Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

kviser!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-05, 14:21   #1
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

kviser!

jeg merker at når jeg spiser lavkarbo får jeg kviser... er dette pga fettet i maten eller kan jeg være allergisk mot f.eks. fisk og egg? noen andre som har hatt disse problemene?
(mener å huske at noen sa at de ble kvitt kvisene, men hos meg er det motsatt )

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 14:52   #2
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Jeg synest kvisene mine har blitt bedre etter jeg begynte på lavkarbo. men jeg får forsatt en del. siste uken har jeg hadde mange faktisk. veldig iriterende

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 15:46   #3
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Jeg fikk veldig fet hud mens jeg fulgte Atkins-dietten. Det var faktisk plagsomt. Det rettet seg når jeg gikk over til et kosthold med mindre fett og mer langsomme karber/lav GI. Når har jeg mindre hudproblemer enn før hele greia startet. Jeg tipper at når du går over til vedlikehold kommer kvisene til å bli borte igjen.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 15:50   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

har også hørt at noen har fått fler i "utrenskingsprossessen" også har de forsvunnet etter hvert.. jeg har ikke merket noe særlig forskjell...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 15:54   #5
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

det der var det faktisk mye logikk i. når kroppen renser seg for giftige stoffer (hvis jeg kan kalle det det) så kommer det selvfølgelig ut av huden; ergo i form av kviser. jeg tror jeg skal bare satse på at de går vekk når jeg går over på å spise mindre fett og med karbohydrater.. det høres fornuftig ut. takk skal dere ha, nå trenger jeg ikke bekymre meg over å måtte ha masse kviser i lange tider fremover!

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:34   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Heia!

Jeg er også en av dem som fikk redusert kvisene ved lavkarbokosthold, MEN! Det er et men! Når jeg begynner å lure til meg "lovlig" godteri, kaker osv (som ofte medfører en transfett og kunstig søtning osv) så gir det seg utslag i mer kviser og utbrudd. Men så lenge jeg holder meg til skikkelig og ren lavkarbokost (les: masse grønnsaker, lite tilsetningsstoffer fordi man lager maten helt fra bunn, lite søtning, høyverdige proteiner og mye kaldpressede oljer og omega 3) så holder huden seg frisk og fin, og mye mindre tørr. Jeg tror også at man kan få utbrudd pga redusert toleranse/allergi for en matvare. Jeg har funnet ut at melkeprodukter ikke er noe særlig for meg, både fordi vekte blir rebelsk, og kanskje litt mer kviser. Dette kan også ha sammenheng med candida (som jeg var brennsikker på at jeg ikke hadde inntil nylig). Basedannende mat er også svært hjelpsomt i forbindelse med kviseutbrudd (melk er syredannende!!).

Mitt forslag er å fortsette på lavkarbo, så slipper du unna mange av de kvisene som skyldes hormonelle årsaker (fordi blodsukkeret er stabilt), og samtidig spise MYE godt fett (kaldpressede oljer, særlig omega 3), masse grønnsaker (for fordøyelse og antioksidanter) samt ta kvalitetskostilskudd. Ta gjerne GLA tilskudd om du har irritert, rød, sensitiv hud (det hjalp underverk på meg!prøv da å få gla fra både nattlysolje og agurkurtolje). Dette har hjulpet meg mye!

Phu! kan skrive mange sider om mat og kviser jeg, men tror jeg stopper her. hihi!

Klem med kvisefrie kinn fra Dingpot

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:35   #7
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Og bare et lite forresten slengt over skuldra på vei ut her: ja! Lavkarbo (om man gjør det rett og ordentlig) kan gi kraftige utrenskninsreaksjoner i begynnelsen! Særlig om man går direkte fra et temmelig dårlig kosthold med masse tilsetningsstoffer og transfett.

*tasser ut igjen*

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-05, 17:41   #8
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Henger meg på Dingpot her. Fortsett på lavkarbo,du så skal du se at kviseproduksjonen din avtar om en stund. Det tør jeg nesten garantere!

Lykke til,da!

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 19:47   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg har hatt problemer med fet hud og kviser fra puberteten. Og det ble ikke bedre før jeg begynte med lavkarbo kost. Jeg har fremdeles kviser, men lite - og mye mindre enn jeg hadde før. I tillegg vet jeg nå hva som fremkaller dem hos meg. Karbohydrater..... og allergi overfor diverse matvarer.

Siden jeg har arr etter tidligere kviser, vil jeg aldri få ferskenhud i hele ansiktet, men den huden jeg har er iallefall i uforskamma god stand i forhold til alderen (ref bl.a. hudpleier og spa-dama på Gol) og alt jeg har utsatt den for. Det har litt med gode gener å gjøre, men også med kosthold (ikke sukker, pasta, ris, hvitt mel, men bl.a. masse grønnsaker) og MASSE vann ! I tillegg har jeg slutta å røyke for 2 år siden - og det har nok hatt sitt å si..... Uansett, jeg har mye bedre hud nå enn jeg hadde som 20 åring !!

