Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Fettprosent

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-05, 22:59   #26
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ahkei, den skal jeg få til Huh..da er jeg klar Men tror jeg ringer dem for sikkerhetsskyld. Gidder ikke bruke masse tid (og litt penger) på å komme meg dit (har eksaamen å lese til nemlig ) Tihi

Takk for alle råd og tips!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 06-06-05, 23:30   #27
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ok, så klærne vil ikke ha noe å si da..? Har ikke helt fått med meg åssen den fettprosentregninga foregår, men regner med at det er lite fett i klærne mine Ja, er egentlig ikke ute etter den egentlige vekta mi (den finner jeg jo på badet hver morgen), men fettprosenten.

Må dem regne ut noe med vekta mi? Siden jeg skal be dem trekke fra det klærne veiier? Eller er det bare vist jeg vil ha den "eksakte" vekta?

Lindberg i Trondheim har tlf. tid fra 10-12. Mest åpent på kveldstid. Ligger rett overfor Nordeabanken (ikke langt fra Byhaven).

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-05, 09:28   #28
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Har dere sjekket om fastlegen/legesenteret kanskje har en slik vekt ?

Jeg har veid med på Tanita-vekt i dag hos legen min!

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 20:45   #29
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

litt forvirra her, på mybodycomp har jeg fettprosent på 27, og på bailine hadde jeg på 19... og da jeg var på sånn bailine veide jeg mindre enn det jeg skrev inn på bodycomp. ligger jeg midt i mellom da eller? bmi er 20 ca..

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 22:23   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

litt forvirra her, på mybodycomp har jeg fettprosent på 27, og på bailine hadde jeg på 19... og da jeg var på sånn bailine veide jeg mindre enn det jeg skrev inn på bodycomp. ligger jeg midt i mellom da eller? bmi er 20 ca..

Spørs hvordan de måler vettu. Det riktigste resultatet får du vel med fettklype. Bruker de de på Bailine eller ?? Tanita vekt er også en fin måte. Betalte kr. 150 hos Lindberg rep'en her i byen og fikk veie meg der selv om jeg ikke har gått på kurs. På trening er jeg målt med fettklype og den lå lavere enn Tanita . Tirsdag skal jeg måles med klype igjen......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-06-05, 22:27   #31
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Nille

Spørs hvordan de måler vettu. Det riktigste resultatet får du vel med fettklype. Bruker de de på Bailine eller ?? Tanita vekt er også en fin måte. Betalte kr. 150 hos Lindberg rep'en her i byen og fikk veie meg der selv om jeg ikke har gått på kurs. På trening er jeg målt med fettklype og den lå lavere enn Tanita . Tirsdag skal jeg måles med klype igjen......

takk nille brukte fettklype på bailine ja syns bare det var så enormt forskjell..

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 08:38   #32
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg ringte Lindbergklinikken her i Trondheim, og fikk svar at dem skulle ringe meg tilbake. Nesten en uke etter fikk jeg en SMS (!?!?!) at jeg ikke kunne veie meg uten å være på kurs eller å bestille time (1600 kr). Så da får jeg ikke vite..

Hvor får man fettklype henne?

Ringte også legesenteret jeg er ved for å høre samme dagen, og dem hadde ikke slik vekt (hun jeg snakket med trodde jeg var helt ko-ko, "eeh..vi har..en vekt?" ).

Jau, Vet ikke om man kan stole på den % i My Cody Comp..???

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-06-05, 15:57   #33
atin
Juniormedlem
 
atin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 15
atin er ny på veien

http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=528
her får du kjøpt klype.
den mest nøyaktige målingen får du ved bruk av fettklype, ettersom den vekten som brukes til å regne ut fettprosenten ikke er helt til å stole på. den kan ta feil, og tro at noe av vannet i kroppen er fett.

__________________

atin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 07:34   #34
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av mofe

Hvor mange prosent fett skal man ha?

Man ska ha minst 70 procent, gärna 75.

(I kosten, alltså!)

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 15:40   #35
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det er det optimale i følge Atkins også (på induksjon).

