Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Porsjonskontroll

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-07, 02:23   #1
Spirea
Medlem
 
Spirea sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Innlegg: 59
Spirea er ny på veien

Porsjonskontroll

Jeg har lært meg å lage Ziggys lavkarbo-polarbrød - og de smaker stekt omelett og det er ok. Jeg kan bruke dem istedetfor brød. Og jeg klarer å fordele grønnsaker, proteiner og litt sånn hva-som-helst etter tallerkenmodellen, men jeg sliter med mengdene. Jeg blir mett av to polarbrød, så det er fint. Men til middag skjønner jeg ikke hvor grensen går. Jeg er matglad og kan godt tenke meg å spise en hel boks røde bønner på styrten med litt greier til......

Hjelp! Jeg trenger å vite hvor mye som er max av de ulike matsortene. Fint at man kan spise nøtter som snacks men hvor mye? Idag har jeg hatt parmesanost i skiver og hvalnøtter som tv-kos, men jeg skjønner jo at et sted går grensen, men hvor?

Hjelp!

__________________
Still hungry after all these years...
Spirea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 04:53   #2
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Porsjonskontroll

Hei Spirea.

Hvis du tar utgangspunkt i max 15-20 karbohydrater pr dag og ca 1-1,5 g protein pr kg kroppvekt pr dag, er det bare å regne og telle. Det er vanskelig å si hvor mange valnøtter du har til rådighet senere, det kommer jo helt ann på hva du ellers har spist. Så frem med kulerammen, eneste måten å gjøre det på.

Lag en dagsmeny og skriv ut for hver ting antall proteiner og karber, så ser du hva du har råd til på kvelden. Jeg er selv matglad og spiste for mye i begynnelsen. Da startet jeg å skrive disse verdiene opp, og det ga meg et mye bedre bilde over hva jeg kunne tillate meg. Det er ikke de store porsjoner jeg var vant til fra før, men du verden, men blir jo fort mett.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 24-11-07, 11:38   #3
Lollypop!
Seniormedlem
 
Lollypop! sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 535
Lollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlysLollypop! er et fyrlys

Sv: Porsjonskontroll

Det er litt vanskelig å gi konkrete råd når du ikke har lagt deg på en spesiell kur. Å følge noen råd fra en kur og noen råd fra en annen kur tror jeg kan bli veldig feil. Fettinnholdet fra ketolyse og C-måltidene fra Lindberg vil nok sikkert garanere deg vektoppgang. hehe.

Hvis du regner lindberg så er det ikke så veldig strengt som ketolyse. Du kan spise en god del mer karber emm de 15 fra ketolyse (det er jo veldig lite), men du kan ikke spise de mengdene fett som ketolyse har.

På lindberg er det en grei regel å ha 1/3 protein, 1/3 A (lavglykemiske grønnsaker), og 1/3 B (middelglykemiske grønnsaker). Spis til du er mett, men ikke stappmett. 4-6 måltider hver dag. Av nøtter og slik bruker jeg å spise 10-15 stk. Men jeg spiser dem sammen med frukt og ikke ost (som er fett).

__________________








Lollypop! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, men tusler nå over til Fedon etter dårlig vektnedgang Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Porsjonskontroll Spirea Dr Lindbergs 2 01-09-07 10:57
Porsjonskontroll Spirea Dr Lindbergs 1 09-01-05 22:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no