Jeg tror IKKE man får kviser av lavkarbo kosthold. Jeg tror man får kviser når kroppen renses for all faenskapen vi har puttet i den i alle år. Når kroppen ER renset, tror jeg den sier i fra når vi spiser noe den ikke vil ha - med å gi oss kviser....

Det var min lille dose logikk for idag....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 20:52   #10
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel
Exclamation

Nille, hvis du vil gjøre noe med arr etter kviser så går det an å få dem fjernet med laser. Det som skjer er at de stråler deg i fjeset slik at det ytterste laget av huden går vekk (ja, det høre snok litt makabert ut, men men), og så blir du helt blå i ansiktet (pga huden er blitt herpet) og må gå med ne krem og greier i en uke (dvs det blir nok 1 ukes isolat) - men i løpet av den uken fornyer huden seg, HELE huden i HELE fjeset, og UTEN arr pga den er blitt behandlet fra roten av. Det koster ca 5000, men du trenger ikke gjøre det flere ganger hvis jeg husker rett. Hvis du vil vite mer om det kan jeg finne ut hvor de gjør slik... men nå kan det jo hende at du overhodet ikke har bruk for det, jeg tenkte jeg bare skulle si ifra

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 24-05-05, 21:36   #11
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Nille, hvis du vil gjøre noe med arr etter kviser så går det an å få dem fjernet med laser. Det som skjer er at de stråler deg i fjeset slik at det ytterste laget av huden går vekk (ja, det høre snok litt makabert ut, men men), og så blir du helt blå i ansiktet (pga huden er blitt herpet) og må gå med ne krem og greier i en uke (dvs det blir nok 1 ukes isolat) - men i løpet av den uken fornyer huden seg, HELE huden i HELE fjeset, og UTEN arr pga den er blitt behandlet fra roten av. Det koster ca 5000, men du trenger ikke gjøre det flere ganger hvis jeg husker rett. Hvis du vil vite mer om det kan jeg finne ut hvor de gjør slik... men nå kan det jo hende at du overhodet ikke har bruk for det, jeg tenkte jeg bare skulle si ifra

JEG er interessert! Hihi! Har en del arr etter kvisene jeg har hatt. Men jeg er skeptisk til laserbehandling... (hudkreft osv). Hvordan blir huden etterpå? Hvor lang tid før man kan "vise seg offentlig" igjen?

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-05-05, 19:21   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TinaF

Nille, hvis du vil gjøre noe med arr etter kviser så går det an å få dem fjernet med laser.

Tusen takk Tina F

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-05-05, 00:09   #13
TinaF
Ubekreftet Medlem
 
TinaF sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Jeg er fra byen hvor det alltid regner..
Alder: 37
Innlegg: 228
TinaF er en juvelTinaF er en juvelTinaF er en juvel

det tar visst en uke før du kan vise deg offentlig (tror folk hadde reagert på et blått tryne uten ordentlig hud)jeg skal forhøre meg mer om dette med en venninne av meg i morgen og poste det i morgen kveld... ingen vits i å spekulere, jeg kom liksom bare på at en venninnes søster gjorde det en uke her for litt siden, og når nille nevnte det måtte jeg bare si ifra.. men jeg skal som sagt undersøke dette videre..

__________________
"You always get more of what you focus on in life"
TinaF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi... bare sunne *tanker* Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 20:20   #14
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk
Exclamation

Kvise-krise krever krise-tips

Jeg henger meg på denne allerede etablerte tråden:

Hva gjør man med mens-kviser midt i ansiktet når man skal være forlover i bryllup dagen etter...?

Jeg har en god foundation til å bruke i bryllupet, men er det NOE jeg kan gjøre i natt? Legge på bakepulver, mørk sjokolade, yoghurt, agurk, neglelakk.... Hva som helst!

Anyone? Krise-tips for kvise-krise?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 27-05-05, 20:31   #15
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Krisetips til MHM:
Smør på ren tetre olje eller ren aloeveraolje med jevne mellomrom til du skal ligge deg. Så smører du på ren aloevera før du skal sove.

Er det skikkelig dype og betente kan du smøre på ren peppermynteolje. Det roer kraftig ned.

En kopp rensete om kvelden pleier å fungere bra på meg.

....ellers så er også jeg en som får kviser av karbohydrater.....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Loff gir kviser sier VG Kristian Nyheter / media 17 06-03-11 16:02
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Kviser Diva Generell diskusjon 5 10-03-05 16:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no