Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Påske-egg

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-12, 20:28   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Påske-egg

http://lilleu.blogg.no/




Jo, det er Freia, med sine (etter min mening litt overmåtelig hypede) påskeegg.
Jeg regner med at alle nå har kjøleskapet fullt av tørrmelk, etter at jeg annonserte at jeg hadde funnet løsningen for de perfekte, sunnifiserte yoghurtnøtter? (Og jeg håper inderlig at alle skjønner at den forrige setningen bare er en spøk.) Her er i alle fall enda en oppskrift med det magiske pulveret, for hva passer vel bedre enn sjokoladeegg med deilig melkekrem nå som det bare er en knapp uke igjen til påske?

Påskeeggpops (aka Freia påskeegg i sunnere drakt)

  • 1 ss sukrin
  • 30 g (1 liten neve) cashewnøtter
  • 20 g (4 ss) helmelkspulver (Viking)
  • 1-3 ss melk
  • 5 g smeltet kakaosmør (kan sikkert byttes ut med kokosolje eller sløyfes, men gir en svak smak av hvit sjokolade som jeg synes passer)
  • stevia vanilje etter smak (5-8 dråper, kanskje?)
  • en liten klype salt

  • sjokolade til dypping (pluss pinner, om du vil lage pops ut av det)

Den superenkle fremgangsmåten går som følger: Knus sukrin og cashewnøtter så fint du gidder i blender eller med stavmikser. Bland inn de øvrige ingrediensene til en rullbar deig, og rull den til kuler. Putt kulene i kjøleskapet en halvtime-times tid før du dypper dem i smeltet sjokolade. Vil du ha dem som pops, er det bare å stikke inn passelige pinner (jeg brukte grillspyd brukket i to). Nyyyt

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 20:49   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Påske-egg

Så spennende!

Har du regnet ut karboinnholdet i tørrmelken? Jeg aner ikke va den inneholder, men trodde det var en del karber..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 21:21   #3
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Påske-egg

Tørrmelk har en del karber, men det er ikke helt ille Litt tørrmelk gir mye smak Disse popsene har for mye karber for meg nå som jeg skal ned 2-3 kg, men de er fine på vedlikehold....

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Påske - egg Summer Kake/dessert og snacks 40 01-12-11 06:59
God påske! Labomba Generell diskusjon 7 05-04-09 17:42
Påske Mjauritz Spørsmål og svar 14 13-03-08 19:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no