Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Fis og promp med VG's vektklubb!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-06, 06:19   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Fis og promp med VG's vektklubb!

...

__________________




Sist redigert av Goggen : 31-03-08 kl 09:31.
Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 06:57   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Ja, det hadde vært greit om de kunne være mer åpne, og la valgene være opp til hvert enkelt individ. Tenk om de kunne satt seg mer inn i forskning, og sett at det ikke bare finnes EN løsning, og sluttet å være redd for noe som ikke er å være redd for.

Min mage er også blitt mindre luftig etter kostomlegging.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 07:13   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Atter et flott innlegg fra vår kjære Goggen!
Kjempeflott !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 09:50   #4
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Kjempebra innlegg Goggen. Er enig med deg at den kostholdsdebatten som nå pågår er preget av at alle sitter på hver sin tue med bomber og granater klare for å forsvare sitt syn. Hvorfor kan ikke de ulike leirene nærme seg hverandre. Respektere at det finnes flere sannheter enn en og at valget om kostfilosofi må være tilpasset og individuelt. Det virker ikke som om ekspertene har forstått at ikke alt fungere for alle. Derfor det er nødvendig med mange kostfilosofier og åpenhet mellom disse. Det er greit at man brenner for sitt syn. Det er greit at man forsvarer sitt syn, men det er ikke greit at man tier i hjel andre alternativer. Folk må få vite at det finnes flere veier til Roma, uten at man dermed favoriserer den ene veien framfor den andre. Nå som fedme har blitt et nasjonalt helseproblem bør ekspertene bli litt mer ydmyke og åpne for andre syn og metoder. De tradisjonelle rådene om mager mat og mye mosjon har hjulpet tusenvis av mennesker til et sunnere og bedre liv, men mange har også blitt hjulpet rett inn i veggen. Når den tradisjonelle metoden ikke fungerer må man da kunne skule over til naboeksperten og si til sin klient at du.. kanskje Fedon kan hjelpe deg bedre enn jeg kan..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 11:01   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Kjempeflott innlegg, som jeg selvsagt er helt enig i.

Men samtidig skjønner jeg jo at de ikke vil opplyse om noe de selv mener er skadelig. Alle "ekspertene" inne på vektklubb er jo totalt imot lavkarbo og får nesten mord i blikket om man bare nevner ordet!

Trist.

Men en ting som virkelig irriterer meg er at de kan påstå ting som ikke har rot i virkeligheten. De regelrett skremmer folk fra lavkarbo ved å spre løgner! Som feks. dette:

Tabbe av Christian Drevon!

Enda et teit sitat av Drevon

Trenger jeg å si mer?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 11:02   #6
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Sitat:

Jeg lever i håpet om en kostholdsdebatt der man faktisk kan se hverandres muligheter til å hjelpe folk på forskjellige måter, i stedet for denne "skyttergravskrigen" mellom de ulike kostholdsfilosofiene.

Det gjør så absolutt jeg og. Jeg anser forskningens leting etter ett svar som er det riktig for alle ,som det store problemet. Det hadde vært bedre om det ble forsket på de forskjellige typer kosthold slik at man kunne hatt fåttnoen retningslinjer for å finne ut hva som passer for hvem.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 15:32   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Men samtidig skjønner jeg jo at de ikke vil opplyse om noe de selv mener er skadelig. Alle "ekspertene" inne på vektklubb er jo totalt imot lavkarbo og får nesten mord i blikket om man bare nevner ordet!


Det er vel det som er kjernen i problemet at disse ulike "ekspertene" ikke kan respektere at det finnes flere sannheter. Det råder krigstilstander i ernæringsfoskningsmiljøet. Det er skylapper på og fordøm. I steden burde det da være mulig å åpne øya litt og se til naboen og kanskje ikke akseptere, men i allefall respektere naboens syn. Med respekt for hverandres syn og metoder blir det med ett større åpenhet og større sjangse for samarbeid. Det er dette som mangler i dagens ernæringspolitikk. Samarbeid om å få flest mulig mennesker ut av matens kveletak og over på veier som fører til et bedre liv og en bedre helse.
De vil jo det samme alle sammen, nemlig forbedre helsa til folk. Så om de bare kunne jobbe side om side og lære av hverandre i steden for å barrikadere seg på hver sin fjelltopp. Det samarbeidet ville gavnet folket langt mer enn den krigen som nå påstår og det virrvarret av ulike meninger og råd som gis. I kampen om den lukerative og pengeinnbringende overvektige tas alle midler i bruk. Også løgner og usannheter. Bomber og granater.. Det er rene krigen der ute.. og stakkars den som skal forsøke å finne vei i vellinga.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 16:14   #8
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Goggen: Dette innlegget må du også sende inn til debatt@vg.no !!! Kjempebra skrevet - !

