Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-05-09, 17:02   #1
krystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 16
krystall er på en erverdig vei

Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Jeg var hos legen og tok prøver. Jeg skal tilbake om to uker. Legen sa at jeg kunne begynne på Eurodietten,men har hadde ikke gode erfaringer med den. Alle pasientene hans hadde sluttet etter noen uker pga.de ikke greide å spise produktene, og at det var for ensformig. Jeg har veldig lyst til å vise han at det går an, og ser frem til neste time da jeg skal bestille produkter og komme i gang.
( Han hadde ikke flere bestillingsskjemaer igjen da jeg var der)

Jeg lurer på en ting; hvilke klær kan jeg ha med meg til Syden når jeg ikke for noen pris greier tanken på bikini?
Kan vel ikke bade i lang t- skjorte og thights...

Håper noen har tips til meg!

krystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 03-05-09, 15:09   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Joda, vi skal klare eurodietten sammen!!
Men det er jo flott at han er ærlig med deg, så vet du hva du går til. Legen min anbefalte meg det på det helligste, og det gjør meg LITT skeptisk, for jeg VET at dette ikke er en dans på roser.. Det ER folk som ikke klarer å gjennomføre det. Men jeg tror det har mye med å gjøre at folk tror dette er en "quick fix", samtidig ikke nok info fra legen sin. Jeg syntes det er viktig å vite alle fordeler/ulemper, samt alle vanskelige situasjoner jeg kan havne i. Da er jeg bedre forberedt.

Hva med badedrakt? Det skal jeg kjøpe tenkte jeg! De siste år har mange butikker blitt flinke til å produsere større størrelser, samt mer design. Så noen badedrakter er rett og slett LEKRE! Fine snitt som framhever bysten, samtidig trekker inn magen ;D
Evt bikini med en litt stor singlet over?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 12:07   #3
ostemomsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 4
ostemomsen er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Hvis jeg var deg, hadde jeg gått til en bokhandel, kjøpt en vegetar kokebok, og laget de lekreste rettene du kan spise i fase 1. Det betyr at du spiser en mengde retter med grønnsaker utenom de posene. Jeg levde godt på suppe som jeg krydret mye med thai krydder ( på jobb) sammen med små bokser med salater. Hjemme hadde jeg to retter med grønnsker, husk du kan lage din egen pesto og drysse over parmesanost!
Det går nok bra hvis du vil!!!!!!! Ikke hvordan vi har det, mne hvordan vi tar det er det vist noe som heter...Lykke til.

ostemomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 16:12   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

vegetar kokebok, det var smart!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 19:57   #5
krystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 16
krystall er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Takk for tips. Jeg liker godt grønnsaker,men det er ikke alle som er opplistet hos i Eurodietten i fase 1 som glir like godt ned. Men kylling og fisk er kjempegodt.
Er det foresten noen som har tips til steder de selger stort badetøy/strandklær?

krystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 20:33   #6
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Opprinnelig lagt inn av krystall, her.

Er det foresten noen som har tips til steder de selger stort badetøy/strandklær?

Hvor bor du hen da?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:12   #7
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Noen nettbutikker med badetøy i store størrelser:

- http://www.storogfin.no/kat.php?ID=5
- http://www.laredoute.no/ListPage/Lis...tegoryId=36734
- http://www.bravissimo.com/products/swimwear
- http://www.cellbes.no/Product/ListVi...=1,32&mid=1037

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-09, 21:14   #8
skatcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 21
skatcat er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Hei!!

På Kapp Ahl (XLNT) var der bra utvalg på bikinier i stor størrelse i fjor. De hadde også storskjorter i tynne stoff, og fine strandkjoler.
På Sportmann.no er der en Smart Plus side som også har fine bikinier i stor størrelse, og fine sommerklær!

H&M har tydeligvis en filosofi om at overvektige ikke bør gå i bikini..

Ha en fin sommer!!

