Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Marstråden 2013

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-13, 20:34   #1
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Marstråden 2013

Jeg er på høykarbotur Full skjerpings fra i morgen av. Hvordan går det med dere andre?

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 21:40   #2
lavkarbojomfrua
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 2
lavkarbojomfrua er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Hei

Jeg er HELT ny her.
Jeg skal ned 45 kilo, har fått meg PT, og hun hjelper meg også med kosthold. Skal da spise lavkarbo. Dette er jeg ikke godt kjent med, men håper å få lært masse her inne.
Så gjennom bildetråden her inne, for noen FANTASTISKE motivasjonsbilder, så utrolig mange flinke damer

Håper bli kjent med dere, og en vakker dag kunne motivere noen jeg også

lavkarbojomfrua er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 06:18   #3
pepita86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 41
pepita86 er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

lavkarbojomfrua: Var det PTen som anbefalte lavkarbo?

pepita86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 07:30   #4
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Marstråden 2013

Velkommen lavkarbojomfrua

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 08:34   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marstråden 2013

Velkommen til nye! Og lykke til i mars alle sammen!

Her går vekta opp og ned hele tiden, ligger innenfor samme tall jeg har gjort i hele februar. Men jeg spiser strikt, ingen sprekker siden den ene på 6 dager i jula og 6 dager i august. Ikke spiser jeg for mye heller.
I tillegg har jeg gått tur ca 40 minutter 5 dager i uka, kjørt slalom to helger, gikk lang skitur på lørdag. Så kanskje ikke rart kroppen samler vann, uvant å røre på seg så jevnt. Men målet om 5kg ned til påske når jeg ikke, 3kg til påske skjer ikke.
Men jeg føler meg jo i form og mye bedre, så jeg har ingen planer om å sprekke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 10:10   #6
MarTar
Medlem
 
MarTar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 165
MarTar er ny på veien

Sv: Marstråden 2013

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men jeg føler meg jo i form og mye bedre, så jeg har ingen planer om å sprekke.

Jeg tenker at dette er gull verdt, Imse!

__________________
MarTar
- Enten går det bra, eller så går det over.

Min journal
MarTar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater og lite kalorier Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 10:27   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marstråden 2013

Opprinnelig lagt inn av MarTar, her.

Jeg tenker at dette er gull verdt, Imse!

Jepp! Blir jo bedre og bedre for hver kilo jeg går ned også. Mulig det går sakte, men jeg går ned og ikke opp.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 10:27   #8
maeve
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 178
maeve er ny på veien

Sv: Marstråden 2013

Og så gikk vekta opp igjen.. Har gått skikkeligt treigt nå de siste kiloene, selv om jeg ikke har skeiet ut en eneste gang siden jeg begynte i oktober.
Sist fredag viste vekta 88,7, i dag var jeg tilbake på over 90 igjen. Vet at det kan være svingninger i syklusen, men leste også i en tråd jeg fant at det ikke nødvendigvis var sånn at man merket så mye på vekta når man gikk på p-piller? Noen med erfaringer?
Har så veldigveldig lyst å nå målet mitt på 85 kilo til påsken

maeve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 20:50   #9
Sesse
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2013
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 1
Sesse er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Da har dere fått et nytt medlemt til i mars.
Mitt langsiktige mål er å gå ned 30 kg. Jeg har akkurat begynt på lavkarbokur...og prøver meg på ketolyse.
"Kjekt" å finne flere som er i samme båt som meg

To be continued..

__________________
Sesse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-03-13, 22:18   #10
january
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 35
january er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Jeg ser lyst på denne prosessen idag. Kom meg endelig under 120 kilo, som var mitt første delmål. Jeg har tidligere gått på easylife, og raste ned i vekt, men gikk opp igjen alt når jeg ikke klarte å holde meg unna gamle vaner etter kurset var ferdig. I januar kom jeg endelig dit at jeg var klar for å prøve på nytt. Så langt har jeg gått ned 7 kilo bare ved kostholdsendringer, men jeg merker at jeg vil gå ned en del kilo litt kjapt i starten, for å holde motivasjonen oppe, så jeg kommer også til å trene en del fremover. Erfaringer tilsier at jeg kan gå ned nærmere 500 gram daglig når jeg trener, og det er motivasjon i massevis.

