Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mai-startere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-13, 09:39   #51
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Yes! Litt vannvekt har forsvunnet Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt...

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:52   #52
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Yes! Litt vannvekt har forsvunnet Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt...

http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=118

Der har du mange forslag. Hver gang jeg lurer så tar jeg meg en tur innom oppskriftsdelen av forumet og tar en kikk.

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 10:27   #53
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Litt vannvekt borte her også! I tillegg til at jeg spiste svært lite totalt i går, men det ble litt vin da! Blir litt vin i dag også, men så skal jeg holde meg unna igjen. Ble satt på skikkelig prøve i går med masse godis og high carb stuff - men klarte å svinge unna!!!! Puh! Håper jeg klarer å "stå han av" i dag også......

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 11:17   #54
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Yes! Litt vannvekt har forsvunnet Hva er ok som mellommåltider? Jeg har i dag tatt med noen tannpirkere som består av: cherrytomat, strandaskinke og en halv "babyost" - er det ok som mellommåltid? I går stekte jeg fries av sellerirot til kvelds + salatblad rullet med skinke og cherryost - smakte overraskende godt. Litt usikker om jeg kommer i ketose, for carbsdjevelen skriker høyt...

Så bra
Ja, det er fine mellommåltider. Jeg knasker også cherrytomat, samt litt cottage cheese.

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Litt vannvekt borte her også! I tillegg til at jeg spiste svært lite totalt i går, men det ble litt vin da! Blir litt vin i dag også, men så skal jeg holde meg unna igjen. Ble satt på skikkelig prøve i går med masse godis og high carb stuff - men klarte å svinge unna!!!! Puh! Håper jeg klarer å "stå han av" i dag også......

Flink du var. Det verste er når man ikke er hjemme. Så fort jeg er på besøk, i byen el. det er da det frister å sprekke, for er så mye gooodt!
Det anbefales egentlig ikke å drikke de først 14 dagene på ketolyse, men litt vin går vel greit. Det eneste er at slankingen stopper litt, for kroppen vil alltid bryte ned alkohol før den bryter ned fettet

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 12:08   #55
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Så bra
Ja, det er fine mellommåltider. Jeg knasker også cherrytomat, samt litt cottage cheese.



Flink du var. Det verste er når man ikke er hjemme. Så fort jeg er på besøk, i byen el. det er da det frister å sprekke, for er så mye gooodt!
Det anbefales egentlig ikke å drikke de først 14 dagene på ketolyse, men litt vin går vel greit. Det eneste er at slankingen stopper litt, for kroppen vil alltid bryte ned alkohol før den bryter ned fettet

Ja jeg vet jeg ikke burde drikke, men har tid til å vente på resultater - er et bevisst valg Dessuten drikker jeg ikke så mye. Litt vin er digg!

__________________


Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 15:19   #56
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Kuredu, her.

Ja jeg vet jeg ikke burde drikke, men har tid til å vente på resultater - er et bevisst valg Dessuten drikker jeg ikke så mye. Litt vin er digg!

Enig. Skål for den!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 16:53   #57
traalgast
Nytt Medlem
 
traalgast sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vesterålen
Alder: 44
Innlegg: 6
traalgast er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Slenger meg på denne :-)
Da skal jeg prøve på nytt med en runde Ketolyse. Over et år siden sist. Har tre uker igjen på sjøen så det passer bra med en start nå. Startet opp med trening for tre dager siden og skal forhåpentligvis fortsette med dette 6 ganger i uka. Har en god del å ta av; 137kg/1,90cm circa. Skal se om jeg finner en vekt på sykelugaren senere i dag.
Regner med at kokkens multivitaminer + tran skal gjøre susen for å få i seg det man trenger av kosttilskudd.
Lykke til folkens! :-)

traalgast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:31   #58
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Velkommen begge to

SÅ gøy at det ble så mange her. Dette skal vi klare. Flesk bort!

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 21:53   #59
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Jeg finner ingen plass på ticketen hvor jeg kan trykke for å endre den, noen som vet?

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 22:14   #60
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Hm, det var rart. Du skal bare kunne trykke på selve tickeren og så kommer du til siden din. Men lagde du passord og sånn, slik at du har en bruker? Hvis ikke, kan det være derfor. Da må du evnt lage en ny med startvekt og dagens vekt. Og huske at det er bbc koden du skal kopiere

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:06   #61
Arwen36
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Oslo
Innlegg: 30
Arwen36 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Når jeg trykker på tickeren min, får jeg at jeg må oppgi pin. Oppgir den, så kan jeg inngi vekt og alt. Det skjer ikke hos deg?