__________________


skatcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 14:34   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Sørbø, hvis du har det i nærheten.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 05-05-09, 15:10   #10
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Så fine de de badedrakt/kjolene var på Stor og fin. Synd de ikke passer til min pengebok

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:15   #11
krystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 16
krystall er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Jeg har bestilt fra Cellbes. Håper noe passer! Ellers så venter jeg på ny legetime 11.mai. Håper prøvene er fine, for da starter jeg med produktene snarest mulig.
Hvordan gjør dere det på ferier- hoteller mm?

krystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 22:43   #12
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Aner ingenting om Eurodietten, men har et tips til påkledning i syden. Beachcomber har en badedrakt med et slags påsydd skjørt foran, genialt til å skjule magen. Flott passform ellers også, og i store størrelser. Vet ikke om de selges i Norge, men prøv å søke på eBay.co.uk

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-05-09, 23:11   #13
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Jeg har gode erfaringer med eurodietten, jeg har gått mye raskere ned og fått mer overskudd på denne enn på ketolyse. I tillegg slipper man å tenke så mye selv og lage så mye annen mat hvis man ikke ønsker det eller har tid til det. Det største minuset er at ikke alle produktene er like gode for å si det sånn..(cereal og sjokoladebaren er ihvertfall god såvidt jeg kan huske) På klinikken jeg har gått er det individualisert oppfølging, når motivasjonen er i en bølgedal eller hverdagen er ekstra stress har jeg blitt oppmuntret til å ta nedgangen litt saktere, og heller gå over i fase 2 for en periode. Jeg har fulgt opplegget to ganger, men hver gang jeg var på mitt tynneste ble jeg smelt på tjukka,(:-))så nå venter jeg på å bli ferdig med amminga så er det på an igjen, for siste gang(!)..Min oppfatning er at det er overgangen til ketogen kost som livsstil som er vanskeligst, det var det for meg i svangerskapene og etterpå, og for andre jeg kjenner som er ferdige med kuren. Lykke til!

nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 20:39   #14
krystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 16
krystall er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Takk for oppløftende svar. Jo,jeg mener jeg skal greie meg på disse produktene. Ser for meg at jeg "slipper å tenke" så mye når jeg skal spise de som jeg får tilsendt i forhold til å lage alt selv. Iallefall i starten! Og så håper jeg å gå ned en del slik at jeg blir mer oppmuntret til å fortsette selv.

krystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 22:39   #15
motivert
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 1
motivert er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Jeg har gått på eurodiet fase 1 i 4 uker. Først nå registrerte jeg meg på dette forumet, men har fått utrolig god starthjelp bare ved å lese og lese her inne. Mitt beste tips til deg er å holde ut de første dagene. Jeg syntes produktene var grusomme i starten. Ble kvalm, fikk hodepine og hadde lyst til å gi opp. Fant knapt ett produkt jeg klarte å få ned. Uheldigvis startet jeg med pannekaker, omeletter, middager og desserter. Disse spiser jeg aldri igjen. Heldigvis var motivasjonen likevel større enn lysten til å gi opp. Plutselig gikk det bedre og bedre. Smaken forandrer seg, men jeg har brukt ufattelig mye penger på "mat" som jeg aldri kommer til å spise. Er blitt vant til den litt rare smaken som finnes i de fleste varene. Heldigvis har jeg holdt ut, motivasjonen kommer når vekten går ned. Nå har jeg funnet produkter jeg synes er ok. Tilbereder gjerne på andre måter enn det som er oppgitt eks drikker brownie i stedet for å steke (fant tipset her inne ja). I morgen starter jeg på fase 2, blir rart å spise litt mat igjen. Kunne egentlig tenkt meg å leve på produkter en stund til, har gått ned 8 kilo den første måneden. Så: hold ut den første uka, det blir lettere!

