Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Angående antall måltider og matmengde

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-07-10, 03:00   #1
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Angående antall måltider og matmengde

#1:
Har kikket litt rundt i forumet her, men ikke funnet noe skikkelig svar på dette, så håper på noen tilbakemeldinger nå Er i ketose, og har vært det siden jeg begynte på ketolysekuren for litt over 5 uker siden.

Jeg sliter med dette med å spise kun når jeg er sulten, og så spise kun til jeg er mett. Ikke noe problem i teorien, men jeg er redd for å få i meg alt for lite mat! Jeg kan være så sulten - matsulten - at jeg nesten tror jeg skal krepere, men så snart jeg har fått i meg en munnfull eller to så er jeg rett og slett ikke sulten lengre.

Har noen tips til hvordan jeg skal forholde meg til dette? Jeg vil veldig gjerne følge kroppens signaler og alt dette, men jeg kan ikke skjønne at det kan være riktig? Burde jeg prøve i en periode og se om det jevner seg ut over tid, eller hva..?


#2:
Til dere som kun spiser et par ganger om dagen og kun til dere blir mette: hvordan får dere egentlig i dere nok karbohydrater? Jeg spiser nå minst 3 ganger om dagen fordi jeg ikke helt har visst hvordan jeg skal forholde meg til problemstillingen ovenfor, og selv da sliter jeg gjerne med å få i meg nok karber..

__________________



Sist redigert av MAR : 01-07-10 kl 03:07.
MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 10:28   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Angående antall måltider og matmengde

Hei. Karber er ikke noe problem å få nok av for meg. Ligger på rundt 15 g om dagen nå. Det er fett jeg sliter med å få i meg nok av. Så jeg har nå startet med smeltet smør på mye av det jeg spiser.

Får jeg i meg nok fett, holder jeg meg god og mett og spiser fra 2 til 3 måltider pr dag.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 10:38   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Angående antall måltider og matmengde

Kanskje du bør passe på å spise litt oftere? Det er jo ikke meningen at du skal være så sulten at du tror du skal krepere .
Spis paprika og osteruller (+majones og skinke?) til mellommåltid/snacks.
Evt nøtter/mandler Det er gode kilder til karber og fett.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-07-10, 13:16   #4
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Angående antall måltider og matmengde

Fett er ikke noe problem for meg altså, får i meg massevis - og om jeg merker at jeg får i meg mindre en dag, redder Cocosa meg

Gracella: Neida, jeg pleier ikke å vente til jeg er kjeempesulten sånn til vanlig, men av diverse årsaker har det skjedd et par ganger. Men resultatet er akkurat det samme hvis jeg spiser med en gang jeg kjenner at jeg begynner å bli sulten - minimalt med mat, og så er det stopp på sulten.

En stund lurte jeg på om jeg kanskje bare ikke greier å skille mellom mett og ikke sulten, men jeg er ganske sikker på at det ikke er det heller. Skjønner bare ingenting, jeg..

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Antall måltider pr dag. Alouis Ketolysekuren 1 27-05-10 22:37
Matmengde? bobbla Ketolysekuren 2 01-01-09 12:41
Matmengde Grovsnus Spis deg ned i vekt med Skaldeman 30 03-10-08 10:35
Jeg glemmer jo å spise! Viktighet av antall måltider? Panterpia Ketolysekuren 6 13-09-08 02:17
Antall måltider pr dag? chablis Lavkarbo generelt 7 15-07-05 18:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no