Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vedlikehold

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-09, 13:29   #1
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Vedlikehold

Hei!!

Jeg har nå gått ned 10 kg på lavkarbo, og har så smått begynt å tenke på vedlikehold, skal ned ca 5 kg til men synest det er greit å så smått øke karbo mengden. Har derfor begynt å spise knekkebrød og går ned likevel, så er veldig happy. Men det jeg lurer på er hvor mye karber er det fornufig å ligge på, når en skal finne det nivået som en kan leve med? 20 karber resten av livet er jo ikke målet, og da vil jeg jo også bare fortsette å gå ned. Så hva skal man ligge på etter at man har funnet trivsels vekta? Og hvor mye fett og protein??

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:09   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Veldlikehold

Atkinstrappa innebærer vel 5karbser ekstra hver uke, til du stabiliserer vekta. Ditt stabile nivå vi ligge en plass mellom 50 og 150. Det er best beskrevet i Atkins 2002, den på engelsk.


Sitat:

This is the order of preference which Atkins recommends for adding carbohydrate food back into the diet during the Ongoing Weight Loss Phase (OWL). They are roughly ordered as to how glycemic they are:

  1. More salad and other vegetables
  2. Fresh cheeses (as well as more aged cheese)
  3. Nuts and Seeds
  4. Berries, then melons
  5. Dry wine (and other spirits low in carbs)
  6. Legumes
  7. Other Fruits
  8. Starchy vegetables
  9. Whole grains



http://lowcarbdiets.about.com/od/atk.../p/atkins2.htm

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:13   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldlikehold

Mange på Ketolyse går over til Lindberg-kost når de nærmer seg eller har nådd målet. Det er ikke et eksakt mål på antall karber, men mer sammensetning som gjelder.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:35   #4
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Veldlikehold

Takk skal dere ha, da får jeg bare fortsette å prøve meg frem da, foreløpig så går det jo bra så da er jeg happy jeg.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 16:39   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedlikehold

Selv om du ligger på et ketogent nivå så vil kroppen din stabilisere seg på en ideell vekt. Du blir ikke undervektig på lavkarbo, så lenge du følger prinsippene riktig, og spiser deg mett til hvert måltid.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:33   #6
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Vedlikehold

Hm, det visste jeg ikke! Men har nok sikkert ikke skjønt alt heller da, men uansett synes jeg det er greit å ligge litt høyere på karber og litt lavere på fett da, så får satse på jeg finner den perfekte balanse.

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:42   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vedlikehold

Ja, det gir deg helt klart et større spekter av valgmuligheter

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 18:47   #8
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Vedlikehold

Ja Men takk gud for dette forumet sier bare jeg, hadde aldri klart det uten tror jeg, så mange kreative og flinke folk, har laga så utrolig mye god mat etter oppskrifter her inne!

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Varsel om nedetid grunnet vedlikehold HP Informasjon 1 24-06-08 22:14
Pre-vedlikehold- Og Vedlikeholdsfasen 1979 Atkins kosthold 1 23-05-08 10:35
Lindberg eller Atkins vedlikehold? Zinger Lavkarbo generelt 6 16-09-07 16:29
Gravid, er Atkins vedlikehold det riktige? Imse Vedlikeholdsdietten 1 23-06-06 12:47
Brød for vedlikehold Kristian Vedlikeholdsdietten 6 29-06-05 12:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no