Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Easy living

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-09-12, 22:08   #1
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Easy living

Noen som har prøvd det lavkarbo-merket?
Smaker det noe godt?

Så de hadde mye av det på SmartClub, og har kjøpt pizzabunnen og tenker å prøve den i morgen

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 23:48   #2
Atir
Medlem
 
Atir sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 298
Atir er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Har kjøpt sjokoladekakemixen i dag. Skal lage kake i morgen. Håper den blir bra. Fint at det er melke og glutenfritt. Da kan alle i familien spise samme kaken)

__________________


Atir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 23:54   #3
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Easy living

Har kjøpt pizza og vafler, har ikkje prøvd det endå.
Håpe det er gode produkt, for eg syns det var svindyrt

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 01:06   #4
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Har kjøpt pizza og vafler, har ikkje prøvd det endå.
Håpe det er gode produkt, for eg syns det var svindyrt

Syns ikke det var så ille.
Hadde trodd det ville være verre.
betalte vel kr 50,- for pizzabunnen.
Den fra Toro koster vel ca kr 25,-.
Kr 25,- i differanse hva er vel det, en 1/2 l cola fra Narvesen som vi ikke kjøper lenger?
Syns ikke bare man skal se på det som koste mer når det kommer til et lavkarbo-kosthold, men også det man sparer på å ikke kjøpe brus og snop.

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 01:12   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Blåbærpiken, her.

Syns ikke det var så ille.
Hadde trodd det ville være verre.
betalte vel kr 50,- for pizzabunnen.
Den fra Toro koster vel ca kr 25,-.
Kr 25,- i differanse hva er vel det, en 1/2 l cola fra Narvesen som vi ikke kjøper lenger?
Syns ikke bare man skal se på det som koste mer når det kommer til et lavkarbo-kosthold, men også det man sparer på å ikke kjøpe brus og snop.

Mellom 50 og 60 kr for 10-12 vaffelplater, der du må ha smør, creme fraiche og egg i tillegg er svindyrt syns eg
Lagar det billigare sjøl, uten problem. dei skal vere veldig gode for at eg kjøper igjen

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 01:15   #6
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Mariann S, her.

Mellom 50 og 60 kr for 10-12 vaffelplater, der du må ha smør, creme fraiche og egg i tillegg er svindyrt syns eg
Lagar det billigare sjøl, uten problem. dei skal vere veldig gode for at eg kjøper igjen

Nå har jeg ikke kjøpt vaflene, men på pizzaen må man bare tilsette litt olje og vann.

Idun sin brownes lavkarbo miks er forresten fantastisk.

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 11:35   #7
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...)

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:13   #8
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Men er de gode da??

Synes jo at det jeg lager selv er ganske godt og kommer sikkert noe billigere ut av det, men av og til er det greit å ha noen lettvinte løsninger ("rør ut med vann og klask i forma" - løsninger) og det blir ikke så dyrt siden jeg er alene og bruker slike ting i begrensede mengder, for jeg prøver å unngå halvfabrikata og kaker.

Så ut til at de aller fleste produktene (som de hadde på OBS) var glutenfrie, utenom pizzabunnen og det er greit for meg som ikke skal ha gluten. Glutenmel er jo dessverre en hovedingrediens i mange såkalte lavkarbo halvfabrikata.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:29   #9
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Becky, her.

Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...)

Takk for tipset

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 13:54   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Becky, her.

Ser ut som disse kommer på tilbud på Obs uka som kommer
(Og jeg var på Obs og kjøpte til full pris denne uka...)

Litt tilbud, men ikke så mye. Ser ut til at det er ca 10 kr per pakke å spare i forhold til ordinær pris, men alle monner drar

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 14:42   #11
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Re: Easy living

Jeg har prøvd pizzabunnen, krydderkaken og sjokoladekaken. Her er min vurdering;

Pizzabunnen; Helt ok, men litt tam i smaken. Ble ganske grei i konsistensen (din å holde i hånden).

Krydderkaken; Helt fantastisk god. Jeg raspet en gulerot og hadde i bunnen, og lagde en nydelig krem til å ha på toppen, med 50 gram smør, 1/2 boks philadelpia og litt sukrinmelis. Kaken var skikkelig saftig, og nydelig i smaken. Smakte som en vanlig høykarbokake. Denne kommer jeg absolutt til å lage igjen.

Sjokoladekaken; Denne var også utrolig god. Skikkelig saftig og nydelig konsistens. Jeg vil si at den smakte bedre enn en vanlig høykarbosjokoladekake.

Disse kakene kommer jeg absolutt til å kjøpe igjen, og jeg kan anbefale dem på det varmeste.

