Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

100 kg overvekt

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-14, 23:29   #1
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

100 kg overvekt

Det bare slo meg plutselig, at jeg faktisk må ta av i alt 90-100 kg hvis jeg skal oppnå en normal BMI, altså 20-25 i BMI. 100 kg... Det er mange kilo å miste! "Mer enn 30 kg overvekt", det er jo musepiss i havet til sammenligning!

Derfor har jeg ikke satt målvekta mi til 49-61 kg, men til 70. Ellers virket målet bare så fjernt og uoppnåelig.

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 23:34   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 100 kg overvekt

Heier på deg, ta en dag om gangen og kilo for kilo.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 15:26   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 100 kg overvekt

Jeg er der jeg og, jeg er 160cm høy og veide 137kg på det meste. Er på 108kg nå(var nede på 98 før jul og før klikk, svupp 10kg mere på få uker) og kjemper hardt med å gå ned.

Jeg satte tickeren min slik at den skulle telle ned til 100kg jeg, også har jeg lagt på noen kg til på den nå. Akkurat nå sliter jeg med å nå igjen tickeren min..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 07:24   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: 100 kg overvekt

Det er for så vidt riktig at "normal" BMI ligger mellom 20-25, men det er også et hav av kilo mellom disse to ytterpunktene, og hva som ser bra ut vil være helt avhengig av kroppsfasong, høyde og beinbygning og ikke minst hvor fettet sitter. Noen vil se slanke ut selv med BMI på 25 og gjerne litt over, BMI 26-27, andre ikke.

I mitt tilfelle har siden nyttår gått ned fra 95kg (BMI 32) til 81kg (BMI 27) og har bare 7kg igjen til BMI 25 og 75kg. Der vet jeg fra mitt tidligere slanke liv at jeg vil være fornøyd, for der passer jeg i de buksene jeg vil passe i. Om jeg skulle forsøke meg på BMI 20 ville jeg hatt hele 22kg igjen til 60kg, skrekk og gru.

Lett for meg å si som bare har 20kg som skal bort til BMI 25 tenker du kanskje, men det ville vært hele 35kg om jeg skulle forsøkt meg på BMI 20, og det tallet virker faktisk like fjernt og uoppnåelig for meg som 100kg for deg.

Så bare ta det med ro, en dag om gangen og et kilo om gangen. Det er ikke lett, man vil jo så gjerne være slank i morgen den dag, men her må du bare ta tiden til hjelp og ikke gi opp og glede deg over hvert kilo som blir borte på vei mot det store målet.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 07:59   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: 100 kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av jankph, her.

Det er for så vidt riktig at "normal" BMI ligger mellom 20-25, men det er også et hav av kilo mellom disse to ytterpunktene, og hva som ser bra ut vil være helt avhengig av kroppsfasong, høyde og beinbygning og ikke minst hvor fettet sitter. Noen vil se slanke ut selv med BMI på 25 og gjerne litt over, BMI 26-27, andre ikke.

Det har du helt rett i. Mitt "normalvektområde" hva bmi angår er mellom 42-58 kg, men jeg er såpass gammel at om jeg hadde veid 42 kg hadde jeg sett kjempesyk ut rett og slett. Jeg hadde vært radmager og dratt og innhul. Med 58 kg ser jeg smårund ut, men jeg kan egentlig ikke skjønne (når jeg ser meg i speilet) at jeg skal være overvektig på 58 kg... Frodig vil jeg heller kalle det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 08:42   #6
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: 100 kg overvekt

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

... jeg er såpass gammel at om jeg hadde veid 42 kg hadde jeg sett kjempesyk ut rett og slett. Jeg hadde vært radmager og dratt og innhul...

Nettopp. Jeg har alltid vært overvektig og som 20-åring klarte jeg å komme ned i 62 kg, men om jeg hadde gjort det nå, i en alder av 50, hadde jeg nok sett ganske så syk ut, ja. Som mann i min alder er det nok helt ålreit å være litt kraftig, og det kan jeg leve med.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 23:06   #7
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: 100 kg overvekt

Takk for gode tips om å ta en dag om gangen, det er så sant! I tillegg har jeg nytte av å fokusere mer på helsa enn på vekta. Når jeg merker at jeg orker mer, er det virkelig motiverende!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 10:25   #8
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: 100 kg overvekt

En kilo kan være relativt i slankesammenheng - har du følgesykdommer, som diabetes/insulinresistens, stoffskiftesykdom eller lignende - som kan vanskeliggjøre og forsinke vektnedgang, kan tredve kilo føles som det tredobbelte. Men om man snur på det, så gjør man helsa si en så stor tjeneste med kostholdsomlegging, at nedgang blir en hyggelig bieffekt. Hundre kilo høres jo unektelig veldig mye ut, og klart du har en lang vei å gå, men jeg støtter rådene om å ta én dag av gangen. Å sette seg mindre delmål kan virke godt psykisk - det føles mer realistisk og overskuelig. La hver kilo være en liten seier i seg selv!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-14, 15:06   #9
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: 100 kg overvekt

Så mange kilo er umulig om man tenker "slankekur", men fullt mulig over tid om man tenker varig livsstilomlegging og helsegevinst.
Du er godt i gang, stå på videre!

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-14, 19:18   #10
Lykkejenta85
Medlem
 
Lykkejenta85 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 422
Lykkejenta85 har en fantastisk aura rundt segLykkejenta85 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 100 kg overvekt

Forstår godt at 100 kg ned føles overveldende og umulig. Men som tidligere talere har sagt så er det meget mulig du ser slank og fresh ut lenge før den tid. Du forbedrer helsen og livskvaliteten din for hver kilo og hver treningsøkt. del opp i delmål, klapp deg på skulderen for viktige fremskritt enten de er små eller store, og fokuser på å endre vaner slik at de grammene du har jobbet vekk forblir borte og trivselen i egen kropp og i egen hverdag blir større og større.

Masse lykke til!!! og husk vi er mange her inne som er i ca samme sko, snubler i de samme fellene og utfordres på de samme hinderne.

Stå på og fortsett den kursen du har staket ut.

__________________
Drømmer om den dagen da vekten viser 75 kg 20 kg borte - 30 kg igjen til mål
Lykkejenta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mer enn 50+ kg overvekt MissPivotal Mer enn 30 kg overvekt 85 25-11-11 15:38
Livmorkreft og overvekt Gracella Nyheter / media 1 22-11-10 09:10
Ny her inne, mer enn 30 kg overvekt Patella Mer enn 30 kg overvekt 13 08-07-09 22:29
35 + overvekt Hilde Kristin Mer enn 30 kg overvekt 8 24-06-09 11:10
Høy overvekt Trudelutt Dr Lindbergs 4 30-06-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no