Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg, en liten gruppe?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-09, 09:08   #51
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Og så kan det kanskje være en trøst å vite at vi er flere som har gått veien før dere på lavkarbo?
Jeg startet med 60 kilo for mye, nå er det sterkt redusert :-)
Lavkarbo funker!

Akkurat det syns jeg faktisk er en kjempegod trøst! Det er godt å vite at opplegget har funket for sååå mange før oss!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 12:54   #52
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Takket være Supramundane så er jeg ordentlig igang igjen. Denne gangen håper jeg motivasjonen vil holde seg her.
Har spist egg, bacon og salat til frokost. Til middag blir det pølse og blomkålmos . Det er godt det.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 16:18   #53
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

hei alle sammen!
jeg skal ned 45 kg! håper jeg klarer det, og håper at dette er den rette vei for meg helst hadde jeg vel skulle gått ned 50 for da er jeg 65, men 70 får duge

i morgen har jeg gått på ketolyse i 1 uke og jeg har tatt av minst 2 kg skal skrive inn i veietråden da. Jeg kommer vel til å bli veldig aktiv innpå disse forumene, for da vet jeg jeg vil holde meg motivert!

første delmål er 99 kg!

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 19:10   #54
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

heihei ! Er også med i denne gjengen !

Har ca 40 kg jeg skal ned , men tar det litt etterhvert - for orker ikke å stresse med det med å måtte gå ned så fort!

Jeg har ikke kommet igang med treningen enda , men håper jeg snart får motivasjonen til det når jeg ser vekten går nedover !

Hva med dere andre - trener dere regelmessig - hvordan og hvor ofte ?

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 19:27   #55
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Trene? Eh, vaske hus, øriførti maskiner med klær, lage mat, passe unger, steller unger, smøre matpakker, avbr*te krangler og noen turer med hundene= trim

Altså, jeg håper jeg blir mere aktiv når vi kommer inn i rutine med unger på skolen og barnehagen, men denne uka ble ikke som tenkt med en skolegutt med vannkopper og at vi driver med slåttonn( langt uti august ja..).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 19:40   #56
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Trene? Eh, vaske hus, øriførti maskiner med klær, lage mat, passe unger, steller unger, smøre matpakker, avbr*te krangler og noen turer med hundene= trim

Altså, jeg håper jeg blir mere aktiv når vi kommer inn i rutine med unger på skolen og barnehagen, men denne uka ble ikke som tenkt med en skolegutt med vannkopper og at vi driver med slåttonn( langt uti august ja..).

Ja det er klart med alt som skal gjøres hjemme + med barna (har fire barn selv!) så er det klart man ikke sitter helt iro så mye av dagen!
Og med et småbruk som skal passes på som dere har (har kikket inn til den koselige bloggen din ! )- så blir det vel litt å ta i der også tenker jeg ! Masse "gratis-trim" !

Utenom husarbeid og slike ting med barna - håper jeg snart å komme meg over dørstokkmila ! Små turer ut i skog og mark ,litt alenetid uten noen småtasser som trenger oppmerksomheten din vet jeg gjør godt ! (kremt men det er bare så merkelig laaangt bort til denne dørstokken !!)

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 20:12   #57
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Emmie, her.

heihei ! Er også med i denne gjengen !

Har ca 40 kg jeg skal ned , men tar det litt etterhvert - for orker ikke å stresse med det med å måtte gå ned så fort!

Jeg har ikke kommet igang med treningen enda , men håper jeg snart får motivasjonen til det når jeg ser vekten går nedover !

Hva med dere andre - trener dere regelmessig - hvordan og hvor ofte ?

Her har treninga vært svært mangelfull, men nå er det nye tider her... Vi har anskaffa oss trimsykkel (på torsdag faktisk...), og jeg skal prøve å sykle litt hver dag. Foreløpig er det tungt, men jeg er faktisk flinkere enn mannen min da... Jeg har sykla to mil på disse dagene, mens han har sykla en drøy kilometer...Hehehe
Snakka med legen om det i dag, og hun mente det var et smart trekk. forholdsvis lite belastning på ledd og sånn, i tillegg til at jeg får sitte og trene (jeg blir svimmel og sjanglete av å stå/gå).

