Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Rårørsukker, uraffinert sukker

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-11, 20:48   #1
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Rårørsukker, uraffinert sukker

Har hørt en sak om at "brunt uraffinert sukker ikke har karboer". Stemmer dette?

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:05   #2
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Rårørsukker, uraffinert sukker

Nei. Eneste forskjell fra annet sukker er smaken.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 21:48   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Rårørsukker, uraffinert sukker

Nei! Masse karbohydrater.

Rårørsukker har derimot beholdt litt vitaminer og mineraler fra planten det er laget av.

Brunt sukker som selges i vanlige butikker er noe annet, bare vanlig hvitt sukker blandet med sirup.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 23:06   #4
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Rårørsukker, uraffinert sukker

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Nei! Masse karbohydrater.

Rårørsukker har derimot beholdt litt vitaminer og mineraler fra planten det er laget av.

Brunt sukker som selges i vanlige butikker er noe annet, bare vanlig hvitt sukker blandet med sirup.

Men så lite vitaminer og mineraler at det ikke har noe å si helsemessig. Med andre ord ingen vits å velge rårørsukker fremfor annet sukker. Sukker er sukker!

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 07:37   #5
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Rårørsukker, uraffinert sukker

Ja verden vil bedras, hører mange (bla her på jobb) som bruker brunt sukker for det er jo mye sunnere - ehhhh nei, det er jo bare sukker farga med melasse (som er et biprodukt av sukkerproduksjon). Desverre sukker er sukker uansett farge og er bare karber.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 08:50   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Rårørsukker, uraffinert sukker

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Ja verden vil bedras, hører mange (bla her på jobb) som bruker brunt sukker for det er jo mye sunnere - ehhhh nei, det er jo bare sukker farga med melasse (som er et biprodukt av sukkerproduksjon). Desverre sukker er sukker uansett farge og er bare karber.

Dette gjelder brunt sukker, og ikke rårørsukker. Det siste er uraffinert og ubleket. Uansett, som de over sier; det er sukker.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen? sandy_sks@hotmail.com Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 10-05-11 09:17
Sukker tjeldberg Spørsmål og svar 10 26-07-10 06:59
Sukker Lilli Generell diskusjon 6 25-08-09 11:51
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53
Sukker! HP Lavkarbo generelt 20 20-12-04 14:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no