Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Torsk med eggesmør .. og hva da?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 17:43   #1
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Torsk med eggesmør .. og hva da?

Hei,

Nå er det skrei i butikkene i Oslo og jeg kjenner lysten på torskemiddag i mitt hjerte.

Men hva skal man lage som tilbehør?

Torsk - magert men greit pga tilbehør
Eggesmør - toppers!

Men de tradisjonelle potetene og gulrøttene må erstattes med noe...Men hva?

Stekte jordskokker? Litt hardt å mose med... Kanskje som pure med sellerirot?

Blomkål? Muligens, men er blomkål, smør og egg og fisk godt sammen? Blomkål er liksom litt sterkt i smaken for meg for tiden...

Forslag mottas med takk!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:01   #2
christinal
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 86
christinal er ny på veien

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Kokt brokkoli, da får du fin farge i tillegg. Ha godt med smør over brokkolien. Asparges kan du bruke også

christinal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:02   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Enig!! Brokkoli er snadder til fisk!! Stek litt bacon attåt. Eller surr litt løk..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:06   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Stekte rosenkålblader (ferske) surra med bacon

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:06   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Stekte rosenkålblader (ferske) surra med bacon

Stilig!!! Ikke bare hele rosenkålen, men du deler den opp!!! Surra kinakål er også godt.. faktisk.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:10   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Stilig!!! Ikke bare hele rosenkålen, men du deler den opp!!! Surra kinakål er også godt.. faktisk.

Ja jeg tar fra hverandre bladene, det tar litt tid men det er det verd Å ja, surra kinakål er også godt

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:52   #7
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Vi spiste skrei og rogn hos svigers i forrige uke, og da fikk vi kokt brokkoli og blomkål, rosenkål stekt med masse bacon,og smeltet smør. Eggesmør er jo supert til.

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:55   #8
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Lag en "rotstappe" av sellerirot, blomkål, brokkoli og løk.

Smørdamp blomkålen og brokkolien. Del selleriroten i terninger og kok den helt mør (ca 20 min). Fres løken gyllen i masse smør.

Bland alt sammen med en Tine Krydderost Pepper (firekant boks). Bruk stavmiksern.
UUUUUTROLIG digg og freeeesh farge. Smak til med salt og annet godt krydder

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 18:56   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Gi meg en mos som smaker godt....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:03   #10
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gi meg en mos som smaker godt....

Sellerirotmos er kjempegodt!!!

Men styr unna jordskokker - MYE mer karber i dem enn i poteter
Jeg sjekket i helgen, etter at mannen hadde kjøpt det for å være grei, siden han vet jeg ikke spiser poteter.... Det endte med at han laget sellerirotmos til meg

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:04   #11
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Gi meg en mos som smaker godt....

Jordskokk er faktisk veldig godt, mye inulin så det har søtsmak også.GI på 3

Men nå minner min kjære meg på at han for tiden ikke spiser smør. Teite intoleranse. Nå hadde jeg laget en hel deilig dagdrøm av et måltid.

Kanskje neste år da... Eller kanskje han kan reise bort og jeg kan slå meg sammen med noen ... Hmmm

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:07   #12
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Opprinnelig lagt inn av Debussy, her.



Sellerirotmos er kjempegodt!!!

Men styr unna jordskokker - MYE mer karber i dem enn i poteter
Jeg sjekket i helgen, etter at mannen hadde kjøpt det for å være grei, siden han vet jeg ikke spiser poteter.... Det endte med at han laget sellerirotmos til meg

Men disse karbene kommer visst av noe som heter inulin. Og disse tas ikke opp i kroppen. Derfor er det visst ikke mange karbene i jordskokk.

Dog er det visstnok veldig mange som får mageknip, diare og luftsmerter av jordskokk. Men det er også mange som tåler dem helt fint

Sellerirotmos er kjempe nam nam ja. Spess om du blander med en boks tine krydderost pepper

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 19:16   #13
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Is-salat med gul løk, agurk og tomat og olje over. Evnt. avokado. Ost til er også mulig. Bacon også.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 20:54   #14
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Torsk med eggesmør .. og hva da?

Du trenger ikke mer enn en solid porsjon smeltet smør til kokt torsk...

(+kanskje litt grovt havsalt)


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
middagstilbehør, torsk


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Torsk i form Nannah Middag 13 10-06-11 12:31
God form med torsk kamp Middag 1 25-05-10 16:29
Torsk i egg og bacon Iset Middag 1 22-02-10 13:51
Torsk?? beate Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 08-01-10 23:47
Eggesmør til fisk Iset Annen mat 2 10-07-09 15:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no