__________________


Arwen36 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 00:13   #62
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Argh!! Jeg klarte å spise et vaffelhjerte i dag, fristelsen ble for stor Så få dager og allerede på liten smell, men fyfader det smakte Var en tur på sunkost isdag, fikk kjøpt lavkarbo vaffelmix, lavkarbo melis + sukker. Noen som har testet lavkarbo merket? Det var visst nytt, og var sunkost sitt...

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 00:23   #63
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Ja lagde passord når jeg lagte tickeren. Men går ikke annt å trykke på den. Får bare lage mæ ny hver gang jeg veier meg da

Hvordan går det med dere? Sprekker dere? Jeg er på dn 10 dagen i morgen uten en eneste liten sprekk, stolt over meg selv Vanligvis eier jeg ikke såpass viljestyrke is_te, vaffel hørtes veldig godt ut, kanskje man skulle teste de på sunkost

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 02:33   #64
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Ja lagde passord når jeg lagte tickeren. Men går ikke annt å trykke på den. Får bare lage mæ ny hver gang jeg veier meg da

Hvordan går det med dere? Sprekker dere? Jeg er på dn 10 dagen i morgen uten en eneste liten sprekk, stolt over meg selv Vanligvis eier jeg ikke såpass viljestyrke is_te, vaffel hørtes veldig godt ut, kanskje man skulle teste de på sunkost

Tror det er noe med måten du limer den inn her på forumet. Husker ikke helt hvordan det gikk, men du har oppskriften her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25879

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 09:23   #65
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Hei. Jeg lurer på om jeg kan snike meg med her? Jeg gikk på ketolyse fra mars i fjor til jeg ble syk i oktober og gikk ned ca 25 kg. Jeg har lagt i ca 6 mnd pga sykdom, men nå er jeg bedre og jeg ønsker å prøve å få bukt med de siste 15 kg.

Jeg er altså ikke ny, men håper på selskap på veien ned likevel. Jeg blogger om lavkarbooppskrifter som vi liker godt i vår familie. Nå som jeg er klar for vektnedgang kommer jeg til å rekne ut karbohydratinnholdet i maten jeg lager. Så tar det den tiden det tar

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 14:16   #66
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Jeg hiver meg på her også! Snek meg stille inn i min gamle journal her for noen minutter siden. Jeg har kjørt på Ketolyse to ganger tidligere. Den første gangen holdt jeg på noen måneder, men pga massiv hodepine daglig ga jeg opp. Og sist gang var jeg rett og slett ikke motivert nok.

Men her er jeg. Startet forsiktig opp for to dager siden. Jeg har gått og lekt med tanken på at jeg skulle prøve igjen, men var veldig skeptisk med tanke på hodepineproblematikken første gang. Jeg har nokså kronisk spenningshodepine og migrene så jeg orker ikke gi meg selv hodepine frivillig i tillegg.

I og med at jeg litt sånn plutselig bestemte meg for å starte har ikke huset vært fylt opp med riktige ingredienser. Så det har blitt litt på sparket. Derfor fant jeg ut at det er greit å komme meg inn her for å hente noen gode idéer. I tillegg er det riktig tid i måneden for godtesuget til å hive seg over meg. Så jeg visste at hvis jeg ikke gjør noe NÅ så blir det atter en måned med alt for mye snop i denne uka...

Jeg har i alle fall 40 kg som skal bort over tid. De 20 første er viktigst, så får vi ta det videre etter det.

Ønsker dere som er godt i gang, og dere som nettopp startet lykke til! Og la oss ikke fortvile hvis vekta ikke raser av med det samme.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 22:34   #67
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Ah! Jeg føler meg sulten hele tiden, eller ikke så lenge etter jeg har spist. Er det vanlig?

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 00:07   #68
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av is_te, her.

Ah! Jeg føler meg sulten hele tiden, eller ikke så lenge etter jeg har spist. Er det vanlig?

