Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30 kg+ presentasjonstråd

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-09, 18:38   #1
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

30 kg+ presentasjonstråd

Jeg satt å leste Nini som var ny her....og tenkte det er jo noe av det meste jeg vet om noen her inne på 30kg+. Hva sier dere skal vi skrive noen ord om oss selv?

Jeg kommer sterke tilbake i kveld og legger inn litt info...om dere er interisert i å lese litt da

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:36   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Denne tråden er i grunnen godt i gang allerede: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5749

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:21   #3
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Joda, den er vel godt i gang. Men det har sikkert ingenting å si om vi starter en ny en, siden den andre er veldig gammel, og har 33 sider..

Anyroad: Jeg er 22 år og fra Trondheim. Studerer til vanlig, og da er det samfunnsvitenskap med fordypning i pedagogikk det går i. Ettersom jeg lever på studentbudsjett er det ikke alltid like lett å få endene til å møtes når man spiser lavkarbo, men det går rundt på et vis!

Mine mål og hva jeg veier ligger i veietråden!

Ellers, så har jeg altfor mange sokker som ikke har en partner, er over gjennomsnittet begeistra for bøker, strikker og hekler litt på høsten, og er glad i film. Noe dere lurer på?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:15   #4
mokki
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 335
mokki er ny på veien

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Jeg er Mokki. Er 33 år fulltids sykepleiestudent og småbarnsmor. Jeg har slitt med overvekt i mange år. Har et alvorlig stoffskifteproblem og har pco.
Har prøvd å gå ned i vekt mange ganger uten hell. Tror jeg nå har funnet måten.

__________________
Les gjerne i min Journal




mokki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 23:58   #5
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Hei

Jeg er Tutte ! Jeg er ei 27 år gammel jente. Er fulltidsstudent for tiden, og blir nok det noen år fremover ! Jeg har altfor mange kilo og dra på, og har i tillegg en kronisk sykdom som gjør at jeg har fått anbefalt lavkarbo ! Trives så langt veldig godt

Ellers liker jeg å slappe av foran pc´en, se en god film og være med gode venner.
Ja, dette er da meg

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 00:31   #6
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Hei!

Jeg er sma, fylte 31(!) år i går og jeg bor i Sverige sammen med min mann og datter. Jeg er kundeansvarlig på et firma som driver med moderering av artikkelkommentarer, blogger, support, og som da retter seg mot mediebedrifter og sosiale medier. Jeg er utdannet sosionom, og regner med at jeg en eller annen gang faktisk kommer til å jobbe med det også. Men akkurat nå så trives jeg der jeg er.

Jeg har allerede oppnådd mange av mine mål i livet - nå er det bare det siste som gjenstår; å gå ned i vekt. Jeg vet at lavkarbo fungerer for meg så det er egentlig bare å sette igang. Det er bare meg selv som står i veien for en slank kropp.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 18:39   #7
Egg hver dag
Medlem
 
Egg hver dag sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 134
Egg hver dag er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Heisann

Jeg er 29 år, er gift og har 2 herlige barn...og en hund. Går på skole på dagtid og jobber deltid som hvilende nattevakt om natten.
Jeg har altfor mange kilo på kroppen og er godt på vei nedover med hjelp av lavkarbo. Har PCOS og kronisk bekkenleddsyndrom. Har en relativt travel hverdag, men liker i rolige øyeblikk å se film, sitte med dataen, scrappe eller bare kose meg med venner og familie.

Hovedmålet mitt med lavkarbo er å bedre helsen min og kunne bruke "vanlige" klær i butikken uten å måtte gå i spesialavdelinger eller butikker for å finne klær. Har satt meg et delmål med kilo, men har ikke satt noe tall på hovedmålet da det er kroppen min som skal få bestemme tempo og resultat...

__________________
Første delmål:

Egg hver dag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:28   #8
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Hei!
Jeg er Lurer*. Og jeg driver å lurer

Jeg er gift og har to herlige barn, på 5år og 1år. Selv har jeg fylt 30år. Jeg er en arbeide mor, og jobber 100% i en svært stillesittende jobb. Tror mange kilo har kommet mens jeg har sittet på kontor stolen og spist kake. Men kiloene har lyst seg på de siste 12år. Men nå er jeg i ferd med å sny trenden

Fritiden min går mye til familien, men prøver å få til litt stikking og lesing av bøker når kvelden kommer. Istede for å bare sitter foran tven.

