Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ufrivillig ketose 38 uker på vei

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-13, 07:49   #1
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Ufrivillig ketose 38 uker på vei

Hva kan det komme av?

Jeg gikk på lavkarbo en uke før jeg ble gravid var da 80 kg og gikk opp til 82 første uken... Totalt i svangerskapet har jeg gått opp 7,5 kg... Er nå 89,5... Og at mye vann i kroppen
Sist jeg tok urinprøve på sykehuset viste den at jeg gikk på reservelager og lenge siden jeg hadde spist... Ei venninne sa til meg at det = ketose....

Tok for løye en ketostix i dag og den var mørkerød.... Drikker nok vann... Spiste kinamat med ris i går... 2 saftis og en brødskive++

Hvorfor er jeg i ketose????

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (645,5 KB, 6 visninger)
Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 08:13   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketose 38 uker på vei

Mange er i ketose om morgenen siden det er lenge siden de har spist. Det er derfor man bare skal teste om kvelden, minst to timer etter siste måltid.

Var det forresten alt du spiste i går? I så fall er du nok i ketose pga lavt kaloriinntak, ikke pga lite karber!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 08:25   #3
Dolly
Seniormedlem
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 41
Innlegg: 645
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ufrivillig ketose 38 uker på vei

Det var en stor porsjon med kinamat, svineribbe, ris og masse bbq saus... pluss jeg hadde en kroneis rett før jeg la meg...

Men da er det jo greitt.. dersom man kommer i ketose med for lite kalorier... i dag skal vi på sommeravslutningsfest på skolen til eldstejenta og jeg skal spise kake... så da må det vel gå bra

Husker bare når jeg var i ketose før så var det vanskelig å komme der.. og jeg fikk hodepine... men i dag kjente jeg bare noe rart med ånden...

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 13:22   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ufrivillig ketose 38 uker på vei

For det første forbrenner du nok mer enn vanlig nå når du er så langt på vei, husk at det er en hel, fullvokst baby som spiser inni deg også. så at du går tom i lagrene i løpet av natta er ikke så rart. Som kitt sier er det helt vanlig generelt. De fleste er inn og utav Ketose mange ganger i livet, forskjellen på den ketosen og den vi benytter oss av på lavkarbo er at vi jobber for å opprettholde den. Det tar en dag eller to før ånden og de andre symptomene kommer.
Men, det du ramser opp er veldig raske karbohydrater som kroppen brenner fort. Om du ikke ønsker å gå tom i løpet av natten prøv å spis litt mer langsomme karber, mer grønnsaker og grove kornprodukter o.l. et veldig svingende blodsukker gjør deg absolutt ingen tjenester nå i den siste innspurten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
8 uker i ketose = eggløsning mizzim Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 4 19-09-11 13:06
Ketose mer enn 6 uker? maysa Spørsmål og svar 4 16-09-11 21:58
Ketose i 2 uker, gir meg der, fordi ... pspeters Ketolysekuren 11 05-08-11 22:30
Ufrivillig ketose! Hvorfor? sarabella Fysisk og mental helse 9 17-07-11 14:12
"Ufrivillig" i ketose? Almar Lavkarbo generelt 3 23-06-09 12:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no