Sånn har jeg det også om dagen. Regner med at det bare er overgangen til nytt kosthold for min del.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 01:38   #69
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Har tidenes dårligste samvittighet
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 09:54   #70
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Her går det fortsatt bra. Litt utskeielser i helgen som var, men mandag var det påan igjen. Gikk opp nesten 1 kg i løpet av helgen, men det har jeg tatt av igjen + jeg har tatt av 1/2 kg ekstra. Er strålende fornøyd med 4 kg ned på 12 dager! Regner med det går saktere fremover, men det viktigste er at jeg kjenner resultatene på kroppen og at jeg får resultater jeg forhåpentligvis klarer å holde. Og da er det helt ok at tar den tiden det tar. Men, det er ikke til å stikke under en stol at en slik pangstart hjelper på motivasjon og humør!

Jeg hadde kun noen dager med hodepine forrige uke, ellers har jeg vært i fin form frem til i går. I går følte jeg meg slapp og kvalm og svimmel hele dagen. I dag er jeg meg selv igjen og det er godt

__________________


BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 10:16   #71
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Har tidenes dårligste samvittighet
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.


Uff, føler med deg. Jeg skal i bursdag på søndag, psyker meg opp allerede. Jeg var på babybesøk i går, og sjokoladekake var satt frem til oss. De andre jentene spiste, mens jeg siklet godt. MEN! Jeg holdt meg, hadde jeg ikke trodd. Så for meg små sukker og karbodjevler Selvfølgelig hjalp det at jeg hadde laget snickers (oppskrift på lchf bloggen) så jeg trykket i meg de i forkant, pluss at jeg tok med noen. Så da brukte jeg det som en unnskylding, var allerede kvalm av det søte.... :s

Ulempen var det ble nok litt mye nøtter i går, men det for så være.

Samme taktikk går nok ikke på søndag, men jeg skal prøver å være litt forsiktig

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:00   #72
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

NEI og NEI! I dag var det lapskaus i kantina, og det er jo bare såååå godt... Den inneholdt heldigvis mye kjøtt, men alt er vel "under bakken" grønnsaker.. Men! Jeg holdt meg unna flatbrød og fredagsvaffel + gulerotkake. Det er jo en start...?
I dag har jeg ikke følt meg like sulten som tidligere Go`helj!

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:03   #73
is_te
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 22
is_te er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av SunLight, her.

Jeg skal også i selskap på søndag, men da har jeg med eget lavkarbo-garnityr og dessert.

Smart

Men for å unngå lar jeg lavkarbo tema ligge lavt i de timene, men jeg skal ikke gå i høykarbo fella....

__________________
is_te er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester lavkarbo med tips her og der for 1 gang... Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 13:43   #74
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Mai-startere

Opprinnelig lagt inn av Melissa90, her.

Har tidenes dårligste samvittighet
Var i bursdagsselskap hos svigersøster, med masse folk. følte det ble for dumt å si nei, så tynte i meg et lite kakestykke og et glass brus. Jeg ble skikkelig dårlig etterpå, kvalm og skjelven. Aner ikke om det har noe med karboinnholdet å gjøre, men ekkelt var det iallefall. huff... Ødelegger jeg hele greia nå eller? Jeg som hadde klart meg så bra i 10 dager, gått ned 4 kilo.

Du ødelegger aldri det du har gjort, selv med en liten glipp. Men du lærte at sukker og mel gir ubehag når du ikke er vant til det, så da blir det lettere å si nei takk neste gang. Ingen skade skjedd, bare litt ny lærdom. Og det er jo ikke dumt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-05-13, 02:03   #75
traalgast
Nytt Medlem
 
traalgast sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vesterålen
Alder: 44
Innlegg: 6
traalgast er på en erverdig vei

Sv: Mai-startere

Har endelig fått denne tickeren til å virke, men måtte laste bildet ned på maskinen først.
Får Invalid file hver gang jeg prøver å lime inn adressen fra "Tickerfactory"
(Har prøvd alle tre adressene)
Hmm. Noen som har en ide hva jeg gjør feil. (Har fulgt oppskriften på ticker-tråden, tror jeg)
Foresten har jeg ikke fått veid meg enda så det er bare et overslag, håper på et positivt resultat 28.Mai når jeg kommer på land :-)
Har ikke trenet i dag heller grunnet "dårlig vær", men skal prøve å bruke kroppen litt i styrhuset nå på nattevakten. Tenker situps og litt hopping burde være på sin plass :-)

__________________
traalgast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Juli-startere 2011 kattungen Ketolysekuren 218 21-09-11 11:55
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 17:23
Mars-startere! Mimosaen Ketolysekuren 138 18-06-10 17:09
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 01:04
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 15-01-10 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no