Ja, der har der meg i korte trekk.

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal

Sist redigert av Lurer* : 01-09-09 kl 22:17.
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 20:57   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Jeg er Imse, 28år, godt gift, mor til 3 skjønner på 2,4 og 6 år og temmelig omfangsrik på den ene og andre måten

Jeg har ME og er pr tiden veldig sliten og orker ikke mere trim enn å gå opp og ned til veien( 250m) og levere og hente storebror på skolebussen og noen små spaserturer.
Jeg skal ned mange kilo og har gått ned 14kg hittil. Mitt aller største mål er nok under 100kg, men jeg tar en uke ad gangen og koser meg med maten

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 21:03   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Jeg er 33, bor i Gamle Oslo, jobber innen IT/telekom (i 14. dager til... ), har sambo og katt, ingen (andre) barn.

De siste årene har jeg ikke kjent igjen meg selv som person. Føler jeg er i ferd med å finne tilbake til en versjon av meg selv jeg liker, og da først og fremst personlighetsmessig. Har alltid vært overvektig, så jeg har ingenting å relatere "meg som tynn" til.

Stortrives med å trene 2-3 ganger i uka, henge med venner, prøver meg på håndarbeid (men er egentlig alt for utålmodig...) og driver for tiden og starter opp en lesesirkel med noen veninner.
Sambo jobber i musikkbransjen, så det blir en del festivaler og litt konserter, men jeg har blitt så sær på musikken med alderen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 13:02   #11
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Jeg er Elizabethcita, straks 30 år, og lykkelig nygift

Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte (autoimmunt) for halvannet år siden, etter å ha vært syk siden 2000. Har i tillegg dia2 (kostregulert), migrene og fonasteni (stemmetretthet). Jeg mistenker at jeg pga veldig sen behandling har utviklet ME, men legen har ikke kommet dit ennå...

Starta i januar på 121 kilo, og er i dag kommet ned til rundt 103. Hurra!!!

Jeg er på rehabilitering pga sykdom, og dagene går til avslapping, lesing, musikk, hekling/strikking/scrapping/maling... Har nok av koselige ting å henge fingrene i altså

Har anskaffa meg trimsykkel som jeg faktisk klarer å bruke, og er lykkelig for det!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 15:34   #12
Fuffe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 143
Fuffe er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Heisann
Jeg er Fuffe. Jeg er gift og har to små jenter på 4 og 1,5 år
Jeg har vært overvektig hele livet og drømmer om å gå ned mange kilo....

Fuffe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a la Atkins Svar med sitat
Gammel 02-09-09, 22:01   #13
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Hei!

Jeg er Maja og kunne tenke meg å ta av 30 kg. Jeg kliner til med EasyLife på mandag og håper det gir meg en kick-start. Etterhvert blir det å innføre lavkarbo-måltider.

Jeg har ME og tåler dårlig å trene. Skal prøve å trene veldig forsiktig.

Jeg er i slutten av 30-årene, er samboer og har to barn. Er spesialsykepleier og pusler på med Master i Sykepleievitenskap i rolig tempo.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 12:13   #14
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Hei, e e katten, og treng å ta av over 40 kg.
E er 39 år, har to jenter på 3,5 og 14, 5 år, og er gift med verdens hærligaste mann <3
E e på yrkesretta rehabilitering, og studerer no informasjonsjournalistikk.

Har fått dilla på å trene, og det å bruke kroppen min igjen.



__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 03-09-09, 15:37   #15
Nini
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Nå skrev jeg jo litt i den tråden der jeg presenterte meg selv, men kan vel legge inn data her og

Jeg er altså Nini, 35 år og trenger å ta av ca 40 kg. Men hovedmålet er 30 kg nå. Jeg begynner på EasyLife 16 sept. Men har allerede begynt å trene. Faktisk deilig å være igang, og det gjør jeg klarer å holde meg unna de verste kicka med snop. (det er svakheten min - maten er det ikke så ille med)

Grunnen til å jeg endelig har funnet motivasjonen - jeg har en jente på 3 år. Dersom jeg skal klare å følge opp henne på den måten jeg gjerne vil, så må vekta ned. Både knær og rygg er overbelasta for tiden, så det er absolutt på tide å gjøre no.
Og det kan vel ikke skade forholdet til mann min heller - om jeg blir lettere

  Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 08:24   #16
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Heisann!
Rosekinn her, 28 år og er fra trondheimsområdet. Er utdanna sosionom og jobber med barn.

