Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal - skal ikke på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-11, 18:33   #26
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av comida, her.

Ja, det vet jeg. Tror kanskje jeg ville vært mindre negativ dersom jeg ikke hadde forsøkt den strengeste varianten først. Skulle tro jeg ikke kjente meg selv etter så mange år... Naboene her driver med moderat lavkarbo, ca 50/døgn, de raser ned. Så jeg ser at det funker det også.

Jeg tror heller ikke at du trenger å gå på den strengeste varianten her. Jeg går på ca 30-50 gram karber om dagen (jeg teller de ikke men prøver å spise minst mulig). Jeg raser ikke ned i vekt, men jeg går ned i vekt og er fornøyd med det. Du må se hva som passer deg, hvor du både kan nyte litt godt men samtidig ikke skeie helt ut. Men mye er nok instillingen. Min mann ga opp Lavkarbo etter 3 uker fordi han mente det var så vanskelig å gjennomføre. Men egentlig var det bare hans egen vilje som stod i veien. Han hadde ikke lyst til å droppe is, øl, brød osv. Men da er det jo ikke rart at han ikke føler det fungerer for han. Viljen er det viktigste

Lykke til uansett hva du bestemmer deg for men jeg tror du MÅ bare bli enig med deg selv hva du vil også må du bare gjennomføre det.

  Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 18:55   #27
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Jeg tror du kanskje er en smule sukkeravhenging...? (potetgull + salt lakris = karbohydrater = sukker).

Når du leser om andre her inne som mister suget etter noe godt, så kan det være vanskelig å tro, men de aller fleste gjør faktisk det. De første dagene/uken er tøffest for da skriker kroppen etter karbohydrater. Klarer du å komme over den kneika vil du merke at behovet for å finne noe godt på kjøkkenet om kvelden blir borte. Kors på halsen - helt sant.

Jeg stemmer for å kjøre på med Hexeberg og LCHF! :heia_

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:30   #28
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av comida, her.

Nei, jeg mente virkelig forståelig - jeg tenker meg at fettforbrenningen ikke går raskt nok i fht å forsyne muskler med energi under høyintensiv trening på grensen til det anaerobe. Og dersom man skal tro det som beskrives i treningsopplegg virker det som de fleste som f. eks. driver konkurranseidrett der utholdenhet er viktig (lange sykkelritt/skiløp/løp) velger å fylle på energilagrene med karbohydrater de siste døgnene før konkurranse. Jeg driver imidlertid ikke denne form for fysisk utmattelse (da hadde jeg neppe vært her inne...) og trening var også uproblematisk for meg på ketolyse og aldri noe argument i mot lavkarbo. Må innrømme at det høres fryktelig behagelig ut å spise seg muskuløs

Bjørn Ferry, feks, ble olympisk mester i skiskyting, på lavkarbo

Han har forøvrig gitt ut en bok, (google er din venn, om du ikke har ICE som meg ), kan kanskje være av interesse? Om ikke annet er det jo litt arig å se at gamle "må fylle opp karbo-lagrene før prestasjon"-mytene nå avlives

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 19:41   #29
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Du kan jo forsøke en egenkomponert variant - bare du ikke lar det være unnskyldning for å skeie ut hele tiden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:23   #30
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av comida, her.

Takk for det Det er flere grunner til at jeg lurer på lavkarbo når jeg har hatt så god erfaring med lavkalori. Det første er at jeg har en medisinsk tilstand som kunne tenkes å profitere på et annet kosthold. Det andre er at det daglige kostholdet på lavkarbo tiltaler meg mer enn det magre lavkaloriopplegget - men jeg skulle ønske det var mer rom for søte ting av og til. Jeg liker ikke smaken av kunstig søtning så det er et mindre bra alternativ for meg. Til sist - jeg har en datter i siste del av barneskolen som er fullstendig normalvektig, men hun har en hang til det søte - og jeg tenker at kanskje kan jeg forhindre at hun "arver" mitt problem. Enn så lenge er det jo jeg som bestemmer hva hun spiser. Men det hjemmebakte brødet hennes får jeg nok aldri bort...

Er imidlertid oppmuntrende at du nå kan tillate deg å være litt mer avslappet i fht noe karbo innimellom. Vet du sånn ca hvor mange kcal du får i deg nå? Noen steder har jeg lest at hele hemmeligheten bak lavkarbo er at man spiser mindre slik at kaloriinntak ikke er så ulikt et inntak på lavkalori. Men kaloriene består av andre ting. Og det er ingen kamp å la være å spise mer, hvis jeg forstår dere her inne rett. Det hadde jo vært deilig

Jeg har for moro skyld sjekket kcal innholdet noen ganger. Jeg ligger nok sånn ca mellom 1300 og 2700. Jeg spiser mye mer enn før ihvertfall!

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 09:24   #31
annelo34
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
annelo34 er på en erverdig vei

Sv: Skal - skal ikke på lavkarbo?

Hei,

Jeg har lest meg gjennom alle spørsmål og svar og er imponert over hvor generøs dere er med informasjon, erfaringer, og sysnspunkt.

Jeg får bekreftelse på egne erfaringer (tre uker lang erfaring med lavkarbo) og svar på ting jeg enda ikke selv har opplevd men lurt på.

Tusen takk!

Anne Marie

annelo34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
lavkalori/lavkarbo, motivasjon, nybegynner spørsmål :), utskeielser


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo - hvor mange kalorier? Man skal jo ikke telle? Lillemy71 Spørsmål og svar 68 30-06-10 22:21
Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 7 31-05-09 12:26
Skal, skal ikke? marquise Ketolysekuren 3 04-06-08 11:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no