Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Iskremmaskin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-08, 13:47   #1
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel
Talking

Iskremmaskin

Nå som sommeren kommer kjenner jeg at jeg har lyst til å prøve meg på å lage iskrem. Og jeg vet det går å lage det uten iskremmaskin, men jeg har veldig gjerne lyst på en slik fantastisk greie () så jeg lurer rett og slett på;

Hvilken iskremmaskin har du, og hva er bra/dårlig med den? Pris?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 14:18   #2
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Iskremmaskin

Dette lurer jeg også på!
*dytte*

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 14:21   #3
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Jeg har en sånn som hører til kjøkkenmaskinen min. (Kenwood). Koster litt under tusen kroner.

Fordel - deilig med is :-)))

Ulempe - må fryse ned bollen dagen i forveien når jeg skal lage is.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 14:35   #4
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Kanskje du finner noen tips her? : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12866

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 14:43   #5
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Iskremmaskin

Fryse ned bollen?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 14:55   #6
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Ja. Selve maskinen er en bolle som er kald (en spesialbolle) og en dings som rører sakte mens røra fryser.

Når isen er ferdig er bollen ikke frossen mer og må fryses ned på nytt før man kan lage mer.

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 15:45   #7
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Alyssa, her.

Kanskje du finner noen tips her? : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=12866


Nei, jeg gjorde ikke det skjønner du. Det var derfor jeg laget en ny tråd.
Men takk for tipset! Kanskje andre kan bruke det.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 19:53   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg har en.. men den vil du ikke ha, for den SUCKS.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 19:53   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

så nå vet du det, i tilfelle du lurte

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 21:40   #10
matvraket
Seniormedlem
 
matvraket sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 5.530
matvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastiskmatvraket er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

jeg har laget is uten iskrem maskin... det gikk da bra, men det ble mye styr når man skal røre i isen hver halvtime.
og resultatet ble litt hardt.. men det problemet løste jeg ved å skjære ut en bit av isen som jeg tinte på et fat ca 20 minutter før den skulle spises.. da var min hjemmelagede is heeelt perfekt
men ellers har jeg lurt på dette selv..

smilefjes: er iskrembollen med på kenwood major?? for den står ganske øverst på min ønskeliste... nemlig

matvraket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ida, fedonish Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 21:46   #11
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har en.. men den vil du ikke ha, for den SUCKS.

En sånn fra lekebutikken kanskje

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 21:48   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

En sånn fra lekebutikken kanskje

neeeei, den er fra Kenwood!!
Piece of crap.
Eller så er det bare jeg som er domm

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 21:51   #13
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 49
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Jeg har denne:

http://www.smartstore.no/product/111...beholdere.html

Men det skal innrømmes at jeg ikke har kommet så langt som til å prøve den enda... Fikk den til bursdagen min, ønsket meg den av svigers og da får jeg alltid det jeg ønsker meg Syntes den så så lur ut med to boller og sånn da vettu.. Har begge i frysern nå, klare til bruk. Kanskje jeg skal prøve til helgen, så får jeg heller gi rapport etter det

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 21:57   #14
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin

Min heter Krups og er kjøpt på Smart Club en gang i steinalderen - derfor husker jeg ikke prisen, men den var sikkert billig .

Synes den er helt grei å bruke, men det er vanskelig å få ut all isen noen ganger. Isen fryser nesten alt for fort og blir steine hard langs bolleveggen. Min er ikke varm når isen er ferdig, så jeg må vente ganske lenge får jeg kan rengjøre den og klargjøre den til en ny ladning is (skal ikke vaskes mens den er kald - det går faktisk ikke an -og så må den jo fryses ned igjen...)

Den brukes i rykk og napp og er vel ikke mitt dårligste kjøp .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-05-08, 21:58   #15
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Iskremmaskin

To boller, det var ikke dumt, nei!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:06   #16
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg har en.. men den vil du ikke ha, for den SUCKS.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

så nå vet du det, i tilfelle du lurte


Godt du er ærlig i alle fall.
Var det den fra Kenwood du hadde?