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-12, 20:15   #12
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Takk for det Engelen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 18:59   #13
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Hihi..

Jeg "hamstret" litt i dag.

2 sjokoladekake
2 krydderkake
3 pizza-bunn
1 pose Sukrin

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 20:32   #14
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Blåbærpiken, her.

Hihi..

Jeg "hamstret" litt i dag.

2 sjokoladekake
2 krydderkake
3 pizza-bunn
1 pose Sukrin

Så bra
Må få høre hva du syns. Jeg har ikke laget noe enda, men vurderer å lage enten knekkebrødet eller vaflene i kveld.

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 21:36   #15
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Jeg ser det er soyamel i de fleste produktene her. Og har jo hørt om hvor dårlig soya er for hormonene.
Hvordan er det da å spise dette for meg som har hormoner skikkelig på bærtur?

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 21:58   #16
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Jeg ser det er soyamel i de fleste produktene her. Og har jo hørt om hvor dårlig soya er for hormonene.
Hvordan er det da å spise dette for meg som har hormoner skikkelig på bærtur?

Vi satser på den rene meten, Bønna

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 22:02   #17
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Vi satser på den rene meten, Bønna

Det er nok det beste.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 22:11   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Det er nok det beste.

Jepp, enig med langaard. Hold deg langt unna soya når du har hormoner på bærtur i utgangspunktet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 22:46   #19
Antivegan
Juniormedlem
 
Antivegan sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 17
Antivegan er ny på veien

Sv: Easy living

kr 39 for halvkiloen med Erytritol (sukrilett/Sukrin) må sies å være billig. Jeg hamstret litt der ja.
Kaken er nydelig, vaffel er også svært god, langt bedre enn jeg har fått til å egen hånd hjemme på kjøkkenet.

Serien er suveren:-)

Antivegan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-10-12, 23:25   #20
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Easy living

Jeg hamstret også. Kjøpte både vaffelmix, kakemiks og brødmiks som jeg har liggende, samt det der sukrilett (?) sukkeret og melisen, og flere poser med fettredusert mandelmel. Vi har haugevis med bursdager nå fremover og da har jeg tenkt å prøve ut noe av dette. Det var også små pakker med kakeglasur der som jeg kjøpte.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 13:58   #21
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Easy living

Spennende! Har akkurat tenkt at jeg sulle ha kjøpt noe av de pakkene for å smake på de. Synd at vi ikke har OBS i nærheten! Grr.... Kanskje jeg må ringe noen og bed dem å handle på obs en plass, hehe. Når det er tilbud så må man jo utnytte det!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 14:10   #22
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Spennende! Har akkurat tenkt at jeg sulle ha kjøpt noe av de pakkene for å smake på de. Synd at vi ikke har OBS i nærheten! Grr.... Kanskje jeg må ringe noen og bed dem å handle på obs en plass, hehe. Når det er tilbud så må man jo utnytte det!

Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. Har heller ikke OBS i nærheten
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok Pizzasuget forsvant og det var godt

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 17:57   #23
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. Har heller ikke OBS i nærheten
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok Pizzasuget forsvant og det var godt

Jeg syns pizza bunnen var helt grei, jeg.
Kanskje litt kjedelig så tror jeg putter noen friske urter eller krydder i den neste gang.

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-10-12, 18:52   #24
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Easy living

Min plan med å kjøpe pizzabunn er å lage og steke dek, kutte den i porsjonsstykker og fryse. Da trenger ikke resten av gjengen å like den. Når jeg lager pizza neste gang tar jeg bare opp ferdig bunn fra fryseren og har på fyll og ost. Jeg spiser det meste og smaker det ikke så godt kan mye reddes med godt med krydder

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 03-10-12, 21:29   #25
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Easy living

Opprinnelig lagt inn av misslinda, her.

Coop Mega hos meg har bestilt inn dette for meg.. Har heller ikke OBS i nærheten
Eg har prøvd krydderkake og pizzabunn.. Krydderkaken i forbindelse med bursdag.. nam nam nam Skjærte den ned i skiver og heiv i drysen til senere anledninger
Pizzabunnen ble så som så.. blir liksom ikke det samme som høykarbo, men greit nok Pizzasuget forsvant og det var godt

kanskje jeg må spørre de om å ta inn her? Kan jo være velidg greit å ha

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Easy living fra lavkarboonline, reklame på tv nå Ninasju Andre dietter 0 20-09-12 16:13
LC Foods For Low Carb Living siljohns Spørsmål og svar 0 26-03-12 10:20
Easy-Life Carisma Lavkarbo generelt 1 11-09-06 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no