Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

24 kg ned på 9 uker

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-11-10, 13:32   #26
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 24kg ned på 9 uker

Mener bestemt dette er å leke med helsa. Det vil du sikkert snart erfare.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 15:21   #27
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: 24kg ned på 9 uker

Var da voldsomt til sutrende kommentarer da! GRATULERER med flott nedgang, og masse lykke til! Det virker jo som om du har planlagt veien videre, og det er det som er den vanskeligste biten.

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 17:29   #28
sta
Juniormedlem
 
sta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 41
sta er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

Grattis med god vektnedgang! Glem disse lite hyggelige kommentarene fra folk som har glemt at de bruker kosthold som i andres øyne er på trynet.

Jeg kan tenke meg at når du skal gå fra pulver til mat må du teller kalorier veeeldig strengt en god stund. Du nevner noe om å gå gradvis over til mat, det kan jeg tenke meg er eneste måten å holde seg nede på! Har du noen plan om hvordan det skal gjøres? Strategi osv? Trening osv, skal det mer inn nå som vekten er der den skal være?
Det hadde vært kjempemorsomt om en pulverslanker ikke går opp igjen med vanlig mat og inspirasjon fra lavkarbo, jeg følger svært gjerne en evt journal!

sta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexebergsk/Dahlqvistish Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:01   #29
Crom
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Crom er på en erverdig vei
Smile

Sv: 24kg ned på 9 uker

Jeg har nå spist mat i ca 2 uker. Og jeg har gått ned 2 ,5 kilo till.
Jeg spiser kun lavkarbomat og holder meg til ca 2000 2500 kalorier om dagen.
jeg har også verdt til legekontroll og alt er bra med helsa mi.

jeg spiser frokost lunch og middag samt 2 mellommål.

frokost er er 2 speilegg og ca 50g bacon
lunch er gjerne kylling eller svinekjøtt samt noe grønt
middag blir gjerne kylling/storfe eller gris
bruker brokkoli som poteter samt steker sjampinjonger.

jeg har aldri følt meg bedre en jeg gjør nå.

Men jeg spiser eller drikker ikke noe annet. heller ikke noe form for sukkerfri brus. Kun vann og te uten søtningsmiddel.

Er litt oppgitt over alle de negative tilbakemeldingene som er kommet på mitt opplegg. Men tenker at det er deres problem.
Jeg har funnet et opplegg som virker for meg. Og det er det viktiske
Sven

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:02   #30
Crom
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Crom er på en erverdig vei
Smile

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Mener bestemt dette er å leke med helsa. Det vil du sikkert snart erfare.

I følge den siste legesjekken min 3 dager siden. har helsa mi ikke verdt så bra som den er nå på lang tid

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 20:25   #31
drodla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 24kg ned på 9 uker

Jeg er veldig skeptisk til vlcd-pulver, men antagelig ikke like skeptisk som min omgangskrets er til hflc-dietten

Gratulerer med nedgangen, og det som ser ut som en vellykket overgang til mat. Du virker usedvanlig disiplinert. Jeg har trua

  Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 07:42   #32
Crom
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 10
Crom er på en erverdig vei
Smile

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av drodla, her.

Jeg er veldig skeptisk til vlcd-pulver, men antagelig ikke like skeptisk som min omgangskrets er til hflc-dietten

Gratulerer med nedgangen, og det som ser ut som en vellykket overgang til mat. Du virker usedvanlig disiplinert. Jeg har trua

takk skal du ha

Crom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lhc Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:07   #33
Bradypus Variegatus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 38
Bradypus Variegatus er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

Knallbra nedgang
Jeg hoppet en gang rett over fra (en annen) pulverkur til Atkins induksjon og gikk ikke opp et kløyva gram i overgangsfasen.
Som du nå har opplevd, fortsatte jeg bare å gå ned.

__________________


Bradypus Variegatus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 08:52   #34
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: 24kg ned på 9 uker

Må bare få si gratulerer med utrolig bra vektnedgang, du må jo bare være så utrolig fornøyd med deg selv. Syntes det virker som om du har stålkontroll, noe som jeg skulle ønske jeg hadde halvparten av det talentet der he he.

