Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Noen som sykler her inne? Trenger råd

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 11:00   #26
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Hehe, men spenstig uansett med 2,5 mil hver vei da

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 21:10   #27
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Ja det er en fin tur, sykler 2-3 ganger i uka, en kjempelang seig bakke og ellers ikke så mange andre utfordringer enn evt. vind. Jeg synes imidlertid at de rent fysiske resultatene ikke kommer som ventet (les:ønsket). Og må dessuten trene styrke da jeg føler syklinga trener en begrenset mengde muskler. Hva tenker du om det Tommygutt? :-)

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 22:22   #28
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Spennende å lese denne tråden, og blir jo spennende å se hvordan det går med deg! Tror det viktigste når det gjelder å komme i form er å variere så man ikke går lei. Og det er et stort poeng, spinning er ikke det samme som sykling... Når jeg kommer meg på sykkelen på våren og starter sykling på jobb (6 mil tilsammen hver dag) kjennes det... garantert. Hvis dagsformen er dårlig, kjører jeg intervallene mine opp til 85 av maks, det er treningseffekt i det og
Veldig bra å lese det du skriver Tommygutt Inspirerende!
Og Debutanten, jeg kan love deg et ENORMT KICK når du kommer i mål på Birken til neste år! Gled deg og se på det som et positivt mål!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 00:38   #29
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Styrketrening er alltid bra. En sterk mage og rygg er veldig bra når man blir sliten på sykkelen. Ellers er det bevist at knebøy med 4 reps, eksplosiv utførelse, gir god effekt innen sykling. Les her: https://www.tn.no/drivkraft/artikler...ng-av-jan-hoff

Denne formen for styrketrening gjør at man blir sterk uten å øke mye i volum. Da blir man tung og motbakkene blir enda tyngre

Jeg trener også basetrening med stor ball, veldig effektivt.

Ellers enig med Indi, spinning og sykling ute blir to forskjellige ting. Det finnes mange spinning-instruktører rundt om i det ganske land som er veldig spreke inne i salen flere ganger i uka, men når de kommer ut med frisk luft, blir realiteten en helt annen.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 21:13   #30
Katta66
Medlem
 
Katta66 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Innlegg: 141
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Interessant det der med økning på 2% pr økt. Og som du sier, vesentlig å ikke øke i volum i noen særlig grad.

Jeg er glad i tredemølle også, når jeg skal ha e "hvileskjær" i treninga

Men nå er vi vel i ferd med å kuppe tråden...

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 21:57   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Sykle forsiktig, hilsen hun som pådro seg brudd i skulderen, på sykkeltur, på onsdag

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:52   #32
debutanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
debutanten er på en erverdig vei

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Her er det bare å kuppe i vei tråden.

Jeg suger til meg all info jeg. Og fryktelig hyggelig att flere skriver om sine erfaringer og tips.

Jeg sliter litt med treningen om dagen. Håper det er fordi det er den 4 dagen i ketose. Det gikk merkbart lettere for tre dager siden.

Jeg vil helst ha minst mulig vekt å dra på over fjellet. Så det blir å balansere kosthold og trening etter beste evne. Jeg leser iherdig her på forumet og det ser jo ut til att det går ann å være i ketose og ha utbytte av treningen. Men, att det kan være litt uggent nå i begynnelsen.

debutanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:53   #33
debutanten
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 8
debutanten er på en erverdig vei

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Synd å høre om skulderen. Håper att du ikke har for store smerter. God bedring

debutanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 23:53   #34
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som sykler her inne? Trenger råd

Opprinnelig lagt inn av Katta66, her.

Interessant det der med økning på 2% pr økt. Og som du sier, vesentlig å ikke øke i volum i noen særlig grad.

Jeg er glad i tredemølle også, når jeg skal ha e "hvileskjær" i treninga

Men nå er vi vel i ferd med å kuppe tråden...

Jeg kjørte et knebøy-prosjekt vinteren for to år siden, hadde en total økning på nesten 80% fra start til slutt Skal sies at utgangspunktet var skralt og jeg hadde trent lite styrke før, men framgangen var utrolig motiverende og ikke minst merkbar når jeg satte meg på sykkelen igjen.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her inne, trenger en kostplan ... Noen som kan hjelpe meg? mendez Lavkarbo generelt 3 25-04-11 12:57
Jeg er ny her inne og trenger litt hjelp ... Solgull Lavkarbo generelt 3 08-02-10 12:38
Ny her inne og har noen spørsmål eva83 Ketolysekuren 2 01-01-10 20:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no