Har som dere flere kilo som skal av. Har i perioder vært flink og spist, etter det jeg trodde var sunt og har har trent ganske så bra. Men vekten ville liksom ikke ned. Å det var frustrerende! Begynte nå i august på lavkarbo. Begynte så smått med å kutte ut poteter, brød osv. Har også bestilt meg noe matvarer gjennom spisdegslank.no. Har kjøpt ferdig brød og noen småretter. Kjekt å ha når man kommer hjem og er skrubbings og ikke orker å lage mat.. Bedre enn grandis Har fram til nå vært ganske så giddeslaus og sliten. Har nå begynt å ta vitaminpiller og det gjorde susen! Så nå er jeg tilbake på 3t

Vekten går sakte men sikkert nedover og jeg er motivert til å fortsette!

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 11:55   #17
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Heisann..
Jeg er da Frk.Sunshine på 22 år, bor i Nord Trøndelag men er egentlig fra nord. Har samboer og en vidunderlig datter på 7 måneder

Har vært overvektig hele mitt liv. Min mor tror det utviklet seg da jeg var 3 år og kom ut fra sykehuset etter hjernehinnebetennelse. Alle i familien sa at jeg hadde et enormt behov for sukker etter det

Vi har vært til forskjellige ernæringsfysiologer, men alle har kommet med: Spis sunt og variert og bli mer aktiv! Noe som ikke har hjulpet stort....

I 2007 fikk jeg påvist insulinresistens. Gikk ned 17 kg sommeren 07, men etter noen harde år og en graviditet gikk jeg opp disse kiloene igjen.
Men nå er jeg lei... Nå skal de vekk, med tilsammen 40 kg, for å ligge på normal bmi.

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 12:09   #18
malleleo
Medlem
 
malleleo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Stjørdal
Alder: 36
Innlegg: 213
malleleo er på en erverdig vei

Sv: 30kg+ presentasjonstråd

Jeg heter Marielle, jeg er 21 år, og har ei datter født 15 januar i år bor sammen med tore som også er med å slanker seg. Han har allerede gått ned 14 kg, men skal fortsatt ned ca 10 kg

Jeg skal ned 45-50 kg og har til nå gått ned 4,5 jeg har vært overvektig siden slutten av barneskolen. Har alltid vært aktiv med håndball, fotball, treningssenter., da jeg var 16 gikk jeg ned 14 kg, og flytta til USA for 1 år, kom hjem og fikk kjæreste ikke så lenge etter.

har begynt på håndball 1 gang i uke og går mye turer setter meg ikke mål om at på 1 mnd skal jeg ha gått ned det og det, for det går i rykk og napp. har jo prøvd grete roede, lindberg, sundt og variert og trim, cla, eple edikk, xenial, sikkert mer og, men husker rett og slett ikke

håper på å trives med dette og ikke gi opp så fort så snart ejg møter motgang

__________________
malleleo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 01:16   #19
Ingertuppa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: finnmark
Alder: 42
Innlegg: 20
Ingertuppa er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Ingertuppa her.. helt ny på dette forumet, så jeg aner ikke hvordan det fungerer
men jeg er en gla jente som er mor til 3 vakre barn, eldste er i skrivende stund 4,5.. en på snart 2 og ei lita tulle på 5 mnd.. mange graviditeter pøå kort tid gjorde at jeg spratt opp mange kg.. skal ned ihvertfall 30.. men mitt første delmål er å være 2 sifret på vekta og det er ca 13 kg til.. har gått på keolyse nå i snart 2 uker og gått ned ca 3 kg.. håper dette er kuren for meg virker sånn til nå.. bare man klarer å holde spiriten oppe.. derfor er det greit med sånne forum der vi kan støtte hverandre

Ingertuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 15:28   #20
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

