Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan regne karbohydrater?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-09, 14:56   #1
Indianeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
Indianeren er på en erverdig vei

Hvordan regne karbohydrater?

Prøver å kome i gang med vektreduksjon... Målet er ketose, en gang jeg testet meg var jeg i ketose etter bare tre dager!!! men har ikke klart å holde meg der.... Starter på ny i dag!!!

Var i butikken og handlet en dag... Da kom jeg over barer fra Fedon og atkins... PÅ den fra fedon står det at det er 14,i gr karbohydrater pr bar, sukkertarter 10,8... Menes det da hvorav sukkerarter?..... Fins det flere typer barer fra atkinsens? Fant en type med sjokolade, men syns det var mye karbohydrater i den??? Lurer på om slike barer kan fungere greit som hurtige mellomåltider, en halv av gangen..
Tips mottas med takk

Indianeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 15:07   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan regne karbohydrater?

Fedon sine er søtet med fruktose bl.a. og de inneholder 14g karber eller mere ettersom hvilken t*pe du velger.

Men siden man kan trekke fra sukkeralkoholer, så inneholder ikke de fra atkins så mange karber. Den med sjokolade ( decadence) inneholder feks 2g nettokarberber, altså de grammene du skal telle.

Jeg bruker de når jeg får akutt l*st på noe og alternativet er vanlig sjokolade el.l. Men jeg tar m*e heller nøtter el.l. Det er ikke mat uansett hvordan man vrir og vender på saker og ting!

Ellers høres det ut som om du ikke helt har satt deg inn i dte du driver med, altså ikke har lest noen bok. Feilmarginen på egenkomponert er STOR! Lån eller kjøp deg ei bok og følg opplegget. SKal du spise ketogent kan du velge feks Skaldeman, Atkins eller Ketol*se.

Pssst: * = bokstaven mellom t og u...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 15:20   #3
Indianeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 15
Indianeren er på en erverdig vei

Sv: Hvordan regne karbohydrater?

Takker.. Nøtter kan jeg vel lære meg å nyte
Har bare delvis lest ketolyseboka.. Må vel bare hive meg rundt å være mere grundig!

Indianeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 15:23   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan regne karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av Indianeren, her.

Takker.. Nøtter kan jeg vel lære meg å nyte
Har bare delvis lest ketolyseboka.. Må vel bare hive meg rundt å være mere grundig!

Les boka opp og ned og frem og tilbake og følg den til punkt og prikke.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 15:38   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Hvordan regne karbohydrater?

så vidt jeg kan se i alle bøker jeg har lest , og jeg har lest de opp og ner og fram og tilbkake står det ikke noe om verken sjokolade eller sukkeralk,,,,
og hvordan det virker
så lurer på det samme selv

og dette er jo et forum som en skal kunne spørre om råd og sånt ,,da syns jeg det er et dårlig svar og hele tida henvise til bøkene

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-08-09, 19:23   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan regne karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

så vidt jeg kan se i alle bøker jeg har lest , og jeg har lest de opp og ner og fram og tilbkake står det ikke noe om verken sjokolade eller sukkeralk,,,,
og hvordan det virker
så lurer på det samme selv

og dette er jo et forum som en skal kunne spørre om råd og sånt ,,da syns jeg det er et dårlig svar og hele tida henvise til bøkene

I "Slank med ketolysekuren" står det om sukkeralkoholer og hvilke som man ikke trenger å telle med.
F.eks er Sorbitol en sukkeralkohol som man MÅ telle med, for den blir tatt opp ganske tidlig i mave/tarmsystemet.
Xylitol er en sukkeralkohol som taes opp ganske seint i tarmene, derfor kan man telle disse og dele på to.
Nå husker jeg ikke om hva han har skrevet om de andre, men sukkeralkoholer og kunstig søtning er nevnt.


Imse svarte da også på spørsmålet til Indianeren, og kom i tillegg med et godt råd; Sett deg inn i det du driver med!

Selvfølgelig svarer alle her inne på alle mulige spørsmål. Noen ganger er det tydelig at spørsmålstiller ikke vet hva ketolyse/lavkarbo egentlig er for noe (denne var ikke til Indianeren!) og da er det nesten nytteløst å svare på enkeltspørsmål (selv om de fleste får svar).

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Regne ut karbohydrater Janis Ketolysekuren 1 12-06-09 10:11
IE, IU, mikrogram- hvordan regne om? Adriane Kosttilskudd 1 18-01-09 14:41
Hvordan skal jeg regne ut saus? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 1 18-08-07 23:30
Hvordan regne ut karbohydrater monki Ketolysekuren 2 25-03-07 16:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no