Når det gjelder fettprosent på kroppen (som jeg tror mofe muligens mente) , kommer det alt an på høyde og alder etc. Se på Tanita lappen din (hvis du har den enda). På min lapp står det at en dame på min alder/høyde skal ligge mellom 23 % og 34 %. (har jeg forstått det riktig da MHM, HP, Fedonisten ??) Skjønner ikke det med 34% helt, for på andre målinger er jeg "obese" (dvs. tjukk) om jeg ligger så høyt som 34 %. Mener at jeg har hørt et sted at 24% er normalt. De som trener aktivt sier man skal ligge under 20%. Jeg hadde 19% da jeg trente masse og da var jeg TYNN. Mens bodybuildere ligger et sted rudnt 5-9 % (ref han lowcarbdieter). Jeg har målt med fettklype i dag, men hadde ikke tid til å vente på utskriften - måtte på jobb.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 21-06-05 kl 18:33.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 15:47   #36
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Vil målingene man gjør og legger inn på mybodycomp.com være sånn høverlig rette?? Å måle på "fettet" må da være like så riktig som å måle på Tanita vekt? (nå fikk jo ikke jeg veie meg på den da). Men stusser litt på svaret - for MyBodyComp.com mener jeg har en fett% på 18..Og det synes jeg høres litt lite ute..Selv om jeg nå er 58.5 kilo er jeg jo fortsatt rundt over låra (52 cm ).

Men spurte ei som hadde målt seg på Tanita vekt, og tallene stemte vel sånn høverlig med det du fikk fra siden..OM jeg huske rett.

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 18:13   #37
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Vil målingene man gjør og legger inn på mybodycomp.com være sånn høverlig rette?? Å måle på "fettet" må da være like så riktig som å måle på Tanita vekt? (nå fikk jo ikke jeg veie meg på den da). Men stusser litt på svaret - for MyBodyComp.com mener jeg har en fett% på 18..Og det synes jeg høres litt lite ute..Selv om jeg nå er 58.5 kilo er jeg jo fortsatt rundt over låra (52 cm ).

Men spurte ei som hadde målt seg på Tanita vekt, og tallene stemte vel sånn høverlig med det du fikk fra siden..OM jeg huske rett.

Det var nok meg det. Og min fettprosent blir den samme på Tanita vekt og med de jeg får på bodycomp.
Skal til Lindberg-klinikken i Trondheim igjen i neste mnd, og tenkte å sjekke igjen da (dvs. legge inn mål på bodycomp igjen for å se om de matcher). Kan godt gi tilbakemelding etter dette.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 18:31   #38
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, det var deg Kom ikke på nicket i farta før i dag

Ja, legg gjerne inn! Lurer virkelig om jeg kan ha så lav fett % som 18, høres jo litt lite ut..

Ps, fikk ikke veie meg på Lindbergklinikken i Trondheim, jeg..Raringer..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 20:07   #39
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84



Ps, fikk ikke veie meg på Lindbergklinikken i Trondheim, jeg..Raringer..

Skal spørre legen om hvorfor jeg.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-05, 21:03   #40
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2

Det var nok meg det. Og min fettprosent blir den samme på Tanita vekt og med de jeg får på bodycomp.
Skal til Lindberg-klinikken i Trondheim igjen i neste mnd, og tenkte å sjekke igjen da (dvs. legge inn mål på bodycomp igjen for å se om de matcher). Kan godt gi tilbakemelding etter dette.

Ja, gi tilbakemelding til oss her Spennende og se om det stemmer denne gangen også (for da kan jeg vel "stole" på mybodycomp)

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-05, 08:23   #41
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Oki doki. Da har vi ukens mysterium her:

Nilles fettprosent

25/5 - Tanita: 35,5 %
21/6 - www.mybodycomp.com : 32,71 %
21/6 - Fettklype: 27.3 % - (måletall - arm/b: (15) 11 arm/f: (8) 7 rygg: (18) 10 midje: (20) 15)

(måletallene fra fettklypa i parantes er fra november - hvordan de regner ut prosenten vet jeg ikke)

og hva stoler Nille på da da ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 24-06-05 kl 13:07.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-05, 12:26   #42
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ja, hvilke konklusjoner skal man trekke ut fra dette da? Synes ikke alle målene var fra "samme" tid, for det er jo meget godt mujlig at du har erstattet en del fett med muskler siden jul Du som er så flink med Pilates!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 24-06-05, 13:05   #43
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Ja, hvilke konklusjoner skal man trekke ut fra dette da? Synes ikke alle målene var fra "samme" tid, for det er jo meget godt mujlig at du har erstattet en del fett med muskler siden jul Du som er så flink med Pilates!

Mybodycomp er fra samme tid som fettklypa - dvs. sist tirsdag...
Tanita er fra 25/5, altså ca. 1 mnd siden.

