Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

30+ kg ned ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-11, 09:48   #1
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

30+ kg ned ...

Jeg begynner på ketolyse kommende mandag. Jeg har vært på lavkarbo før, men mista litt konsentrasjonen etter 2 mnd og var ikke helt ferdig.

Denne gangen kommer jeg til å være strengere, hardere og trene mer. Og jeg kommer til å dokumentere alt på bloggen min.

Jeg skal ned 30kg+ og legger press på meg selv, slik at om jeg klarer det så får jeg en premie..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 10:33   #2
Ellep
Medlem
 
Ellep sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 101
Ellep er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned..

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

Jeg begynner på ketolyse kommende mandag. Jeg har vært på lavkarbo før, men mista litt konsentrasjonen etter 2 mnd og var ikke helt ferdig.

Denne gangen kommer jeg til å være strengere, hardere og trene mer. Og jeg kommer til å dokumentere alt på bloggen min.

Jeg skal ned 30kg+ og legger press på meg selv, slik at om jeg klarer det så får jeg en premie..

Velkomme og lykke til...

__________________


Ellep er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 13:20   #3
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned..

takk

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 14:19   #4
Måne
Medlem
 
Måne sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Alder: 54
Innlegg: 333
Måne er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned..

Hei og velkommen til oss!

__________________
Delmål:

Langtidsmål:
Måne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav Fodmap og trening Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:04   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned..

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

Jeg begynner på ketolyse kommende mandag. Jeg har vært på lavkarbo før, men mista litt konsentrasjonen etter 2 mnd og var ikke helt ferdig.

Denne gangen kommer jeg til å være strengere, hardere og trene mer. Og jeg kommer til å dokumentere alt på bloggen min.

Jeg skal ned 30kg+ og legger press på meg selv, slik at om jeg klarer det så får jeg en premie..

Nå vet ikke jeg hva du mener med strengere og hardere, men du MÅ ikke være streng og hard på lavkarbo - annet enn å holde seg unna høykarbomat Vær bevisst på og lese mye om lavkarbo, og ikke minst hente matinspirasjon fra de uttallige bloggene som finnes i dag. Planlegging er egentlig hele alfa og omega når det gjelder kostomleggin.

Husk og ikke overdriv treningen de første par, tre ukene, det kan gi en liten downer. Tren heller lett og ofte, istedet for steinhardt og sjeldnere.

Det hjelper nok også med en blogg der du kan bekjenne hva du har gjort de siste dagene. Hva med og ta opp temaer som feks bakgrunn for at du mista konsentrasjonen etter to mnd sist? Det kan jo hjelpe deg med litt refleksjon, samtidig som det virkelig vil hjelpe andre som leser om dine erfaringer også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 16:49   #6
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned..

@Nerhus: takk for det, når jeg sier strengere og hardere så mener jeg være strengere på kosten, hardere med meg selv ang. trening (for der sugde jeg sist) Jeg hadde en syyyk høyintensitets styrketrening med personlig trener som skulle vise meg at lavkarbo ikke var bra for meg.. så jeg gikk på en orntlig smell der.. men jeg har blitt litt eldre og forhåentligvis en del smartere så denne gangen går nok dette veien.

se: http://www.pappasblogg.no/2011/01/vondt-i-kroppen/ for opplevelsen med en PT som skulle vise meg hvor dumt ketolyse var.. ikke spesielt kjekt for å si det sånn..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 17:03   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned..

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

@Nerhus: takk for det, når jeg sier strengere og hardere så mener jeg være strengere på kosten, hardere med meg selv ang. trening (for der sugde jeg sist) Jeg hadde en syyyk høyintensitets styrketrening med personlig trener som skulle vise meg at lavkarbo ikke var bra for meg.. så jeg gikk på en orntlig smell der.. men jeg har blitt litt eldre og forhåentligvis en del smartere så denne gangen går nok dette veien.

se: http://www.pappasblogg.no/2011/01/vondt-i-kroppen/ for opplevelsen med en PT som skulle vise meg hvor dumt ketolyse var.. ikke spesielt kjekt for å si det sånn..

Merkelig hvor viktig det er for noen og "bevise" at de har rett på ganske ufine måter innimellom Jeg har god erfaring med og trene hardt i ketose, får ikke samme "snert" - men pt'n min var helt i hundre over at det aldri gikk tomt

Kommer du over 3 mnd på lavkarbo begynner det ofte og gå av seg selv. Du tar deg i å sjekke karbohydratinnholdet i barnematen, og som noen her på forumet - tannkremen...

