Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-09, 09:07   #1
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei
Question

Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Eg taklar ikkje smaken på olivenolje, og brukar ikkje dette i kosthaldet mitt desverre. Blir veldig mykje snakk om kor bra olivenolje er, men eg får det ikkje ned. Kan eg då gå utifrå at Udos er eit greit alternativ? Denne går veldig greit for meg å ta, og eg et den "rein" eller blandar i salat .

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:01   #2
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Går nok fint det, men takler du smaken av Udo's da? Jeg har spist den ren, èn gang, og det var helt forferdelig. Den var jo så bitter på smak.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:03   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Jeg kan anbefale Avocado olje - mild og lys i smaken. Kjempegod!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 10:35   #4
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Synes Udo's smaker gress, jeg. Og så lenge jeg får den langt bak på tunga, så er det greitt å få den ned.. Smaken blir jo fort borte! Har nok en fordel med at jeg er vant til medisiner som smaker mye verre, og tenker på oljen som "medisin", så da går det.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:10   #5
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.

Går nok fint det, men takler du smaken av Udo's da? Jeg har spist den ren, èn gang, og det var helt forferdelig. Den var jo så bitter på smak.

Blandar den ut i litt Vita Biosa, og kjenner omtrent ikkje smaken - kan anbefalast! Min aversjon mot olivenolje kjem nok av ein lever/galle rens eg tok ein gong, masse olivenolje med sitron i . ALT kom opp att (ca. 5 dl)...grøss. Etter det fiksar eg det ikkje, enkelt og greit.

Men takk ftil den som kom med tips om avokadoolje - den skal eg sjekka ut .

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:13   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Hvis du blander den ut i Vita Biosa så kjenner du ikke smaken nei, for VB smaker så grusomt at jeg omtrent tar kverken på alle smaksløker for hele resten av uka.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 12:25   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

jeg synes udos smaker helt greit, jeg man må liksom innta den i et par uker, så begynner det å få en sånn fin nøttesmak.
Sikkert fint på salater men blir kanskje litt dyrt i lengden?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 14:41   #8
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hvis du blander den ut i Vita Biosa så kjenner du ikke smaken nei, for VB smaker så grusomt at jeg omtrent tar kverken på alle smaksløker for hele resten av uka.

25 ml VB + 1 dl vatn + 1 ss Udos = NAM

Er enig med Nellie; Udos e heilt greit og godt på salatar!

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:02   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Udo's er helt topp så lenge du ikke bruker den til steking, men rører inn i/heller over mat før servering... Eller som kosttilskudd, ren eller blandet med noe.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:29   #10
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Udo` olje er laaangt bedre en olivenolje, i og med at den inneholder de tre oljene i riktig forhold til hverandre. Du vet, nesten ALLE mennesker får i seg alt for lite omega 3, og for mye omega 6. Omega 3 er anti iflamatorisk, omega 6 er pro inflamatorisk. For mye omega 6 KAN føre til betennelsestilstander, som igjen kan føre til hjerte og karsydkommer. En bør være forsiktig med oljer, der oliven og raps er det beste, tross alt. Om en tar slike oljer, må en være nøye med å komplementere med tran eller annen omega 3.
En gjennomsnittsmenneske har et forhold på 20:1 på de oljene i kroppen. Den bør ikke være mer enn 2:1...
Til steking vil jeg anbefale rikelige mengder med smør. Godt gammeldags setersmør. I mengder. Mmmmmmm, også så godt )

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:30   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Momsemor, her.

25 ml VB + 1 dl vatn + 1 ss Udos = NAM

Er enig med Nellie; Udos e heilt greit og godt på salatar!

Nam er vel å ta litt hardt i.