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 20:15   #58
solanolsen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Litt i Sverige og litt i Norge
Innlegg: 76
solanolsen er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Henger med så godt jeg kan.Dette er ikke umulig!Har merkt at når jeg har sprukket og lagt på meg 3-4kg, har jeg RASKT gått ned igjen på lavkarbo.

solanolsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika Dahlqvist Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 20:31   #59
Tibbetine
Nytt Medlem
 
Tibbetine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 3
Tibbetine er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg blir gjerne ned. Har 33 kg som jeg helst ikke vil bære rundt på lenger!! Startet for nøyaktig en uke siden og hadde veie dag i dag. Det ble -2,5 kg så jeg jubler. Men vet jo at det kommer dager da jeg sikkert ikke jubler så mye - da kan litt støtte være god å ha :-)

Tibbetine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen komponert Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 21:14   #60
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Da er trening gjennomført, 55 min xyckling på elixia. Litt på halv tolv i dag siden det var første timen på 2,5 uker, og det føltes som en evighet siden... Men godt å kommet over dørstokken der igjen.
Også er journalen oppdatert med dagens måltider, skal skrive med alt denne uka for å kontrollere meg sjøl litt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 21:54   #61
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Og så kan det kanskje være en trøst å vite at vi er flere som har gått veien før dere på lavkarbo?
Jeg startet med 60 kilo for mye, nå er det sterkt redusert :-)
Lavkarbo funker!

Wow! Dreamy, det får en si! Det gjør at man tenker at det ikke er helt umulig!

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 21:55   #62
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Treningen er jo egentlig ganske viktig, det hjelper jo veldig på i riktig retning! Jeg har kommet godt i gang, men så følger jeg jo et kurs også!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 21:59   #63
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Trening?

Jeg skal begynne å svømme en gang i uken, begynner på onsdag

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:02   #64
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Supramundane, her.

Treningen er jo egentlig ganske viktig, det hjelper jo veldig på i riktig retning!

For meg hjelper treningen mest på at jeg får mer overskudd, og bedre konsentrasjon, og derfor lettere holder fokus på kostholdet

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:05   #65
fjordmann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10
fjordmann er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Kitt skriv om jernvilje, kjempeinnsats, standhaftig, motivert osv. Det er feil å tru at det er dette stort vekttap handlar om. Eg har sjølv gått ned 30 kg på 5 mnd ved å følgje opplegget til Lindberg. Eg måtte gjere dette pga helsa. Fastlegen min trur enno det handlar om vilje og motivasjon. Eg prøver å få han til å forstå at det faktisk handlar om kunnskap. Kunnskap om kva fett, proteiner og karbo faktisk gjer med kroppen, metabolismen og hormonbalansen. Et fisk, kjøtt, nøtter, friske grønsaker og skaldyr - så mykje du orkar; Drikk rødvin, ligg unna øl. Ligg unna brød, kaker, ris, pasta, poteter og du vil i løpet av nokre mnd havne under 25 i BMI.

Sjå på vektnedgangen som eit spørsmål om å tileigne deg kunnskap, ikkje tenk at du treng jernvilje (det er det nesten ingen som har, likevel). Les bøkene til Lindberg, Atkins, Lutz osv. og tenk på kva konsekvensar bodskapen konkret skal ha for deg. Kostar pengar å kjøpe; men lån på biblioteket - eller stjel dei - men skaff deg kunnskap om lavglykemisk/lavkarbokosthald..

Lykke til. Dette går bra!

fjordmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:09   #66
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av fjordmann, her.

det faktisk handlar om kunnskap.

Det er nok en blanding av kunnskap og motivasjon til å følge det man vet er riktig. De fleste alkoholikere veit at det er skadelig å drikke, men kun et fåtall gjør noe med det...
Å si at det KUN alene handler om kunnskap er det samme som å si at alle overvektige er kunnskapsløse.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:18   #67
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Enig med deg Carisma, jeg har vist lenge at jeg burde spise andeles, men har trengt det siste sparket som heter motivasjon.

Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 22:18   #68
trønderjente
Juniormedlem
 
trønderjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 13
trønderjente er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Henger meg på her jeg å!
Mitt første mål er ned 20 kilo..men gjerne mer etter det..