Ellers har jeg laget lavkarbopizza for første gang idag, som smakte helt fantastisk. Føler meg skikkelig fatso etter å ha fråtset i ost, men hey - den er jo lovlig, jeg holder meg i ketose, så all is good

__________________



january er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 06:27   #11
bærrgen
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 1.081
bærrgen er en juvelbærrgen er en juvelbærrgen er en juvel

Sv: Marstråden 2013

Hvilken lavkarbopizza da january? Kjenner jeg trenger en variasjon av den jeg pleier å lage meg

__________________
Ny blogg Gammel blogg Min journal


bærrgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 06:51   #12
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marstråden 2013

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Hvilken lavkarbopizza da january? Kjenner jeg trenger en variasjon av den jeg pleier å lage meg

Jeg laget en her en dag, la ut oppskriften under middag på lørdag. Den er med mandelmel, og den var en jeg klarte å spise og kose meg med. Jeg er ikke så begeistret for eggesvampebunn.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 10:29   #13
Trolltika
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 47
Innlegg: 192
Trolltika har en fantastisk aura rundt segTrolltika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Marstråden 2013

Sniker meg tilbake hit og satser på at jeg ikke faller ut igjen så fort.
Hele høsten har vært et slit med å få energi (eller mangelen på) og dager til å henge i hop, og da går det som det pleier. Jeg og maten kommer sist etter at familien og hverdagen har fått sitt. Å studere siste året på høgskole 100% når en har energi til ca halvparten er langt unna ideelt.

Vekta som gikk så fint ned i sommer har snudd og gått andre veien igjen. Heldigvis ser det ut til at den har en omvendt terskel på 126 kg, for jeg går ikke over det. Likevel er det surt at den stopper der, for jeg vil så gjerne ha en kropp som samarbeider og er rundt 40 kg lettere.

Det føles helt merkelig å si det, men jeg gleder meg til skolegangen er over og jeg kan begynne å ha hverdager som er tilpasset helsa igjen. Restarbeidsevne vurdert rundt 50% og 100% + skolegang er ikke noe å anbefale.

Trolltika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 10:35   #14
january
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 35
january er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Opprinnelig lagt inn av bærrgen, her.

Hvilken lavkarbopizza da january? Kjenner jeg trenger en variasjon av den jeg pleier å lage meg


Jeg fant en 1-2-3-bunn på helsekosten på Stovner senter i Oslo. Har allerede glemt hva den het, kanskje noe som kunne høres litt italiensk ut, san marinos eller noe a'la det? En sølvfarget pose, litt over a5 i størrelse, i alle fall

__________________



january er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-03-13, 13:26   #15
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Marstråden 2013

Håper det løser snart her, vekta har stått bom fast i det siste. Kjenner på klær at de blir mindre så det er positivt,men skulle gjerne sett det på vekta også. Spiser fortsatt det samme som før så får bare krysse fingrer og tær

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 18:51   #16
january
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 35
january er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Jeg var på meny tidligere i uken og fant denne sjokoladen, som jeg synes var kjempegod. Derfor tenkte jeg at jeg måtte tipse flere om den, særlig siden det er lørdag og alt

Under næringsinnholdet står karbohydratene oppgitt som 12,8 gram (hvorav sukkerarter 2,1 gram og polyoler 10,4 gram) pr porsjon (25 g)

__________________




Sist redigert av january : 12-03-13 kl 22:28.
january er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 23:26   #17
Kaosmammaen
Juniormedlem
 
Kaosmammaen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Kaosmammaen er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Mm mm.... Har ikke sett den her, meen nå må jeg visst ut på jakt Absolutt noe for Kaosmamma's påskeegg!

__________________


Kaosmammaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 23:41   #18
Kaosmammaen
Juniormedlem
 
Kaosmammaen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Bergen
Innlegg: 15
Kaosmammaen er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Mmmm ... Absolutt noe for Kaosmamma's påskeegg!!!

__________________


Kaosmammaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 07:19   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Marstråden 2013

Jeg har ikke gått på vekta i dag, vet ikke om det er så lurt. Var i slalombakken på lørdag og det kjennes, ikke bare skikkelig støl, men utmattet og full av vann. ME har sin pris. Jeg skal ikke gå tur i dag, jeg må spare kreftene til å male. Vi holder på å bygge kjøkken, og i går kveld var de fleste av skapdørene ferdig og kan males. Vi prøver å bli ferdig til ca den 20., pga et bursdagsselskap vi skal holde.

Største problemet er egentlig at vi har nesten ikke igjen vann i brønnen. Men det sildrer såvidt nok til at jeg får vasket opp og har til drikkevann. Vaske klær får vi gjøre litt her og litt der, ei vask her og der. Har to søstre i sentrum, så mulig vi i kveld tar med to vasker og setter på en hos hver av de når eldstemann er på snowboardtrening.