motivert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-05-09, 23:38   #16
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Takk for flotte innlegg! Tror nok det blir vanskelig den første uka ja.. Men blir nok verdt det!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 14:41   #17
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Enda bedre er det raske resultatet - ta vare på en bukse/genser som var trang når du begynte - ikke ta den på før du sliter litt med motivasjonen. eller trenger en liten "pick me up". Du vil bli veldig fornøyd
Jeg gjorde det i helgen.. Var hjemom hos mine foreldre og ryddet i et kleslager jeg hadde der (liten leilighet i Oslo). Jeg har tatt vare på en bukse og en genser derfra som jeg tok med hjem. Jeg drukna i det. Det var herlig det - Anbefales på det sterkeste. Ikke alltid ha nye plagg du snart skal ha på deg, men også ta vare på ett eller to plagg i den tiden du trenger en aha opplevelse for hvor mye du faktisk har gått ned!!!

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 15:53   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Jeg elsker tankiniene de har hos Ellos, kjøper et par-tre nye hver sommer.
Eller badetopp som de også kalles. Kan fås helt ned i 99 kr stk. (og opptil 56 i str)

Ellers har de endel tøft på www.torrid.com

http://www.torrid.com/torrid/store/n...=1242050068349

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 20:24   #19
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Eurodietten virker for meg også. Det går ikke så fort som jeg hadde trodd, men det syns og merkes godt allerede etter 3,5 uker. Jeg har tross alt brukt lang tid på å legge på meg disse dumme kiloene.

- mitt tips til de som ikke syns det går fort nok:
gå i butikken, ta en lett handlekurv og legg oppi så mange liter melk eller kilo smør som du allerede har gått ned. Gå en runde i butikken og vit med deg selv at dette trenger du ikke å slepe med deg opp trappa lenger!
:-)

Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:41   #20
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

For mitt vedkommende er euro-diet det ENESTE som har virket på de 13 åra jeg har prøvd å slanke meg nå!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 10:40   #21
sweet
Medlem
 
sweet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 51
sweet er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Opprinnelig lagt inn av Mara, her.

Eurodietten virker for meg også. Det går ikke så fort som jeg hadde trodd, men det syns og merkes godt allerede etter 3,5 uker. Jeg har tross alt brukt lang tid på å legge på meg disse dumme kiloene.

- mitt tips til de som ikke syns det går fort nok:
gå i butikken, ta en lett handlekurv og legg oppi så mange liter melk eller kilo smør som du allerede har gått ned. Gå en runde i butikken og vit med deg selv at dette trenger du ikke å slepe med deg opp trappa lenger!
:-)

Det var jammen et godt tips!!

__________________


sweet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 16:34   #22
krystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 16
krystall er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Jeg var hos legen igjen sist uke. Prøvene viste for lavt stoffskifte og insulinresistens. Han hadde ennå ikke fått bestillingsskjemaene fra Fedon klinikken, men jeg fikk ei et menyforslag av han. Jeg bør spise kjøtt, fisk,tomater og Ryvita med makrell fremover. Ikke drikke melk men vann. Skal ha neste time om 3 uker.

krystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 19:17   #23
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Høres vel kanskje ikke ut som om legen din har peiling verken på lavkarbo eller eurodiett...

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 20:18   #24
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Opprinnelig lagt inn av indi, her.

Høres vel kanskje ikke ut som om legen din har peiling verken på lavkarbo eller eurodiett...

Kjøp/lån en lindberg-bok, les deg opp litt på teorien og begynn på egenhånd.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 21:57   #25
krystall
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 16
krystall er på en erverdig vei

Sv: Legen sa at han ikke hadde gode erfaringer med Eurodietten

Er det noen her som går på Eurodiett som kan dele et menyforslag med meg? Så har jeg noe å begynne med mens jeg venter på å få bestilt produkter?

krystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Legen ville ikke ta blodprøver sånn helt uten videre safran Ketolysekuren 7 05-09-07 19:18
Hadde det ikke vært fint med et LK-chatroom? Borealis Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 17 24-07-06 15:05
De hadde jo ikke kaliumtabletter i steinalderen? mofe Kosttilskudd 31 11-04-06 23:53
Tror ikke jeg skal til legen neste gang jeg er innom Kautokeino! friflex Generell diskusjon 8 09-02-05 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no