Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Grønt pulver

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 21:40   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Poenget er jo at man ikke skal behøve å pine seg gjennom, men å få det til å smake godt. Selv sier hun at hun synes det smaker bedre enn vann. Da er det jo ikke ille.

Jeg fikk beskjed om at det måtte tas som en dose for at virkningen skulle bli optimal. Og dessuten smaker det stort sett bare vann..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:45   #27
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er jo bare å drikke det.. Er ikke noe værre enn det. Jeg blander alt i et vanlig vannglass og drikker det på "størten". Vondt skal vondt fordrive! Trenger overhodet ikke tilsette noe for at det skal smake godt.

Jeg også bare bælmet det som det var, fort og gæli Var liksom aldri i tvil om at jeg hadde tatt det, for å si det sånn

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:52   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg også bare bælmet det som det var, fort og gæli Var liksom aldri i tvil om at jeg hadde tatt det, for å si det sånn

Like greitt det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:46   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Jeg kjøpte en boks chlorellatabletter istedet jeg. Den er full av a vitamin.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:49   #30
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg kjøpte en boks chlorellatabletter istedet jeg. Den er full av a vitamin.

Det ER altå forskjell på alle disse grønne greiene.
Kamutgress og chlorella er IKKE det samme. Jeg tar begge delene i samme glasset hver morgen. Chlorella virker avgiftende og kamut gir energi og fjerner syre fra kroppen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:02   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Klippet ut fra Pilates Power House

Sitat:

Superfood




GOJI BÆR 300 g fra Creative Nature

Viltvoksende usprøytet Goji bær fra Ningxia fjellregionen er de beste Goji som finnes. Goji er en "gullskatt" fra Østen som nå har kommet til Norge. Bærene er kjent for sine mange gode egenskaper i tillegg til at de smaker kjempegodt. Goji har en av de høyste ORAC verdiene som finnes.

Goji-bær har det høyeste innholdet av karotenoider, inkludert beta-karoten, av alle kjente matvarerer på jordkloden. De inneholder svært store doserC-vitaminer. Disse bærene har også en betyderlig mengde vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6 og vitamin E. De er rike på amino syrer og spor-mineraler som sink, jern, kobber, kalsium, germanium og selenium. Noe av det viktigste er også disse Goji bærenes høye nivå av ORAC verdier. ORAC er en skala som måler matens grad av beskyttelse og reparering av frie radikaler.



RÅ HAMPFRØ 300 g fra Creative Nature

Den rikeste kilden til essensielle fettsyrer i planteriket. Rå hampfrø er også rike på protein, vitaminer og mineraler og i tillegg inneholder de GLA (gammalinolensyre) som er nødvendig for at huden skal danne cellemembraner. Hamp frø er lett fordøyelig og smaker godt.

Hamp er den elste maten kjent for mennesker. Avskallede hampfrø inneholder en perfekt balanse av de essensielle flerumettede fettsyrene omega 3, 6 og 9. For å bevare disse, bør du ikke varme frøene opp.
Hamp frøene inneholder også antioksidanter som bl.a. hjelper kroppen med å bevare sin vitalitet. Hampfrøene er også fulle av enzymer som assisterer din fordøyelse.
Oljen har 54,4% Omega 6, 18,3% Omega 3 og 2-5% GLA og og 1-2 stearidonic syre (SDA).
Dryss gjerne hamp-frø over salaten, iskremen, frokostblandinger, bland i smoothies eller spis en neve full rett fra boksen.

Shelled Hamp Seed fra Creative Nature er av mat-hamp varianten som utgjør 99% av alle hampsorter. Hamp er en hardfør plante som er så lett å få til å trives så man trenger ikke sprøytemidler for å dyrke den.



PURELY GREENS 280 g fra Pure Planet

En enkel smakfull måte for voksne og barn å spise grønnsaker på! Purely Greens er naturens multivitamin og røres ut i juice/vann eller has i fruktsmoothie. Grønne blader fra spirer/gress og alger inneholder flere essensielle næringsstoffer enn vanlige grønnsaker og er rikt på spormineraler og næringstoffer som ellers blir borte ved oppvarming.