*dytte litt* dytter på tråden her jeg, og oppfordrer alle nye til å skrive litt om seg selv her, istedet for å lage mange nye tråder hvor de sier at de er nye! blir da så mange tråder å holde styr på

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 26-09-09, 20:12   #21
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei på dere! Er vel en av de "eldre" her inne, rundet 46 i forrige måned, og er i oppstartsfasen med EasyLife. Har som mål å gå ned 37 kilo, pr idag har jeg klart 9, uten egentlig å gjøre mer enn å bytte jobb.. Våkne nattevakter er IKKE godt for vekta! Liker egentlig å pine meg selv litt, så EasyLife burde være midt i blinken for meg. Har samboer som "trenger karbohydrater", ifølge han selv, men skal nok klare å lære han noe annet. Blir ofte jeg som lager maten i dette huset, og har ikke hørt han klage ennå, selv om det gradvis er snikinnført et mere vektvennlig miljø, for meg..

Sjansen til en, innledningsvis, kjapp vektnedgang, oppfriskningskurs mht kost, og ikke minst, det å være i en gruppe og ha skikkelige treningsmuligheter, gir meg en megadytt i riktig retning. Ungene har flyttet ut, livet er i "vater", så dette er en alle tiders sjanse til å fokusere på meg selv, min helse og min trivsel. Og ikke minst, har en utrolig god samboer, som støtter meg i alt, og som tilogmed betaler det meste av kalaset, så da har jeg ikke flere "unnskyldninger" igjen... Og det selv om han egentlig er smått bekymret for at jeg skal bli "ødelagt" av pulverkur.. Får benytte sjansen til å motbevise skepsisen hans Er kjempefornøyd med at jeg fant dette forumet, blir nok en flittig gjest her inne.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 00:56   #22
karomikk
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1
karomikk er på en erverdig vei

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei! Jeg heter Karoline og er 20 år! Har vel egentlig alltid slitt med vekta, og har vel prøvd alt som går an å prøve for å gå ned i vekt. Har prøvd lavkarbo tidligere og har at veldig god erfaring med det (10 kg på 2 mnd), så jeg følte at det var på tide med et nytt forsøk! Har som endelig mål å gå ned mellom 50-60 kg. Har forøvrig også pcos, og har hørt at det kan være fordelaktig å legge om kostholdet til lavkarbo. Tok det faktisk opp med legen min, og lurte på om det kanskje hadde vært en ide å kutte ut en del karbohydrater, men hun sa faktisk at det var ingen som klarte å leve uten pasta og poter, og sa at jeg heller måtte spise mindre, noe som forøvrig aldri har fungert for meg! Hvem klare vel å fungere på en halv brødskive fra frokost til lunsj?
Det er jo flere her som har gått ned kjempe mye i vekt ved hjelp av lavkarbo, så det er bevis nok for meg! Så jeg er fast bestemt på at dette er noe jeg også skal klare!

karomikk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 01:14   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hei og velkommen!

Mange her med PCOS!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 00:56   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Opprinnelig lagt inn av karomikk, her.

hun sa faktisk at det var ingen som klarte å leve uten pasta og poter, og sa at jeg heller måtte spise mindre, noe som forøvrig aldri har fungert for meg! Hvem klare vel å fungere på en halv brødskive fra frokost til lunsj?

Høres ut som min gamle lege.... Og jo, det er MANGE som kan leve uten det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 01:39   #25
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: 30 kg+ presentasjonstråd

Hjertelig velkommen hit

Opprinnelig lagt inn av karomikk, her.

Har forøvrig også pcos, og har hørt at det kan være fordelaktig å legge om kostholdet til lavkarbo. Tok det faktisk opp med legen min, og lurte på om det kanskje hadde vært en ide å kutte ut en del karbohydrater, men hun sa faktisk at det var ingen som klarte å leve uten pasta og poter

Jeg har også PCOS, og jeg ble av gynekologen beordret til å legge om til et lavkarbokosthold. Har også fått samme beskjed av to andre leger, og min erfaring så langt er at dette faktisk fungere - har bl.a. fått regelmessig mens etter omleggingen. Tror nok legen din ikke er helt oppdatert på dette gitt....

Vil anbefale deg å prøve lavkarbo og gjøre deg opp din egen mening - du kjenner jo kroppen din best

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no