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 11:07   #17
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg har denne:

http://www.smartstore.no/product/111...beholdere.html

Men det skal innrømmes at jeg ikke har kommet så langt som til å prøve den enda... Fikk den til bursdagen min, ønsket meg den av svigers og da får jeg alltid det jeg ønsker meg Syntes den så så lur ut med to boller og sånn da vettu.. Har begge i frysern nå, klare til bruk. Kanskje jeg skal prøve til helgen, så får jeg heller gi rapport etter det


Den så jammen snasen ut! Ja, jeg syns du skal prøve så får vi andre høre resultatet!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 13:35   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Godt du er ærlig i alle fall.
Var det den fra Kenwood du hadde?

Den er fra kenwood ja..
Er sikkert fin, men funker ikke!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 13:48   #19
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg har en slik:

http://www.clasohlson.se/Product/Cat...;251424;251377

Fungerer helt fint.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 15:28   #20
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

Jeg har denne:

http://www.smartstore.no/product/111...beholdere.html

Men det skal innrømmes at jeg ikke har kommet så langt som til å prøve den enda... Fikk den til bursdagen min, ønsket meg den av svigers og da får jeg alltid det jeg ønsker meg Syntes den så så lur ut med to boller og sånn da vettu.. Har begge i frysern nå, klare til bruk. Kanskje jeg skal prøve til helgen, så får jeg heller gi rapport etter det


Hvor mye is er det plass til i disse da? Står at kapasiteten er på 520 m. Antar at det ikke er 520 meter..


Beskrivelse

Iskremmaskin m/2 kjølebeholdere
Iskrem kapasitet på 520 m
Ekstra beholder
Det tar kun 20 min å lage deilig iskrem
Lag sorbet, iskrem og frozen yoghurt
230 V
Farve: Hvit/lyseblå
Størrelse: 182 x 182 x 238 mm
Vekt ca 5 kg

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 23:42   #21
Santa Sofia
Medlem
 
Santa Sofia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 58
Innlegg: 391
Santa Sofia har en fantastisk aura rundt segSanta Sofia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Iskremmaskin

Jeg har også en Krups og er veldig fornøyd med den. Har ikke laget veldig masse is i den, men noen sorbeter har det jo blitt

Fikk den i gave men tror den koster rundt 500 kroner og det er den absolutt verdt! Jeg har bollen i fryseren slik at den alltid er klar til bruk

__________________
Santa Sofias journal




Start: februar 2008
omstart: 25.01. 2010
Santa Sofia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starter rolig med moderat lavkarbo etter å ha forsøkt og feilet med ketolyse to ganger! Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 00:07   #22
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

neeeei, den er fra Kenwood!!
Piece of crap.
Eller så er det bare jeg som er domm

Det er DEN som er DUM! min gikk i søpla etter tredje forsøk... veldig til klin... og kloa bare frøs seg fast.

mener det skal være en oppskrift på is som ikke krystalisrer seg her inne. Så man ikke trenger ismaskin

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 02:08   #23
Kristin_B
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 41.479
Kristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastiskKristin_B er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg har også fra kenwood..har prøvd den to ganger, men gidder aldri vente til isen blir...is..hehe.. Så hiver jeg den i fryseren og så krystalliserer den seg ja.
Men nå lurer jeg litt på om jeg kanskje skal fryse bollen først jeg også? hehe.. kanskje jeg må ta frem bruksanvisningen..hm..

Kristin_B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 05:46   #24
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

mener det skal være en oppskrift på is som ikke krystalisrer seg her inne. Så man ikke trenger ismaskin

Give it to me baby!

I am more than hot, and I need to chill down badly... So please hurry... You are the only one who can solve this planets problems, with global warming and every thing, so please save us... and please do not forget, even if you are a little bit of a "Distrea"... ;-p

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 08:19   #25
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Finnes det ismaskiner der bollen IKKE trenger å fryses da? Det er vel det som er hele cluet med ismaskiner, altså en bolle der isen fryses mens den går rundt, det går vel ikke uten at bollen er frossen? Jeg hadde ismaskin før og da stod bollen alltid i fryseren, hele tiden. Veldig praktisk.

Finnes det forresten ismaskiner som tar litt større mengder is? Det dummeste med disse maskinene er den sinnssykt lave kapasiteten, synes jeg. 0,8 liter er det største jeg har sett, det er irriterende lite!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Anbefalinger om iskremmaskin Ullabulla Generell diskusjon 4 28-06-07 13:03
Iskremmaskin Trolljenta Spørsmål og svar 41 09-05-07 19:43
Bruk av iskremmaskin... hjelp:) Distrea Generell diskusjon 7 26-04-07 21:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no