenne en del.

Har noen tips til hva jeg gjør feil?

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:18   #2
pelleline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 5
pelleline er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

2 kilo på en uke er veldig bra

pelleline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:21   #3
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned

Enig med Pelleline

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:27   #4
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: I ketose men går ikke ned

2 kilo er jo kjempebra? Husk at det å gå ned i vekt ikke skal være noen "quick fix" på vektproblemer - du skal ha med både hodet og huden på laget ditt i prosessen også! De fleste anbefaler faktisk ikke å gå ned i vekt mer enn rundt 1 kilo i uka Lykke til uansett

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 16:33   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: I ketose men går ikke ned

Holder med de øvrige her - 2 kg på en uke er jo kanonbra! Synes dog du spiser veldig få kalorier - 1000-1500kcal høres lite ut i mine ører. Strever med å klare å holde meg under 2000 jeg..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 17:11   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned

For det første så har de som har skrevet over her helt rett. Jeg synes du skal være kjempefornøyd med dette resultatet! Hva forventet du egentlig på en uke? Kjempebra, synes jeg
En annen ting er at å telle kalorier virker for meg litt håpløst på lavkarbo, jeg ser ikke på energi fra en type matvare som den den samme typen energi som fra en annen, dermed så lar jeg magemålet bestemme (sammen med kh så klart). Er jeg sulten spiser jeg, når jeg er mett slutter jeg etc.

Om du har mørkt eller lyst utslag på stixen har null og nada og nix å si for ketosen, utslag er utslag. Men det kan faktisk heller indisere at du drikker for lite vann, sånn at urinen din er konsentrert. Det ser du også om urinen er veldig gul.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 19:22   #7
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned

Enig med de over!! 2 kilo er veldig bra

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 02-07-08, 22:33   #8
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Hei,
Tenkte at det var lite å gå ned siden det står at man går ned fire kilo i uken hvis man er i ketose. Men tusen takk for positive svar
Ang de ketose testeren så er det jo en skala som sier hvor mye man har i urinen.. mine er i hvertfall sånn Liker at den blir mørkelilla jeg Og jeg drikker masse masse vann så tviler på at det er derfor den blir så mørk.
Jeg skal prøve å spise litt mer også. Fikk tips av en om å spise mer fett så jeg skal prøve det

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 05:36   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: I ketose men går ikke ned

Hvor står det at man går ned 4 kg i uken? Synes det er en ganske drøy påstand. Meg bekjent er det nærmest umulig å miste 4 kg fett i uken uansett kur, fordi det krever et energiunderskudd på ca 21000 kcal. Mange går ned mye i begynnelsen fordi de har mye vann i kroppen.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 08:34   #10
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Leste det et eller annet sted. For noen år siden da jeg var på maxvekt begynte jeg på fedon lindberg sin ketogene fase og da gikk jeg ned masse de første ukene. Men nå veier jeg mye mindre (>20kg mindre) så tror ikke jeg har så masse vann i kroppen nå. Men vekten har stått helt stille i over en uke nå, i dag hadde den gått litt opp også... så jeg får vel bare håpe at det snart snur og går i riktig retning.

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 08:57   #11
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: I ketose men går ikke ned

Jo mer overflødig man har på kroppen, det være seg vann eller fett, jo fortere går man ned. Derfor er også de 5-10 siste kiloene ofte så vanskelig å få bort.

Det er for øvrig helt naturlig at kroppen tar seg små pauser innimellom. Gi kroppen tid til å tilpasse seg, så begynner du nok å gå nedover igjen snart. Dersom du skal ha mensen kan du oppleve at vekten står stille eller går opp litt (hormoner+vann). Slik er det nå en gnag å være kvinne..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:25   #12
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose men går ikke ned

signerer de andre over her.
Jeg er vel en av de som går ned mye den FØRSTE uka, men så legger det seg på et fornuftig nivå, noe som både jeg og kroppen skal være fornøyd med. Kroppen skal jo ha tid til å omstille og "akseptere" hver kilo som mistes.
2 KILO er knallbra, du skal så absolutt være fornøyd med det.

masse lykke til, dette klarer du så fint atte.

klems

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:40   #13
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: I ketose men går ikke ned

skjønner frustrasjone din. selv om man skal være fornuftig, så blir man jo med på det som står i boka til torkil- og der står det at man kan forvente å gå ned mellom 3-7 kilo etter første-andre uke.

