Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-04-09, 18:46   #201
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei Mara, takk for svar! Har lest litt på forumet om maten, og der ser ut som at favorittene varierer.. Ser at det er mange som ikke liker suppene og omelettene, men det er jo det som er anbefalt å spise mest av

Har sett igjennom bestillingslista, og jeg har lyst til å bestille omtrent alt hehe. Krysser fingrene for at det smaker bra!

Hvor mye bestilte dere første gangen btw? Og hvor ofte sånn ellers..?
Var på helsekosten idag for å sjekke prisene på alle de anbefalte vitaminene. Koster pokker meg nesten 1500 kr jo!!! :O

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 20:37   #202
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det gjør ingenting om du ikke spiser supper eller omeletter, jeg måtte kvitte meg med alt av det... Og levde på kald kakao og cappucino, en brownie og en bar, og masse salat
Lykke til!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 22:53   #203
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er jo en grunn til at det blir anbefalt å spise en omelett og en suppe per dag. Selv om man fortsatt går ned i vekt, betyr det ikke at det er på det riktige grunnlaget. (eller har legen sagt at du ikke må?)
Suppene og omelettene er ikke noe jeg jubler over, men jeg har funnet krydder som passer til min gane, og lager omelett med masse grønnsaker, sånn at det blir grønnsaker med litt omelett-smak og ikke omvendt.
Scartz, bestill for guds skyld ikke mer en en pakke av hver i første omgang. Det er ikke så veldig stor forskjell på de forskjellige omelettene og suppene (men det kan være fordi jeg krydrer mye, altså), så liker du en, liker du sikkert alle. Jeg bestille til ca 14 dager første gangen, og da satt jeg ikke igjen med altfor mye jeg ikke likte, og kunne bestille mer av det jeg likte. Jeg må snart bestille igjen (er nå på tredje uka..? eller er det fjerde..?), men da bare av ting jeg har vært spesiellt glad i, og derfor er tomt nå
Mine favoritter er chokofrokost, vanilje/caramel bar, pannekaker, brownie (men den er veldig sterk på smaken), og kjeksen. Suppene og omelettene går ned, jeg synes de smaker ganske likt, jordbær-desserten er vel den eneste jeg gruer meg litt til å spise igjen, også synes jeg konsistensen på eple/kanel og sjokolade baren var merkelig.

Er det forresten noen som vet om praline-baren er stor eller liten?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 23:21   #204
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nei, jeg har sett igjennom bestillingslista, og jeg er frista til å prøve en pakke av NESTEN alt.. Da har jeg mat for nesten en måned... Da får jeg jo smakt på det meste..?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 07:33   #205
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det er jo en grunn til at det blir anbefalt å spise en omelett og en suppe per dag. Selv om man fortsatt går ned i vekt, betyr det ikke at det er på det riktige grunnlaget. (eller har legen sagt at du ikke må?)
Er det forresten noen som vet om praline-baren er stor eller liten?

Liten...
Og legen min sa at jeg ikke trengte pine meg med omeletter og supper, men at det faktisk spiller ingen rolle hva man spise, så lenge det ikke er mer enn de fire eller fem produktene som legen har foreskrevet.
Tidligere her på forumet fant vi vel ut at brownie har omtrent like mye kbh som barene og bør begrenses.
Så da er det fritt fram å bli drittlei sjokoladepulvervarianter
Hvor mye salte produkter har å si for framtidige vaner er jeg også i tvil om. Dette er en kur, ikke resten av livet...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 30-04-09, 21:06   #206
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hvor mye en skal bestille, det lurte jeg også på,
men jeg bestilte så det skulle holde for 1 mnd første gang. Da tenkte jeg 2 søte og 3 salte måltider pr. dag. Sånn som det er blitt, er det omvendt, og jeg måtte handle mer søtt. Men det betyr jo bare at jeg har produkter et stykke ut i fase 2 også, så jeg syns ikke det gjør noe.
Det er vel ikke bare sånn at dette er en kur, meningen er vel også å etablere nye vaner. Iallfall for meg. Derfor syns jeg det er bra med iallfall 2 salte måltider pr.dag, og å spise 5 ganger om dagen + at det blir mye vanndrikking, blir ganske tørst av disse produktene. Jeg har alltid slitt med å få i meg nok vann tidligere.
Nå er det ca. 2 uker igjen til jeg skal over i fase 2, da skal jeg skrelle reker og veie opp 200 gram.....og helle opp et glass rødvin. :-)

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 23:47   #207
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

To spørsmål:

Cappuchinoen, smaker den veldig kaffe? Elsker kaffe latte, men er ikke fan av for MYE kaffesmak.. Men ser på forumet at denne er veldig godt likt.