Men jeg husker faktisk også at jeg blandet Udos i VB, to fluer i en smekk liksom. Og så blandet jeg Udos i juice en stund, det gikk også greit.
VB er uansett fantastisk, alle som har mageproblemer av noe slag bør prøve den. Den er genial!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:46   #12
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Udo` olje er laaangt bedre en olivenolje, i og med at den inneholder de tre oljene i riktig forhold til hverandre. Du vet, nesten ALLE mennesker får i seg alt for lite omega 3, og for mye omega 6. Omega 3 er anti iflamatorisk, omega 6 er pro inflamatorisk. For mye omega 6 KAN føre til betennelsestilstander, som igjen kan føre til hjerte og karsydkommer. En bør være forsiktig med oljer, der oliven og raps er det beste, tross alt. Om en tar slike oljer, må en være nøye med å komplementere med tran eller annen omega 3.
En gjennomsnittsmenneske har et forhold på 20:1 på de oljene i kroppen. Den bør ikke være mer enn 2:1...
Til steking vil jeg anbefale rikelige mengder med smør. Godt gammeldags setersmør. I mengder. Mmmmmmm, også så godt )

Takk, dette var nyttig å lesa! Kan eg droppa Omega 3 frå fiskeolje når eg brukar Udos, eller treng ein begge delar?

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:54   #13
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Du kan droppe det, men det spørs litt på hva du spiser ellers. Generelt vil jeg si at du bør komplementere med fiskeolje, særlig om du spiser en del nøtter, frø, avakado og lignende, da de ikke inneholder omega 3, men 6 og 9, og de vil derfor bidra med ubalanse.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 19:14   #14
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Hvilke Omega 3 tilskudd kjøper dere? Gjerne med link til bilde..... :-)

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:46   #15
chili
Seniormedlem
 
chili sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 51
Innlegg: 1.730
chili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjentchili begynner å bli godt kjent

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Synes Udo's smaker gress, jeg. Og så lenge jeg får den langt bak på tunga, så er det greitt å få den ned.. Smaken blir jo fort borte! Har nok en fordel med at jeg er vant til medisiner som smaker mye verre, og tenker på oljen som "medisin", så da går det.

Opprinnelig lagt inn av Momsemor, her.

Eg taklar ikkje smaken på olivenolje, og brukar ikkje dette i kosthaldet mitt desverre. Blir veldig mykje snakk om kor bra olivenolje er, men eg får det ikkje ned. Kan eg då gå utifrå at Udos er eit greit alternativ? Denne går veldig greit for meg å ta, og eg et den "rein" eller blandar i salat .

Endelig noen (fler enn meg) som heller ikke liker olivenolje!

Og en som beskriver smaken av udos choice.
Kult.

Nå skal jeg løpe og kjøpe.

__________________
Just keep swimming
chili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal Ernæring/Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 21:27   #16
Momsemor
Juniormedlem
 
Momsemor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Fjernt avgarde...
Innlegg: 28
Momsemor er på en erverdig vei

Sv: Kan Udos Choice erstatte olivenolje?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvilke Omega 3 tilskudd kjøper dere? Gjerne med link til bilde..... :-)

Eg brukar denne http://www.tn.no/shop/produkt.aspx?id=917 - er laga spesielt for folk som trenar. Før eg byrja med denne brukte eg denne http://www.cardinova.com/. Førstnevnte er veldig konsentrert, og ei teskje skal vera nok. Begge er "gode" og nøytrale på smak, og det gjer at eg er villig til å betala meir for dei enn t.d. Møllers. Dessuten proklamerer begge merka at dei skal vere så reine frå kjemisk forureining som det er mogeleg.

Eg tek sjølvsagt flytande, då kapslar gir alt for lite i forhold til både Omega 3, og kroner og øre .

Momsemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver så godt eg kan å finne MIN retning...er enno på leit! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan kamuflere udos choice Mum 4 2 Kosttilskudd 15 09-05-10 02:01
Udos Choice friflex Kosttilskudd 4 31-05-09 23:48
Olivenolje? Livsglede Ketolysekuren 4 18-03-08 22:52
Hva kan jeg erstatte mel med? Lindabtn Ketolysekuren 1 05-08-07 20:52
Olivenolje manikken Spørsmål og svar 4 13-07-06 18:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no