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 09:49   #14
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: I ketose men går ikke ned

MEN!! du har gått ned mye ja!!! 2 kilo på EN uke er massemassemasse!!! husk det!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-07-08, 12:57   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Lavinia, her.

Hei,
Tenkte at det var lite å gå ned siden det står at man går ned fire kilo i uken hvis man er i ketose. Men tusen takk for positive svar
Ang de ketose testeren så er det jo en skala som sier hvor mye man har i urinen.. mine er i hvertfall sånn Liker at den blir mørkelilla jeg Og jeg drikker masse masse vann så tviler på at det er derfor den blir så mørk.
Jeg skal prøve å spise litt mer også. Fikk tips av en om å spise mer fett så jeg skal prøve det

Jeg vet at det står på de ketostixboksene (har prøvd alle typer, tror jeg) at det har med mengde ketoner i urinen, det er delvis sant, det det ikke står er at mengde også har noe med mengde vann i urinen Det er derfor at det IKKE HAR NOE Å SI om den er lyserosa eller mørk lilla for om du går ned i vekt eller ikke. Dette er ikke en påstand, men en ubestridelig sannhet! Det er ikke en gang alle som får utslag, mens noen får veldig mørkt utslag til tross for stort væskeinntak (pluss minus tre liter vann). Det jeg sier er at det KAN være en indikator på lite væskeinntak

Har du allerede gått ned tjue kg med lavkarbo så synes jeg i alle fall to kg på en uke er imponerende

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 19:00   #16
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

[quote=Lavinia;498713]siden det står at man går ned fire kilo i uken hvis man er i ketose.

Man raser ned masse vann i starten. Når vannvekten er borte, kan man gå ned 0,5 - 1 kilo i uken. Det blir 4 kilo i måneden, om man er heldig. Og flink å gå masse tur. Går du ned fortere etter at vannvekten er borte, taper du muskelmasse, og det er en indikasjon på at du slanker deg på feil måte.

Husk at det forekommer platåer, der du tilsynelatende ikke går ned i vekt, men mister cm likevel.

Lykke til - og vær tålmodig

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 09:37   #17
bolleboll
Seniormedlem
 
bolleboll sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: oslo
Alder: 54
Innlegg: 629
bolleboll er en juvelbolleboll er en juvelbolleboll er en juvel

Sv: I ketose men går ikke ned

Opprinnelig lagt inn av Lavinia, her.

Er det noen som har noen tips?

Jeg begynte for litt over en uke siden med å spise under 15 g karbohydrater om dagen. Etter dag to viste testen at jeg hadde ketoner i urinen. Nå den siste uken har jeg hatt maks utslag av ketoner i urinen men jeg har bare gått ned to kilo. Det er veldig frustrerende for jeg spiser mellom 1000 og 1500 ckal om dagen.
Jeg trener hard styrketrening (noe som jeg har gjort de to siste årene) så jeg burde jo klare å forbrenne en del.

Har noen tips til hva jeg gjør feil?


2kg er jo kjempebra
Men du spiser litt lite karbohydrater. Man skal ligge mellom 15 og 20. Ikke under 15 for da tror kroppen en sulter.
Ckal er litt lite også. ca 2000 har jeg hørt er bra.Men det er viktigere og telle karber enn ckal.
Lykke til videre

bolleboll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse nybegynner Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 09:58   #18
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: I ketose men går ikke ned

Du har jo gått ned masse..! Enig med de andre at det er kjempebra.
Jeg har vært i ketose nesten konstant i tre måneder nå, og er snart på -5 kg Folk er forskjellige ja, og ikke alle går ned like mye og like fort.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:03   #19
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Takk for alle svar! Jeg har fotsatt ikke gått noe ned og fettprosent og midjemål og alt står bare helt stille... men skal prøve noen uker til. Før jeg begynte på ketogen fase spiste jeg generelt lavkarbo, men spiste frukt også. Spiser aldri pasta, ris eller poteter. Så når jeg drar på ferie kommer jeg nok til å spise sånn igjen. Får håpe jeg ikke raser opp i vekt da

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 11:06   #20
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: I ketose men går ikke ned

Man kan ganske enkelt regne ut hvor mye man kan forvente å gå ned.