Når jeg skal til legen og ta blodprøver:
Tok dere urinprøve også? For da må jeg vel planlegge litt når jeg skal gå på do..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 08:04   #208
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Cappuccinoen smaker såpass mye kaffe at den ikke er noe god kald - det tror jeg er den beste måten jeg kan beskrive det på. Jeg synes den er helt grei - som alt annet. Det er ikke mye drikke uansett (2 dl), så smaker det ikke kjempegodt går det ned med fingrene for nesen

Tok ikke urinprøve, nei, men for at legen skal få tatt alle prøvene er det best om du er fastende. (så får man håpe du ikke har sen time )

Skal forresten til legen på tirsdag, nå kan jeg snart spise kjøtt igjen

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 16:14   #209
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg skal også imorgen, og har fått beskjed om å faste. Har time kl 08.45, så det var ganske greit. Bruker dere buljong som tilbehør? antar at det kan kjøpes sukkerfri buljong på helsekosten eller noe... Så et tips en annen plass her inne, å kjøpe inn en vegetar kokebok! Skal romstrere litt på matprat.no og se om de har noen snadder oppskrifter

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 06-05-09, 09:51   #210
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg bruker Grønnsaksbuljong fra Helios (helsekost), ca. 1/2 -1 ts. i suppene og middagsrettene. Og en neve friske urter, som gressløk eller basilikum - og litt pepper. Det er iallfall en "full-fart"-måte som funker greit for meg.
Jeg vet ikke hvor mye karber det er i buljongen, men den er iallfall ikke tilsatt sukker.

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:28   #211
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg steker bare opp litt løk, sopp, squash, paprika og krydrer
Spiser ikke mye av det til hvert måltid, men blander det med suppen for å få litt annen smak. Resten putter jeg i kjøleskapet til neste middag, eller omelett
for å få litt "buljong" av det kan du jo helle oppi litt vann og la det boble opp.
Til frokost spiser jeg enten pannekake, omelett eller chokocereals. på jobben blir det en bar, en kako eller cappuchino. Jeg synes nesten den er litt for søt. til middag er det suppe eller paella. til kvelds er det enten en av dessertene, kjeks eller nøtter.
Jeg varierer suppene og frokostene så jeg ikke blir lei smaken - og krydrer litt.

Jeg prøver å ta med kjeks og nøtter når jeg skal på besøk til noen eller brownies - siden jeg ikke kan spise kaker og vafler og sånn
Det er ikke morsomt alltid når de spør og du svarer nei takk jeg slanker meg. Men du kan jo bare ta littegranne... hehe eh.. nei faktisk ikke.. Ålreit når du merker at de ikke forstår deg i det hele tatt. Men men..bare være sterk og standhaftig. Fram med kjeksen og vannflaska
Jeg er ferdig med fase 1 uka etter 17. mai. Da gleder jeg meg til fisk, kylling og kjøtt

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 21:30   #212
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Snart er det 17.mai og da er det mange fristelser ute og går

Jeg har tenkt å være godt forberedt selv om familien kommer frem med kaker, grillmat og mange fristelser. Har med mange produkter - bar, kjeks, dessert og brownies Her skal vi være godt forberedt!!

Er det noen som har laget is av dessertene? Tenkte på jordbær eller peachaprikos - kan det fryses tro? Er det noen som har prøvd det?
Er det noen andre gode tips for "is" i fase 1?

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 09:41   #213
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg har laget smoothies av dem i mikseren med isbiter, det fungerte hvertfall ypperlig

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:19   #214
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Oi smoothies selvfølgelig .. nam..det hørtes godt ut.