Har oppdatert med dato nå .....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-06-05, 13:07   #44
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Aha..Ja, ble bare forvirra når du skrev Novemeber der, ser jo at det står talla i PARANTES er fra Novemeber Sånn går det når man er surrete. Da er vel Tanita lite troverdig kanskje? Virker jo mer sannsynelig at når man måler litt "overalt" på kroppen (måler fett/størrelse) blir det mer rett, i og med at Tanita bare måler motstand (som ikke bare trenger å være fett) og bare i beina, mens resten blir regnet ut etter alder, vekt og høyde..Noen har jo større overkropp enn andre...f.eks..

Huuuuuuuum

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 24-06-05, 17:57   #45
atin
Juniormedlem
 
atin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Oslo
Innlegg: 15
atin er ny på veien

når du regner med fettklypen, får du bare vite hvor mye underhudsfett du har. og det er vel det som er mest interessant å vite. det er der du merker om du går ned. mybodycomp tar kanskje også med fettet inni kroppen, som du ikke kan se. og derfor blir tallet høyere. hvor mye fett du har inni kroppen vet jeg ikke, men så fryktelig mye skulle jeg ikke trodd det var.fettet du ikke ser kan ligge rundt organer og slikt.
men fettklypen vil jeg si er den beste indikatoren for å se hvor mye du har gått ned eller ikke.

__________________

atin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt av hvert Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 14:37   #46
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosent

fett% er bare et tall , det finnes ingen eksakt måling av fettprosent, så du kan kun se om du går opp eller ned.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 14:46   #47
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Fettprosent

åh jeg har alltid lurt på hvor høy fettprosent jeg har .... men jeg skjønner ikke hvordan man kan måle med en fett klype ?? bare tar man tak i en valke ?? noen er jo større enn andre også er jo magen starmmere når man har spist og slappere når man har spist men venta en god stund .....
æsj jeg har sikkert mega høy føler at jeg nesten ikke har noe muskler bare litt i låra også veier jeg 78 kilo .... noen som vil gjette

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 15:48   #48
Snow
Juniormedlem
 
Snow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Vestby
Alder: 45
Innlegg: 12
Snow er ny på veien

Sv: Fettprosent

Jeg tørker støvet av denne tråden jeg
Er det noe jeg har tro på, så er det å gå etter selve fettprosenten og ikke vekta. Dette er fordi jeg har trent mye siden jeg var 15 år gammel og derav har mye muskler på skrotten min (derfor veier jeg vesentlig mer enn venner på samme høyde og bredde som meg).

Når det gjelder fettprosenten så burde menn ligge på ett sted mellom 9-21% fett. Kvinner burde ligge ett sted mellom 21-35% fett. Det er ikke dermed sagt at du er slank og flott om du som kvinne ligger på 35%, da det er anbefalt for en kvinne å ligge på en fettprosent under 30%. Menn er anbefalt å ligge på under 18%.

Når det gjelder denne websiden mybodycomp så går disse tallene kun ut i fra din alder, høyde og vekt. Spør du meg så tilsvarer dette BMI-index, som igjen etter min oppfatning har null betydning i det virkelige liv.

Ser dere også snakker om Tanita vekt her, nå vet jeg ikke hva slags type vekt dette er, men går ut i fra at det er en digital vekt med innebygd fettprosentmåler. Dvs. at når man står på vekta sendes det ut elektroniske impulser i kroppen din. Dvs. at når disse elektroniske impulsene treffer fettvevet, så skjer det ingen form for reaskjon. Når de samme impulsene treffer en muskel, vil selve muskelen trekke seg sammen som respons. Ut i fra dette klarer vekta å finne ut hva som er fett i kroppen, kontra muskler.

Fettklype foregår på nogenlunde samme måte, dvs uten elektronikken. En fettklype er oppført i mm (millimeter). Man skal foreta minimum 3 målinger på kroppen. Feks mage, armer, bein. Når målingene er lest av i mm, regnest gjennomsnittet ut av dette. Deretter går man inn i en form for konverteringstabell hvor det er delt inn i kjønn og alder, samt høyde. Ut i fra dette får du omgjort mm til en fettprosent.

Både klype og fettprosentvekt skal være ganske nøyaktige. Enkelte billigvarianter av de elektroniske fettprosentvektene kan være unøyaktige, selv synes jeg fettklypa gir best resultater.

Fettklypa koster kr 99,- og da får du også med konverteringstabellen som man må ha for å få omgjort fettprosenten

Snow er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach/RYP Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:17   #49
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Fettprosent

Får altså ikke den der fit to gether til å regne ut fettprosenten på meg, hmmm...

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 15-11-05, 16:20   #50
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Fettprosent

må man bestille fettklypa på internett ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Vekt som måler fettprosent Huldr Generell diskusjon 11 17-03-06 17:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no