Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø?

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-07-11, 11:37   #1
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø?

Hei,

Jeg er ganske ny på det her. Jeg har ikke planer om å gå på en streng lavkarbodiett, men jeg har planer om å kutte ned på inntaket av karbohydrater. Skal ikke gå ned i vekt, men jeg vil se om det gjør at jeg føler meg bedre av sykdommen (ME).

Men jeg er veldig glad i knekkebrød med pålegg. Synes det er en så grei måte å få i seg et kjapt mellommåltid på. Pleier å spise Ryvita rugknekkebrød, og de er jo ganske sunne, men de er vel fulle av karbohydrater? Har ikke innholdsfortegnelsen her så jeg vet ikke helt..?

Har i hvert fall tittet på noen oppskrifter på lavkarbobrød. Men det som går igjen i hver eneste oppskrift er hauger av frø, og kanskje noen nøtter og. Og det er et lite problem, ettersom jeg ikke er noe glad i frøbrød. Og av nøtter liker jeg kun mandler. Er veldig lite kresen på mat ellers, men dette er noe jeg bare aldri har klart å lære meg å like

Så, finnes det oppskrifter på brød eller knekkebrød med lite karbohydrater som ikke inneholder frø eller nøtter (utenom mandler)? Trenger ikke å være superlavkarbo, bare mindre enn vanlig

  Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 13:38   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø?

Hva med å male frøene?

Litt avhenging av retningen og fokuset du velger, så kan du kanskje spise litt ryvita. Ryvita har i underkant av 7 gram karbohydrater per 100 gram, og en ryvita veier vel ikke stort mer enn 20-30 gram.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 13:59   #3
mysil
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 43
Innlegg: 201
mysil er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø?

Osteknekkis er helt uten frø/nøtter, kun stekt ost
Ellers er jo fiberrik lavere på karber, er litt frø i den (gule), men smaker ikke frø Jeg liker heller ikke noe særlig glad i nøtter/frø i brød og kaker og sånt :P

__________________







mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 20:19   #4
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø?

prøv brødet jeg har lagt ut oppskrift på her under bakst. "Deilig hjemmelaget BRØD".

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-11, 13:07   #5
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lavkarbobrød/-knekkebrød uten frø?

Takk for svar!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød uten egg? Evt med 1-2... Eggeallergi PollyJean Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 06-05-11 20:34
Lavkarbobrød uten melkeprodukter? Peppa Gris Bakst 5 25-04-11 19:13
Lavkarbobrød uten kjøkkenmaskin? Minnepinna Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 02-02-11 17:28
Lavkarbobrød UTEN laktose og egg - anyone? Alexis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-10 10:58
Snuppelines lavkarbobrød uten gjær Skorpia Bakst 0 18-02-04 01:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no