Ingrediensene i purly greens er fra både land og hav og sammen gir det en god kombinasjon av næringsstoffer og mineraler. Perfekt til barn sammen med eplejuice (eller annen juice - ikke appelsin).

Grønne blader fra grønnsaker inneholder 20% flere essensielle næringsstoffer pr. kilo enn annen mat og vil også øke effekten av næringstoffene i annen mat. Dette er pga. klorofyllet som er plantenes blod som har en struktur som minner om hemoglobinet i vanlig blod.

Klorofyll er den eldgamle bæreren av magnesium som hjelper til med å frakte oksygen til cellene og vevet. Klorofyll utfører fotosyntese som er en en serie kompliserte reaksjoner som konverterer sollys, karbondiokyd og vann til oksygen og plantesukker og er vesentlig for alt liv. Ingrediensene i purly greens er fra både land og hav og sammen gir det en god kombinasjon av næringsstoffer og mineraler.

Anbefalt dagsose: 1 ts 1 - 2 ganger pr dag på tom mage



CHLORELLA PULVER 114 g fra Pure Planet

Chlorella forsyner oss med en rekke viktige vitaminer, mineraler og næringsstoffer - noen av dem får vi sjeldent i vårt daglige kosthold. Algen inneholder imponerende mengder av blant annet vitamin C, betakaroten, vitamin B (B1, B2, B3, B6, og B12), folinsyre, vitamin E og vitamin K. Chlorella inneholder også mange mineraler som f.eks. kalium, kalsium, magnesium, sink, jod og jern. Den inneholder 50- til 60% protein, nesten dobbelt så mye som i soyabønner og ca. 5-7 ganger så mye som i hvete og ris. I tillegg inneholder den 19 aminosyrer (inklusive alle essensielle fettsyrer og aminosyrer). Chlorella er vår viktigste, naturlige klorofyllkilde.

Chlorella har eksistert på jorden i mer enn 2,5 milliarder år. På grunn av Chlorella-algens sterke cellevegg og usedvanlige evne til å motstå ytre påvirkninger, har den vært i stand til å overleve helt opp til vår tid. At den uforandret har greid å overleve, vitner om genetisk stabilitet og effektiv DNA-reparasjonsevne. Man har fundert på om Chlorella kan være det første leddet i næringskjeden, den første, encellede planten med en klart definert kjerne innenfor sine cellevegger. Dersom den virkelig er jordens første grønne plante, er alt planteliv vi kjenner i dag bygget på den.

Chlorella er en grønn, encellet ferskvannsalge. Hver Chlorella-celle er en selvforsynt, hel organisme, med cellekjerne og en mangfoldighet av næringsrike og helsefremmende stoffer. Hele fotosyntesen foregår i hver eneste lille celle. Dette resulterer blant annet i en usedvanlig høy konsentrasjon av næringsstoffer i Chlorella-algen.

Chlorella er ingen erstatning for vitaminer og mineraler, men når du tar Chlorella kan kroppen bedre nyttegjøre seg disse. Chlorella gir deg imidlertid mange naturlige vitaminer, mineraler og næringsstoffer som du ikke får i syntetisk framstilte multivitamintilskudd. Viktigst av alt; den inneholder klorofyll og essensielle fettsyrer som ikke eksisterer i de mange multivitaminproduktene på markedet.

Chlorella inneholder opptil 7 ganger mer klorofyll enn spirulina. Forskning av ledende mikrobiologer viser at spirulina er en mer primitiv organisme enn Chlorella. Den er flercellet, og den mangler en fast cellekjerne. Det vil si at DNA og RNA-stoffene i Chlorella er av bedre kvalitet enn i spirulina. I tillegg inneholder Chlorella mer naturlig jern enn spirulina. Selv om dette er i små doser, er jern viktige for dannelsen av røde blodlegemer for opptak av oksygen til alle kroppens områder.