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 18:24   #215
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Idag fikk jeg ED produktene mine og jeg gleeeeder meg til å starte imorgen!!
Så nå har jeg rydda ut av kjøleskapet, all snop og chips har jeg hevet over til mannfolket mitt. Handlelista er pent skrevi opp, så nå er det bånn gass til IKEA for å handle beholdere til oppkutta grønnsaker! YEY! Dette blir bra

Har gjort klar tirsdagslista mi:
Frokost: Kyllingsuppe + grønnsaker
Lunsj: Skinkeomelett med grønnsaker (og salat?)
Middag: Sjokokjeks (er på jobb, vil ikke skille meg ut med slankemat )
+ evt soyanøtter om sulten skulle være helt jævlig...
Kwells: Risotto + gresk salat + litt cola Zero

Vann til alle andre måltider! Har ikke råd til vitaminene for øyeblikket (kommer til å koste meg 1500 kr!! :O ) så i mellomtiden hiver jeg nedpå multivitamin og omega 3... Er det jeg har liggende

Imorgen skal jeg gi tilbake melding om hvordan maten smakte for meg. (etter paradise hotel, seff ... )

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:27   #216
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei
Wink

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Lykke til, du!

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:36   #217
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Masse lykke til fra meg også!! Dette greier du! Og husk, om produktene ikke smaker deg første dagen, så går det seg til, ikke fortvil.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 22:06   #218
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Det er godt å høre

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:38   #219
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Bleehr den kyllingsuppa var IKKE god...
Hater den proteinsmaken. Hev i grønnsaker og krydder også, hjalp litt men.. Klarer ikke å få den ned for denne omgangen!
Neste gang bler det ENDA mer grønnsaker, som noen foreslo, og så bruke kyllingsuppa som en saus... Tror jeg fikk i meg.. 1/4 del eller 1/5 del av maten! Usikker om jeg skal mekke meg noe annet, eller bare vente til neste måltid..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:42   #220
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Man blir vant til proteinsmaken - men den er ikke noe god i begynnelsen, nei. Jeg prøvde kyllingsuppa med grønnsaker i første dagen, og brakk meg. Min løsning ble å ha i litt mer vann - og droppe grønnsakene.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:50   #221
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Ok.. vel jeg tror jeg skal prøve wok med kyllingsuppe smak hehe. Og vanne den ut litt mer, det hørres greit ut. Next up er omeletten, krysser fingrene for at den smaker LITT bedre.. Noe erfaring der?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:56   #222
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Bland masse grønnsaker i omelettern (løk og brokkolo), krydre masse, og lag eggerøre - ikke omelett (den lukter rart, men smaker bedre)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 11:58   #223
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

OK!
Bytta ut kyllingsuppa med soyanøttene.. De var heldigvis spiselige

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 12-05-09, 22:17   #224
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Sånn, da var dagens ED meny over.

Kyllingsuppe: æææææsj... (selv med karri, grønnsaker osv)
Soyanøtter: Helt greie.. Litt bi-smak, men spiselige med litt ekstra salt
Omelett: (med ett egg og skummet melk) Tjah.. For mye proteinsmak, men når jeg blir vandt med den smaken går sikkert omeletten glatt ned.
Sjokoladekjeks: Nam nam! Kunne nesten blitt solgt i butikkene jo!
Risottomix: Ikke god, men ikke vond på noen måter. smakte ikke proteinsmaken i det hele tatt. Sikkert mange snadder måter å gjøre den mer spennende!

Matmessig har jeg ikke vært særlig sulten, til tross for at kyllingsuppa og 2/3 av omeletten gikk i bosset..

Men skulle virkelig ønske jeg kunne ha hatt rent kjøtt i produktene! Hadde hjulpet mye..

Imorgen skal jeg smake på vaniljebar (jeg vet så og si at alle barene er ok..), pannekake, brownie og.. en ting til.. Noen anbefalinger??

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 13-05-09, 19:18   #225
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst

Fikk brev av legen idag, hvor det stod at jeg har insulinresistens.. Sto ikke noe info, bare en vedlagt resept på metformin..

Noen som har erfaring med dette?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst Mrs. Big Eurodiett 806 22-10-10 11:30
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no