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 05-09-06, 16:57   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Det beste må vel være da min helt (not) Wenche Frölich hadde fått med seg bakeren Eddie Eidsvåg til å stå frem i media og fortelle hvor gal Lindberg var og hvor viktig det var med brød.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-09-06, 10:03   #10
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Opprinnelig lagt inn av janmesi

Goggen: Dette innlegget må du også sende inn til debatt@vg.no !!! Kjempebra skrevet - !

Takk for kommentar!

Et noe redigert innlegg er sendt VG. Så får vi se.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 09:24   #11
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Opprinnelig lagt inn av janmesi

Goggen: Dette innlegget må du også sende inn til debatt@vg.no !!! Kjempebra skrevet - !


VG Søndag har faktisk trykket innlegget!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 09:33   #12
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

stilig 8-)))

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 10:11   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Opprinnelig lagt inn av Goggen

VG Søndag har faktisk trykket innlegget!

Hææ? Har de??? Nå står pinadø ikke verden til påske! SÅ BRA!!!! Verden går altså fremover, det hadde jeg nesten begynt å gi opp håpet på! :jippii:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 10:17   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Jeg kan faktisk signere på det du skriver også, Goggen. Jeg er svært plaget med luftsmerter (skikkelig knivhogg og gass, deilig ikke sant?) når jeg spiser vanlig "sunt norsk" kosthold med pasta, ris, poteter, sukker og brød. Spesielt hvete og sukker får jeg gass og smerter av, men også mye av de andre nevnte matvarene.

Når jeg da spiser lavkarbo med nok/mye fett og helt kutter ut de overnevnte matvarene, forsvinner ALLE luftsmertene og gassen. Og da mener jeg ALT. Ikke ANTYDNING til det engang, samme om jeg spiser fårikål som du sier hehe. I tillegg har jeg ikke lenger halsbrann og jeg er ikke så svimmel som før (mye pga blodsukkeret).

At ikke ernæringsmyndighetene kan NEVNE det er helt søkt, men jeg skjønner jo samtidig hvorfor, når de jo mener fett er farlig. De kan jo ikke gå ut og anbefale noe de mener er skadelig. Men det er jo faktisk på tide å snu det synet nå, for det sømmer seg ikke for et ernæringsråd å sitte og tro på julenissen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 17:55   #15
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Hææ? Har de??? Nå står pinadø ikke verden til påske! SÅ BRA!!!! Verden går altså fremover, det hadde jeg nesten begynt å gi opp håpet på! :jippii:

Jepp, fremover går det!

De hadde til og med rammet det inn midt på sida og laga ei søt lita tegning i tillegg!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-09-06, 20:29   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Som et lite apropos til dette så holdt jeg på å dette av stolen da jeg på forsiden av dagbladet.no fant følgende sitet: Fedon-dietten vitenskapelig bevist
Mer her: http://www.dagbladet.no/dinside/2006/09/07/476091.html

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 14:01   #17
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Utmärkt skrivet, Goggen! Och kul att se att det går bra för dig.

Med mig är allt bra. Jag håller vikten och hälsan är utmärkt. Gaser i magen har jag inte känt av på fyra år.

Jag kommer förmodligen till Oslo 16-17/11. Det talas om någon hälsokonferens då. Jag vet ingenting närmare ännu, men det vore kul att se någon av er i levande livet.

Må bra!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-09-06, 14:08   #18
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Fis og promp med VG's vektklubb!

Tak takk Skaldeman! Ja her går det bra. 25 kg minus og kroppen er mye bedre. Som du kanskje har lest spiser jeg en del grønnsaker og trives med det. Litt gass blir det men ikke slik som før.

Hadde vært moro å tatt en tur til Oslo. Hvem vet, må se an litt.

Takk for kommentar og ha ei fin helg!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 19:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no