Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Erstatte potetmel i fiskekaker?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-11, 11:30   #1
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Erstatte potetmel i fiskekaker?

Har tenkt å lage makrellkakene i oppskriften under. Hva kan jeg erstatte potetmelet med? Hvis jeg kutter det ut så kan kakene bli litt løse kanskje?


Makrellkaker
500 g makrellfilet
1 ts salt
grovmalt pepper
1/2 ts muskat
1 ss potetmel
1 egg
3 dl matføte eller
1,5 dl rømme
1 finhakket sjalottløk
smør til steking

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:31   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Erstatte potetmel i fiskekaker?

Fiberhusk? Det bruker jeg i kjøttkaker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:41   #3
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Erstatte potetmel i fiskekaker?

Mine tanker gikk først til fiberhusk faktisk... Bør jeg bruke sammen mengde fiberhusk som potetmel i oppskriften?

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 11:44   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Erstatte potetmel i fiskekaker?

Når jeg lager kjøttkaker bruker jeg 500g deig, 2,5dl fløte, 4egg som det "våte" og da har jeg i 3 ts. fiberhusk. Og lar det i vertfall svelle 20 minutter. Selv om deigen blir løsere enn "vanlig" så holder de fasongen, og det flyter ikke væske ut i stekepanna når jeg steker de.

http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=2968

Edit: jeg har brukt 3 ts. fiberhusk.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:00   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Erstatte potetmel i fiskekaker?

http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...69&postcount=1 jeg har prøvd denne oppskriften og er veldig fornøyd!

Du trenger ikke fiberhusk, bare få med så mye vann fra fisken som mulig, den har naturlig stivelse i seg. Husk også at alle ingredienser må være så kalde som mulig

Du kan også trekke disse i 20 minutt eller så og få "ferskfiskballer" istedet for å steke de i panna

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erstatning for potetmel som bindemiddel i kjøttkaker og karbonader GINOK Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 29-08-14 19:54
Fiskekaker Shooterr Lavkarbo generelt 8 16-10-09 19:44
Fiskekaker cilemora Dr Lindbergs 3 08-11-07 17:32
Poteter og potetmel,jeg bare undres???? Skorpia Generell ernæringsdebatt 12 03-03-05 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no