Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hva bør jeg ta?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-04, 21:24   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Hva bør jeg ta?

Jeg aner ikke hva jeg bør ta av vitaminer og alt det andre...Noen som kan hjelpe meg?
Pr. idag tar jeg 2-4 eplecidereddiktabl.+1multivitamin/mineral+1 bio-folin
Men dette er sikkert ikke bra nok...

Cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 11-08-04, 21:36   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Hei Cathrine

jeg har tatt meg den frihet og sakset MHM's forslag til kosttilskudd fra et tidligere innlegg

Sitat:


Nå snakker jeg som Lindberger og ikke Atkinser....

Selv tar jeg:
1 x Bio-C 750 mg
1 x Bio-E 350 mg
2 x Magnesium Asporotate fra Spektro 200 mg
2 x B-total
5 x Pikasol 1000 mg (omega-3)

Pluss noe urte-greier. Jeg tar ikke alt dette for å kaste penger ut av vinduet, men fordi jeg er hellig overbevist om at det er lurt for kroppen min. Ikke for å reparere, men for å forebygge. Og hvis jeg tror det er lurt for egen del, så er det også det jeg ville anbefale deg å ta... Gjerne også multivitaminen din.

Hvis du er i ketose, så bør du i tillegg ta kalium-salt: Kaleorid 750 mg som du kjøper på apotek. Det er viktig!

Innholdet av sukker/glukose/laktose i vitaminpiller er ikke nøye, da det blir 0,0-et-eller-annet gram, og har ingen praktisk betydning.
__________________

Tror det er en grei veileder

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-08-04, 12:00   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Dette er de tilskuddene som jeg mener at alle bør ta:

Efaomega
Multivitamin/mineral
Antioksydant
Krom/magnesium

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-08-04, 12:14   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hvis du går på Atkins trenger du iallefall som MHM sier, kalium og kalsium + magnesium tilskudd i tillegg til vanlige vitaminer. Atkins anbefaler også q10.

Jeg tar:
1 stk Solaray Spektro Multivitamin
3 stk Natures Sunshine Calcium m/magnesium og D-vit

2 stk. 750 mg Kaleroid (kalium)
2 stk. 1200 mg Omega 3-6-9
1 stk. 0.4 mg Folsyre
1 stk. 200 mg Bio Magnesium (har også magnesium i kalsiumen)
1 stk. 750 mg Bio-C (om vinteren 2 stk)
1 stk. 30 mg Super Bio-Qinon Q10

I tillegg tar jeg aminosyrer i L-Carnitine og så tar jeg Oregano olje for andre plager. Vet ikke om noen av disse selges over disk i Norge. Jeg har iallefall ikke funnet noe ....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no