Sjekk ut tråden "Du vet du er på lavkarbo når... " for litt glimt av hvordan hverdagen din vil bli framover

Hvis du ikke allerede har vært innom disse, kan jeg anbefale Thomas Geisner og Espen Rostrup sine blogger. De er begge hjerteleger, spiser lavkarbo og trener bla crossfit. De deler studier, erfaringer og tanker rundt lavkarbo og trening og livet generelt, og er tildels ganske underholdende innimellom

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 09:48   #8
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned..

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Merkelig hvor viktig det er for noen og "bevise" at de har rett på ganske ufine måter innimellom Jeg har god erfaring med og trene hardt i ketose, får ikke samme "snert" - men pt'n min var helt i hundre over at det aldri gikk tomt

Kommer du over 3 mnd på lavkarbo begynner det ofte og gå av seg selv. Du tar deg i å sjekke karbohydratinnholdet i barnematen, og som noen her på forumet - tannkremen...

Sjekk ut tråden "Du vet du er på lavkarbo når... " for litt glimt av hvordan hverdagen din vil bli framover

Hvis du ikke allerede har vært innom disse, kan jeg anbefale Thomas Geisner og Espen Rostrup sine blogger. De er begge hjerteleger, spiser lavkarbo og trener bla crossfit. De deler studier, erfaringer og tanker rundt lavkarbo og trening og livet generelt, og er tildels ganske underholdende innimellom

Takk for tips til blogger å lese, jeg har subscribet nå. Planen min er å prøve å ha lange lavintensitets joggeturer på ketose, men vi får se hvordan det går. Nå sitter jeg og tenker på hva jeg burde gå til innkjøp av før jeg begynner, ser om jeg finner noen tråder på forum. Noen tips til "innkjøpstråder"?

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-10-11, 11:32   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned ...

Her er ihvertfall en handleliste for ketolyse Du finner sikkert flere om du søker på lavkarbo handleliste feks i søkefeltet.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 13:40   #10
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

tusen takk.. nå er jeg i gang i allefall..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 13:46   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

tusen takk.. nå er jeg i gang i allefall..

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 22:50   #12
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

nå har jeg vært gjennom første dag. og det har gått helt fint.. Men jeg har insett at jeg er veldig skamfull over det å være overvektig..

bloggen min skriver jeg mer om dette.. er det noen andre som har tanker om dette?

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 23:38   #13
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.

nå har jeg vært gjennom første dag. og det har gått helt fint.. Men jeg har insett at jeg er veldig skamfull over det å være overvektig..

bloggen min skriver jeg mer om dette.. er det noen andre som har tanker om dette?

Av og til så... mer frustrert siden jeg faktisk har gjort en del for å få ned vekten, men kroppen har ikke likt de metodene jeg har brukt

For meg har det hjulpet og lese og lære om hvordan kroppen fungerer. Min familie er alle overvektige, mens min sambos slekt er magre og spiser som noen hester. Det har fått meg til å innse at jeg har brukt "feil" metode for MIN kropp! Lavkarbo har i så måte vært "redningen" - og en forklaring på hvorfor det har vært så vanskelig...

Forskjellig metode for forskjellige kropper. Overvekt er ikke i dag et individuelt problem, noe den enkelte skal skamme seg over. Det er et samfunnsproblem, et kunnskapsproblem.

Med et kosthold som er tilpasset kroppens hormoner vil det bli lettere for alle som ikke går ned med og sulte seg og trene. Kunnskapen må bare ut - deles. Så langt har media gjort sitt for å gjøre narr av, forvirre og skremme. Kun de som er nysgjerrige nok, og har selvtillit nok til å ta egne valg når det gjelder sin egen kropp har funnet en løsning - i dette tilfellet lavkarbo - som passer for dem når alt annet har gått galt.

Nå hørte jeg på P4 at programledere der også - er det Michael/Mikke som har gått ned mye med lavkarbo. Jo flere som er synlige for mange velger noe som er annerledes og lykkes, jo flere andre vil søke etter kunnskap og prøve selv

Lavkarbo er kommet for å bli! I debatten i P1 på fredag sa damen fra statens ernæringsråd at rådene de gir er generelle, og for friske normalvektige mennesker - og at de ikke kan gi råd i "spesielle" tilfeller. En viktig innrømmelse, nå mangler det bare at staten anerkjenner at lavkarbokosthold kan være løsningen for mange som sliter med overvekt, vil mye være gjort for å redusere overvektsepidemien, og ikke minst mange sykdommer som blir forverret av høyt inntak av karbohydrater.

