Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken kostholdsfilosofi?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-10, 16:10   #1
Hannach
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 36
Hannach er på en erverdig vei

Hvilken kostholdsfilosofi?

Et spørsmål her nå. Jeg tenkte meg en tur på biblioteket i morgen for å låne litt bøker. Hva skal jeg satse på?



Jeg er 172 høy, veier ca 75 kg, har en bmi på ca 26. Har den siste måneden trent forholdsvis hardt 3-4 ganger i uka. Jeg vil gjerne ned i ca 68 kg. Hvilken kostholdsfilosofi bør jeg legge meg på. Har nå spist lavkarbo i 4 uker, med mellom 40-70 kh daglig.



Setter pris på litt svar. Har forresten ikke gått ned noe i vekt, men forhåpentligvis gått opp litt i muskler.

Hannach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo for øyeblikket! Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 17:01   #2
Smiley123
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 18
Smiley123 er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi?

Bare en ting ang. å gå på bibliotek og låne kostholdsbøker; min erfaring er at de aldri har dem inne. Har prøvd å få låne litt diverse fra Biblioteket i Bergen en stund nå, men alt er utlånt og forhåndsbestilt og jeg vet ikke hva...

Smiley123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 17:13   #3
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi?

Siden du er rett over normalvekt og trener en del, kan Fedon (uten fruktose) være en vei å gå. Han har i tillegg flere gode kokebøker som vi hentet mye inspirasjon fra i begynnelsen. Ellers er Atkins vedlikehold omtrent det samme som Fedon, men det er mer fokusert på vekt enn sunn livsstil. Ville styrt klar av rene slankedietter som skaldeman og ketolyse. De blir litt for enkle for en varig livsstil, men det er bare min mening. Viktigere er det at Torkil Andersen selv kun anbefaler kuren for de med en BMI på over 30. Det finnes i tillegg utrolig mange gode bøker på engelsk. Alle bøkene er stort sett variasjoner rundt det samme temaet, og alle gir en grei innføring i teorien bak.

Hør i treningstrådene om tips på gode lavkarbo treningsbøker på norsk om det er det du ønsker. Mine er på engelsk. Vet ikke om noen gode norske.


Sist redigert av Chunky : 22-02-10 kl 18:17.
  Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:07   #4
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi?

Hei! Ville bare si at jeg trener også en del, 4-6 ganger i uka med både løping og styrke. Jeg lever på lavkarbo, spiser mye grønnsaker, men prøver å holde meg til rundt 15 karbohydrater. Dette fungerer veldig bra for meg. Jeg føler faktisk at jeg kan yte mere når jeg har lagt om livsstilen min. Ville også bare si at Jonas Colting, som driver med triathlon, har flere VM-seiere og lignende og han er ikke noen stor fan av dette med mye karbohydrater og trening. Han mener bl.a at man ikke får de samme blodsukkersvigningene når man spiser mindre karbohydrater, noe som er meget positivt.

Når det gjelder valg av bøker, så kjøpte jeg den fra Torkil Andersen (selges på Meny). Den kan være en bra inspirasjon og gi deg litt tips, så kan du sette sammen kosten og antall karbohydrater litt som du føler passer akkurat deg. Men mine erfaringer på lavkarbo og trening er i hvert fall veldig positive

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 19:09   #5
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi?

Her er forresten internettsiden til en artikkel hvor Jonas Colting forteller om trening og karbohydrater: http://www.kostdoktorn.se/jonas-colt...hydratsbluffen

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 21:25   #6
Hannach
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 36
Hannach er på en erverdig vei

Sv: Hvilken kostholdsfilosofi?

Takk for flotte svar alle sammen. Har ikke vært så veldig aktiv bruker av dette forumet den måneden jeg har vært medlem, men nå ser jeg jo absolutt verdien av det. Tar meg en tur på biblioteket i morgen alikevel. Kan jo hende de har noe. Er ikke så langt. Egentlig vil jeg jo bare klare å gå ned litt i vekt samtidig som jeg spiser lavkarbo, uten å følge noen filosofi, men det har i allefall ikke gått til nå. Skal prøve å droppe litt frukt, og melk, så får vi se hva som skjer. Kanskje ikke spise så mye melkeprodukter i det hele tatt, selvom det kan bli veldig vanskelig for meg.

Også synes jeg det blir så dyrt å leve lavkarbo i lengda jeg. Kjøtt og fisk er steike meg dyrt. Noen som har noen gode tips der eller?

Sukk, vil så gjerne få en litt bedre kropp. Både innvendig og utvendig, hehe. vant til at vektnedgang skjer litt fortere. Men så har jeg gått på GG da. hehe

Hannach er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo for øyeblikket! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken kostholdsfilosofi har vært det rette for DEG? trollmamma Lavkarbo generelt 6 27-09-09 09:14
Hvilken kostholdsfilosofi bør jeg følge? brud09 Spørsmål og svar 6 25-09-09 11:29
Å velge en kostholdsfilosofi Bambolona Spørsmål og svar 13 25-01-09 20:04
Bytte kostholdsfilosofi?? Nett Spørsmål og svar 7 12-05-06 12:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no