Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30 kg? Hjelp

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-07-11, 13:50   #1
snuppelura84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1
snuppelura84 er på en erverdig vei

30 kg? Hjelp

Er ny her jeg.96 kg viser vekten nå.Kunne tenkt meg å komme ned til 66 kg.Gikk en stund på lavkarbo i form av pulver.Gikk ganske bra det altså, gikk ned masse men så blei jeg sulten.Så fortalte ei venninne meg om lavkarbo mat.Oi, slippe å være sulten.Det er jo genialt.Men sliter med å finne ut hva jeg skal spise til frokost, lunsj og kvelds.Middagen er jo ganske enkel og grei.Spiste egg og skinke til frokost i dag men meierismør.Men er i jobb der det egentlig er litt vanskelig med dette lunsj greiene.Kan noen gi meg noen gode tips?Hvor mye vann bør jeg drikke hver dag?Drikker ganske mye vann sånn ellers, ca 2,5 liter hver dag.

snuppelura84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Rode Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 14:12   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: 30 kg?Hjelp

Hei,
Jeg anbefaler at du tar deg en tur innom Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Der finner du bl.a. en link til en genial liten brosjyre som heter ’LCHF på 3-minutter’, mange printer den og henger den på kjøleskapet. I tillegg så finner du også linker til mange inspirasjonstråder med oppskrifter og noen egne der man har lagt inn hva man har spist til frokost, lunsj, middag og kveldsmat. Ser at du ikke har valgt deg hvor på lavkarbo skalaen du skal ligge, lavkarbo er en paraplybetegnelse for karbo reduserte kosthold med inntak fra tilnærmet null til 150 kh pr dag, så velger du lavt kh inntak så må du passe på at oppskriftene passer inn i din lavkarbo rettning.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:50   #3
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: 30 kg? Hjelp

Salat med ulike ting oppi er jo en greit lunch rett syns jeg. Kan variere med f eks kylling , skinke ,,fisk. Litt ost og olje .

Jeg vil anbefale deg å lese deg litt opp på forumet.
Matsidene er ypperlige for å få ideer til mat.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:59   #4
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: 30 kg? Hjelp

Akkurat nå har jeg ferie, men når jeg begynner i jobb igjen i august, har jeg tenkt til å bake lavkarboknekkebrød eller brød og ta på masse smør, ost og kjøttpålegg, eller kokte egg, salater, noe god ost (feks babybell "minioster") m.m. Variasjonene er nesten uendelige på lavkarbo!
Lykke til!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 26-07-11, 13:43   #5
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: 30 kg? Hjelp

Salater av alle slag er jo enkelt å blande sammen i en matboks. Behøver jo ikke være det samme hver dag.
Suppe går fint an å ha med på termos med selvlagede gode knekkebrød til. F.eks

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no