Lykke til videre på lavkarboveien og kos deg med all den gode maten den har å by på.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 16:44   #35
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: 24 kg ned på 9 uker

Stå på, om man velger å gjøre dette på den hurtige måten du gjør så får du da en ketose som holder deg i gang på en gjennomførbar måte. Det er HELT TOPP at du da går i ketosemat og virkelig koser deg med god sunn og passelig mye mat når du nå spiser igjen. Det får du igjen i monn, tror jeg!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 17-12-10, 22:22   #36
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 24kg ned på 9 uker

Opprinnelig lagt inn av Crom, her.

Jeg har nå spist mat i ca 2 uker. Og jeg har gått ned 2 ,5 kilo till.
Jeg spiser kun lavkarbomat og holder meg til ca 2000 2500 kalorier om dagen.
jeg har også verdt til legekontroll og alt er bra med helsa mi.

jeg spiser frokost lunch og middag samt 2 mellommål.

frokost er er 2 speilegg og ca 50g bacon
lunch er gjerne kylling eller svinekjøtt samt noe grønt
middag blir gjerne kylling/storfe eller gris
bruker brokkoli som poteter samt steker sjampinjonger.

jeg har aldri følt meg bedre en jeg gjør nå.

Men jeg spiser eller drikker ikke noe annet. heller ikke noe form for sukkerfri brus. Kun vann og te uten søtningsmiddel.

Er litt oppgitt over alle de negative tilbakemeldingene som er kommet på mitt opplegg. Men tenker at det er deres problem.
Jeg har funnet et opplegg som virker for meg. Og det er det viktiske
Sven

JEG har ikke tenkt å være negativ, har forsøkt cambridge tidligere og raste ned 15 kg på 6 uker... hadde samme erfaring med overskudd og energi som deg Dessverre "glemte" jeg å gjøre noe med planleggingen til vanlig kosthold... og dermed gikk jeg opp alle kg igjen i løpet av et år...

Kommentar til maten din - det er svært lite fett i den. Skal du spise lavkarbo bør du ha mer fett i enn om du hadde spist lavkcalori med litt mere karbohydrater. Dette fordi du spiser MEST protein - og det skal ikke være helt bra for systemet, og da spesielt nyrene. Siden du spiser så lite karbo som oppgitt, kan du godt spise mer fett - kjøtt med fettrand, litt fløte i stekesjyen, avocado, olje på salaten, majonesdressing osv. uten å bekymre deg for å legge på deg.

Du sier du skal over på normalkost med karbo etterhvert - kan jeg spørre hvorfor? Jeg regner med du har gjennomgått hvorfor du har vært så overvektig - vil ikke dette bli et problem igjen med vanlig kost? Jeg ville vurdert et karboredusert kosthold a la Fedon. Hvis problemet ditt var søtsaker/pommesfrites/potetgull mm, vil et normalkosthold kunne trigge dette suget igjen. Med redusert karbo og økt fett kan du kanskje klare å holde de utfordringene som ga deg overvekten lettere unna Det er nemlig (etter egen erfaring) umulig å stole på selvbeherskelsen til enhver tid

Takk for at du delte erfaringene dine, jeg skal faktisk anbefale pulveret til min mor som ikke får til å gå ned på ketolyse. Hun har derfor innimellom drukket nutrilett, men det har jo ganske mye karbo så jeg er usikker på om det bidrar positivt... da kan hun jo heller prøve et lavkarbo-pulver istedet og se om det hjelper

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
2 uker på OE, opp 4 kg Chantelle Lavkarbo generelt 5 24-04-09 11:40
4 uker, hva nå? aggie Ketolysekuren 5 12-03-08 17:48
0,5 kg på 2 uker Mayella Ketolysekuren 21 14-12-07 12:47
3 uker på ketolyse ... cilemora Ketolysekuren 4 17-09-07 12:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no