Jeg startet med ketolysekuren for 5dager siden..
Men hadde allerede gått ned 8kg siden mai..og da gikk jeg ikke på noen kur. Så dette skal jeg klare

Så bra å få litt tips og drahjelp her inne! Er evig takknemlig

__________________


trønderjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-09, 23:52   #69
Emmie
Medlem
 
Emmie sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 52
Emmie er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Da er trening gjennomført, 55 min xyckling på elixia. Litt på halv tolv i dag siden det var første timen på 2,5 uker, og det føltes som en evighet siden... Men godt å kommet over dørstokken der igjen.
Også er journalen oppdatert med dagens måltider, skal skrive med alt denne uka for å kontrollere meg sjøl litt.


Good for you !!

Har bestemt meg for at IMORGEN SKAL jeg komme meg ut å trene på et eller annet vis jeg også !!

Emmie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/prøver meg frem..... Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 00:57   #70
Supramundane
Medlem
 
Supramundane sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trønder i Bergen
Alder: 38
Innlegg: 147
Supramundane er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Takket være Supramundane så er jeg ordentlig igang igjen. Denne gangen håper jeg motivasjonen vil holde seg her.
Har spist egg, bacon og salat til frokost. Til middag blir det pølse og blomkålmos . Det er godt det.

Meg??
Nei, æren for det må du ta selv! Dette er en innsats som du gjør for deg selv!

__________________
Min journal.


Supramundane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 01:16   #71
siwemor
Juniormedlem
 
siwemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 24
siwemor er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Jeg vil gjerne også være med her. Startet 15.08 og har gått ned ca 6 kg.

siwemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 02:34   #72
fjordmann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10
fjordmann er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Å si at det KUN alene handler om kunnskap er det samme som å si at alle overvektige er kunnskapsløse.

Tja, men å seie at det handlar om motivasjon vil seie det same som at alle overvektige er viljesvake! Poenget med lavkarbo er at dersom du veit kva som gjer at du legg på deg, kan du ete deg stappmett på mat som IKKJE gjer deg tjukk. Du treng ikkje vere spesielt motivert for å gå ned i vekt, det er nok å ete proteinrik mat. Det stimulerer dei hormonane som gjer at du føler deg mett. Og då et du mindre. Nøkkelen til å vere slank, er å alltid vere mett.

Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon.

fjordmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 02:42   #73
fjordmann
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10
fjordmann er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


Å si at det KUN alene handler om kunnskap er det samme som å si at alle overvektige er kunnskapsløse.

Tja, men å seie at det handlar om motivasjon vil seie det same som at alle overvektige er viljesvake! Poenget med lavkarbo er at dersom du veit kva som gjer at du legg på deg, kan du ete deg stappmett på mat som IKKJE gjer deg tjukk. Du treng ikkje vere spesielt motivert for å gå ned i vekt, det er nok å ete proteinrik mat. Det stimulerer dei hormonane som gjer at du føler deg mett. Og då et du mindre. Nøkkelen til å vere slank, er å alltid vere mett.

Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon.

fjordmann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 11:09   #74
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Opprinnelig lagt inn av fjordmann, her.


Det er dette eg meiner med kunnskap. Når eg ser ein tjukk person lesse poteter opp på tallerken, men skjer fettranda av koteletten, då VEIT eg at det handlar om kunnskapsløyse, ikkje mangel på motivasjon.

Jautakk, eg er enig her! Har sjølv vakse opp på poteter, det vart alltid ete poteter, for det var god, sunn, billig kost (i alle fall på 80-talet!)

Takk og lov for at eg i dag veit betre!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-09, 13:16   #75
irjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nøtterøy
Alder: 51
Innlegg: 28
irjan er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg, en liten gruppe?

Hei. Jeg er med . Startet i august, og skal ned mye. Er forkjøla nå, så håper det er det som gjør at jeg står stille selv om jeg er i ketose
Jeg er usikker på hvor jeg skal slutte foreløpig, med 78 har jeg fortsatt høy BMI, men det er sååååååå lenge siden jeg har vært under dette at jeg ikke tør satse på mer enda.

__________________


irjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo i gruppe 25+ supha Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 07-06-09 13:56
POM, en liten lek maysa Generell diskusjon 611 08-03-09 00:44
Liten presentasjon! (Ser at den ble ikke så liten allikevel ...) ~Buble~ Ketolysekuren 7 07-01-09 22:29
Ny rådgivende gruppe for diabetes og kosthold Lemen Artikler 1 08-02-07 00:17
Pilates-gruppe Marianne Trening 64 13-09-05 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no