Hvis du bruker 3500 kal per dag - som er mye, men la oss si du trener virkelig mye, så bruker du da 24500 ut kalorier på en uke. Du spiser 1500 per dag - det er da 10500 kalorier inn på en uke. Resten kan du da gå ned i vekt - og 14.500 kalorier er ca to kilo fett. Hvilket er kjempebra!!!

Og angående de stixene - de viser hvor mye ketoner som er igjen i urinen din. Etterhvert som kroppen venner seg til ketogen drift så blir den flinkere til å utnytte disse ketonene og slutter da å sende ut overskudd gjennom pust og urin - de blir brukt opp isteden. Da kan stixen slutte å slå ut, men likevel er du i en flott ketose.

De måler også antall ketonlegemer fordelt på vannet - altså gir mer vann færre ketoner per liter vann og lysere stix. Men det er jo bare hva som finnes i urinen. I forbrenningssystemet ditt, der det faktisk skjer, der er det full orkestermusikk åkke som. Så stå på - du har flott resultat, dette går kjempefint!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 12:36   #21
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: I ketose men går ikke ned

Da regner du ut i fra en kaloristyrt vektnedgang. Skaldeman (uten dermed å si at lavinia følger SSS) opererer med det han kaller hormonstyrt vektnedgang, og da har ikke kalorier noe å si. Selv har jeg et kaloriinntak på mer enn 3000 kcal i døgnet, men går likevel ned i vekt uten å trene.

Jeg er på langt nær noen ekspert på dette, men egne erfaringer sier at de ukene jeg har liggest høyest på kcal-inntaket, har jeg også gått mest ned i vekt. Men da kommer mesteparten av kaloriene fra fett.

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 15:00   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned

Sier meg enig med David, det er veldig mange andre faktorer enn kalorier å gå ut fra når man går ned i vekt. Selv spiste jeg også mellom 2500 og 3000 ckal uten å trene nevneverdig da jeg gikk ned tjue kg, så det så

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 15:32   #23
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: I ketose men går ikke ned

Joda - det er mange andre faktorer også. Som at kroppen ikke klarer å nyttegjøre seg alle kaloriene man spiser osv - dermed kan man spise mer. Men med to kilo i uka, så ser det jo flott ut så langt synes jeg da

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 14-07-08, 13:29   #24
Lavinia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 29
Lavinia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned

Hei. Jeg spiser rundt 15 karber om dagen, og de kommer fra grønnsaker og fløte/rømme. Jeg har ikke gått ned noen ting de siste to ukene. Var første uken jeg gikk ned 1-2 kilo. De siste to ukene har jeg prøvd å spise så mye fett jeg bare klarer og klart å komme meg opp i kalori inntak på rundt 1700 kcal om dagen.
Så nå skal jeg bare fortsette på dette opplegget frem til jeg drar på ferie 1 august. Håper jeg kan klare å gå ned litt i hvertfall innen da.
Jeg trener masse styrketrening 3 ganger i uken og løper ellers noen ganger i uken i over 30 min.

Synes jeg burde klare å gå ned noe!

Lavinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 15-07-08, 13:35   #25
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose men går ikke ned

Når du trener såpass mye som du gjør, så tror jeg kanskje du spiser for lite.
Hvis kroppen går i spare-modus vil den motsette seg vektnedgang.

Gjør som den ordentlige Homer Simpson, ha smør i kaffen...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 07:59
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
Ikke i ketose, men vekta går ned dag for dag! geysirland Ketolysekuren 7 29-09-07 10:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no