Jeg har økt på karbene og har klart mellom 30 og 50g i helgen, og økt på energien fra ca 1800 til 2300. Skal holde meg der en stund for å se hva som skjer, om ikke noe annet bare for å ta litt fri fra alle mine regler( jeg har noen regler som jeg har holdt i mange år).

I går laget jeg suksessterte, og yummi, det var herlig til søndagskaffen!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-03-13, 14:30   #20
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Marstråden 2013

Full skjerpings fra idag, har vært for mye dill i det siste. men nå kjenner jeg at det er på tide med et skikkelig tak. Skal være veldig streng i to uker, og ha etpar planlagte utskeielser i påsken. Jada, vet at ikke alle er enige med sånn opp og ned- skjerpings, men det blir så sånn. Og jeg lover: rett tilbake til normalen etter påske. Og da er det april.

Idag har jeg tenkt mye på mat, og synes jeg spiser ofte, men sånn er det vel å komme igang igjen.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 13:04   #21
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Marstråden 2013

Opprinnelig lagt inn av Kaosmammaen, her.

Mm mm.... Har ikke sett den her, meen nå må jeg visst ut på jakt Absolutt noe for Kaosmamma's påskeegg!

Her har de den på meny.

Lykke til videre i mars dere.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 16:38   #22
veropiha
Juniormedlem
 
veropiha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 43
Innlegg: 21
veropiha er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Tidligere lavkarbo spiser, som nå endelig har funnet motivasjon til å fortsette med det. skal ned minimum 30 kg . Men mitt størte problem er at jeg ikke liker fisk Og elsker potet,( syns ingenting kan erstatte dette ) Noen som har noen tips for å unngå å sprekke igjen ?

__________________


veropiha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert- minst mulig karbs... Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:14   #23
january
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: oslo
Innlegg: 35
january er på en erverdig vei

Sv: Marstråden 2013

Jeg spiser lavkarbo uten å spise fisk. Jeg liker laks, men pleier sjeldent gidde å lage det, uten at jeg helt vet hvorfor. Nå har findus kommet med noe nytt og, ferdigkrydra torsk, eller ferdigmarinert heter det kanskje. En av de var med pesto, den høres jo litt god ut. Reker kan man også prøve seg på, vet Rema har hatt noen tex mex-reker før, tipper de smaker spennende

Men jeg blir sprø av å se Freia sine påskeegg i butikken. Jeg kjøpte meg én pakke på valentines (etter å ha hørt dama foran meg i køen si at man kunne unne seg litt ekstra den dagen, så jeg klarte _nesten_ å la være) men klart å holde meg unna siden. Jeg elsker de eggene. For en del år siden spiste jeg flere kartonger i uken. Jeg har så jeklig lyst på et egg. Det gule papiret, den oransje skjeen, lyden av sjokoladelokket når det popper av.
Og i dag gikk det opp for meg at påsken snart er her. Så ikke bare har jeg ikke spist mange slike egg i år, de forsvinner snart. Og før de forsvinner så kommer de til halv pris. Og jeg har så lyst på gule påskeegg. Inni hodet mitt spiser jeg tre kartonger as we speak. Sjokoladeprins-sjokoladen er kjempegod altså, men ikke like god som eggene

__________________



january er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:23   #24
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Marstråden 2013

Sorry at jeg sier det ,men .... det er faktisk slik at den marsipanen man kjøper i butikk er kvalmende søt , den er ikke god i det hele tatt, den bare ser god ut . den inneholder nesten ikke mandler og utrolig mye sukker.
Jeg er helt sikker på at du kan lage noe mye bedre ved å male mandler ,blande med Sukrin og dyppe i smeltet mørk sjokolade med cocosa,helt sikker .Faktisk høres dette så godt ut at jeg bestemmer meg for å prøve til påske.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:26   #25
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Marstråden 2013

Kom på at jeg bør søke en oppskrift ,mulig det burde være litt eggevitte inni der for å få det til å henge sammen ? Det deilige med dette forum er at det finnes gode oppskrifter for alt! hva med litt chilli i den sjokolade cocosa blandingen ...mmm .

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Februartråden 2013 Nupsida Mer enn 30 kg overvekt 61 27-02-13 19:03
Januarskravletråd 2013 Myrine Mer enn 30 kg overvekt 50 01-02-13 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no