Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Vekten går opp og ned :s

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-13, 14:47   #1
Vase
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 5
Vase er på en erverdig vei

Vekten går opp og ned :s

Begynte på lavkarbo i slutten av januar og gikk ned 8 kg frem til midten av februar. helgen midt i februar ble en kjempesprekk og etter det har vekten gått opp og ned hele tiden. Kommer ikke under det jeg var før sprekken :s Har fremdeles 20-30 kg å ta av. Spiser det samme som jeg gjorde da, men det hjelper ikke. Har prøvd å minke og øke karbomengen mens jeg sto stille, og da hjalp det å spise mer så fortsatte med det. En vanlig dag er det 1-2 speilegg til forkost med to skiver kyllingskinke og 1 ss med majones, lunsj er ofte 2 lavkarboskiver eller lavkarboknekkebrød (hjemmelaget), middagen er et stykke kjøtt med lavkarbo saus og litt brokkoli. Kvelds blir kanskje en salat med rester fra middagskjøttet eller noen oster.
Drikker vann og pepsi max. En sjelden gang en kopp te med søtning (natreen)

Går turer på minst 30 mintt hver dag

Idag er vekten min det samme som den helga i februar, men neste uke har jeg kanskje gått opp 1 kg og så ned igjen uken etter det igjen..

__________________


Vase er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:56   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Vekten går opp og ned :s

Hvor er grønnsakene?! Pøs på med grønnsaker! Og bruk målebånd så skal du se at ting skjer selv om vekta ikke raser ned.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 20:02   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten går opp og ned :s

å spise mer i form av karbo er ikke noe lurt sjakktrekk om det ikke er grønnsaker det er snakk om, tror jeg. Prøv å kjøre streng ketolyse og ta i bruk diett.no eller tilsvarende om du ikke gjør det allerede for å se om du gjør noe feil.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:00   #4
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Vekten går opp og ned :s

For endel kan søtning være vektstopperen. Prøv å kutte ut Pepsi Max'en og se om det ikke løsner da

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 22:07   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Vekten går opp og ned :s

Opprinnelig lagt inn av Lille34, her.

For endel kan søtning være vektstopperen. Prøv å kutte ut Pepsi Max'en og se om det ikke løsner da

det er verre med maltitol og maltitolsirup, tror jeg. De hever jo blodsukkeret og inneholder kalorier.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 23:18   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vekten går opp og ned :s

Prøv å kutte ut brøderstatninger

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 10:17   #7
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Vekten går opp og ned :s

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

det er verre med maltitol og maltitolsirup, tror jeg. De hever jo blodsukkeret og inneholder kalorier.

Det kan godt hende Jeg har ingen erfaring med det selv, jeg går ned uansett. Men jeg drikker ikke lett-brus annet enn på lørdagskvelden. Sukketter bruker jeg derimot hver dag (uten at jeg har sjekket hva de inneholder).

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 11-06-13, 12:03   #8
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Vekten går opp og ned :s

Kunstig søtning, frø og brøderstatninger får iallefall meg til å stå bom stille. Og som de andre sier, mer grønnsaker! MASSE grønnsaker

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 07:42   #9
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Vekten går opp og ned :s

Jeg går ALDRI ned i vekt når jeg bruker NOE form for erstatnings mat, dette gjelder brødmikser, sukkerfri brus, etcetc. Spis så RENT som mulig, å mye grønnsaker, når det kommer til karber i grønnsaker så synes jeg man ikke skal bry seg, siden de karbene er noe av det beste man kan få i seg. Det er ingen som har blitt feit av brokkoli.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-13, 10:45   #10
Lott
Medlem
 
Lott sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 202
Lott er ny på veien

Sv: Vekten går opp og ned :s

Hei

Jeg sliter også med det samme problemet som du gjør. Jeg spiser lite brød/knekkebrød selv om jeg har laget, ender opp med å kaste det. Men jeg drikker litt sukkerfri brus (solo super, mosell light eller cola zero) som jeg skjønner at jeg må kutte ut, og holde meg til bare vann. Dikker litt kaffe, skal dempe dette inntaket også. Jeg gikk ned tre kg, og deretter opp en kg og nå veier jeg 66,7 en dag og 65,6 neste dag, og dette er annenhver dag fast. Rikker seg ikke ut over dette. Tror likevel min største synder er bær, så. Må droppe dette også. Jeg løper rundt to mil i uka, men det har blitt så tungt at jeg greier nesten ikke fullføre noe trening mer. Jeg gjør et eller annet som virkelig ikke stemmer, skal også prøve på grønnsakene som foreslått over her.

Håper du kommer i gang igjen og at vi begge finner vår løsning Blir litt fortvilt da sjø, når man føler at man jobber hard og har ofret en del for denne livstilsendringen. Jeg har prøvd kortere og lengre faster også men det ser ikke ut som det funker..

__________________
Bloggen min

Journal
Lott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF-nordisk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gikk på vekten i dag ... Kassiana Generell diskusjon 17 10-05-11 22:31
Er du for opptatt av vekten? Bøtt Ketolysekuren 104 23-12-10 13:50
Stopper vekten opp?! Krilys Spørsmål og svar 1 23-08-09 12:14
Krigen mot vekten Scorpion Lavkarbo generelt 4 05-05-08 21:36
Hvorfor går vekten min OPP? Millsi Ketolysekuren 20 06-01-08 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no