Puh.... LITT engasjert kan man si

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-10-11, 23:57   #14
tuftemor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 55
Innlegg: 190
tuftemor er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

Godt skrevet, blir like engasjert Vi skal vise de.......

__________________

Min dagbok

tuftemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Lav karbo :) Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 00:04   #15
kulla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 2
kulla er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

heisann! ny på forumet og ny i gamet, begynte livstils endringen onsdag sist uke. har en del spm om det jeg gjør.. spiser stort sett egg, kylling, bacon, ost, salat, avacado, og noe rømme (brukt 4 dager på 3 dl) er dette riktig kost hold? håper det fordi dette er noe jeg kan leve på har tatt av 3 kg og 6 cm rundt magen
spiser mye kylling med salat men med majones på, burde jeg kutte ut majonesen og rømma? hvor mange karbohydrater er bra og holde seg under i døgnet?

kulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 00:05   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av kulla, her.

heisann! ny på forumet og ny i gamet, begynte livstils endringen onsdag sist uke. har en del spm om det jeg gjør.. spiser stort sett egg, kylling, bacon, ost, salat, avacado, og noe rømme (brukt 4 dager på 3 dl) er dette riktig kost hold? håper det fordi dette er noe jeg kan leve på har tatt av 3 kg og 6 cm rundt magen

Lag deg din egen tråd - eller enda bedre journal - hvor du deler fakta om hvordan du spiser, og stiller spørsmål på det du lurer på Da får du samlet all info som gjelder deg på en plass - det er nemlig litt vanskelig etterhvert og holde oversikten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 09:00   #17
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Av og til så... mer frustrert siden jeg faktisk har gjort en del for å få ned vekten, men kroppen har ikke likt de metodene jeg har brukt

For meg har det hjulpet og lese og lære om hvordan kroppen fungerer. Min familie er alle overvektige, mens min sambos slekt er magre og spiser som noen hester. Det har fått meg til å innse at jeg har brukt "feil" metode for MIN kropp! Lavkarbo har i så måte vært "redningen" - og en forklaring på hvorfor det har vært så vanskelig...

Forskjellig metode for forskjellige kropper. Overvekt er ikke i dag et individuelt problem, noe den enkelte skal skamme seg over. Det er et samfunnsproblem, et kunnskapsproblem.

Med et kosthold som er tilpasset kroppens hormoner vil det bli lettere for alle som ikke går ned med og sulte seg og trene. Kunnskapen må bare ut - deles. Så langt har media gjort sitt for å gjøre narr av, forvirre og skremme. Kun de som er nysgjerrige nok, og har selvtillit nok til å ta egne valg når det gjelder sin egen kropp har funnet en løsning - i dette tilfellet lavkarbo - som passer for dem når alt annet har gått galt.

Nå hørte jeg på P4 at programledere der også - er det Michael/Mikke som har gått ned mye med lavkarbo. Jo flere som er synlige for mange velger noe som er annerledes og lykkes, jo flere andre vil søke etter kunnskap og prøve selv

Lavkarbo er kommet for å bli! I debatten i P1 på fredag sa damen fra statens ernæringsråd at rådene de gir er generelle, og for friske normalvektige mennesker - og at de ikke kan gi råd i "spesielle" tilfeller. En viktig innrømmelse, nå mangler det bare at staten anerkjenner at lavkarbokosthold kan være løsningen for mange som sliter med overvekt, vil mye være gjort for å redusere overvektsepidemien, og ikke minst mange sykdommer som blir forverret av høyt inntak av karbohydrater.

Puh.... LITT engasjert kan man si

Takk for svar som var kjekt å lese, flere av dere som virkelig gir meg motivasjon her.

Jeg er virkelig overrasket over at jeg klarte å komme i ketose etter bare en dag.. hadde litt vondt i hodet på slutten av arbeidsdagen, men det var det.. kjente mot kvelden at den umiskjennelige ketoseånden var på plass..

Noen andre som har opplevd ketose på bare 1 dag?

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:55   #18
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

noen som har erfaring ved bruk av maltiosirup?

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:59   #19
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: 30+ kg ned ...

Opprinnelig lagt inn av hallgeirg, her.



Noen andre som har opplevd ketose på bare 1 dag?

Ja, helt normalt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 22:08   #20
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: 30+ kg ned ...

ok, da var jeg kanskje bare ikke så nøye sist jeg skulle i ketose..

__________________
www.pappasblogg.no/lavkarbo
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no