Fordi Chlorella er et naturlig ernæringsmiddel (grønnsak), kan du innta store mengder uten bivirkninger. Chlorella kan tas én eller flere ganger pr. dag , før måltider eller på tom mage. Vi anbefaler de som starter med å begynne med 1/2 -1 tsk blandet i eplejuice eller smoothie, og øker etter hvert.

Det er normalt å kjenne seg litt tung i hodet og løs i maven til å begynne med, når avgiftningen av kroppen starter.



KAMUT GRESS fra Pure Planet
135 tabletter

100 % rent sertifisert kamutgress av milde unge mørkegrønne kamutblader. Den rike gamle maten som ble brukt fra de rike områdene rundt Nilen i Egypt. Anses som en av de rikeste næringene på planeten og blir kalt far til all mat fordi roten går så dypt i jorden og fanger opp vitale næringsstoffer.

Kamutgresset har førsteklasses kvalitet med 100% rent sertifisert organisk hvetegress pluver som du kan blande med vann eller fruktjuice og drikke.

Dette er en ikke-hybridisert, ikke-kryss-blandet art som er anerkjent av ernæringseksperter som en av de rikeste næringene på planeten. Kamut har i århundrer blit kalt "far til all mat" fordi roten når dypt i jorden og fanger opp vitale næringsstoffer.

Kamut blir plantet høyt opp i landskapet på bunnen en gammel vulkansk innsjø som blir næret av naturlig fjellvann. Når den blir høstet blir kamut renset, juicet og tørket på lav temperatur og dette gir en av de reneste ikke pasteuriserte hvetegresspulver som finnes.

Inneholder 135 tabletter
43 dagsdoser.
Anbefalt dagsdose er 3 tabletter.



Aktivated Barley (økologisk)

Aktivated Barley gir varig energi hele dagen ved hjelp av komplekse karbohydrater med lav GI. Produktet inneholder store mengder naturlige beta-glukaner som gir en kraftig immunstyrkende effekt. Aktivated Barley er virkelig et unikt produkt med mange anvendelsesområder. 100% økologisk.
Aktivated Barley holder blodsukkeret stabilt og gir deg jevn energi hele dagen. Produktet har også en svak kolesterolsenkende effekt. Aktivated Barley er svært næringsrik og er full av vitaminer, mineraler og enzymer og er et allsidig produkt som gir økt helse, energi og vitalitet.

Pulver av malt byggkorn som er blitt stoppet midt i den aktive spireprosessen der næringsprosessen er på sitt høyeste.
Produktet er i pulverform med en mild smak som passer til smoothies, i frokostblandingen eller ganske enkelt rørt ut i vann eller juice. Blir som en melk i vann og kan brukes som erstatning for Soya og Rismelk m.m.

Dagsdose: 1 ss daglig

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:54   #32
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det ER altå forskjell på alle disse grønne greiene.
Kamutgress og chlorella er IKKE det samme. Jeg tar begge delene i samme glasset hver morgen. Chlorella virker avgiftende og kamut gir energi og fjerner syre fra kroppen.

Takk. Kamut hadde jeg ikke hørt om engang. Høres bra ut.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:57   #33
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Takk. Kamut hadde jeg ikke hørt om engang. Høres bra ut.

Jeg bruker kamut gress selv, og er veldig fornøyd, får mye mere energi av den enn av de andre grønner pulver typene.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 13:06   #34
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Grønt pulver

Jeg er kjempefornøyd med Kamut hvetegresspulver! Har drukket det i snart 6 mnd. Det smaker..gress..så tar det på styrten Jeg tar også spirulina med C vitamin, og drikker også daglig Tart Cherry konsentrat i vann. Jeg har kjøpt dette på supernature.no. Men det fås billigere på iherb.com. Bruker Pure Planet sine produkter. Grunnen til at jeg bruker dette fast er

-masse energi
-fått masse glød i ansiktet, ser bedre ut
-blir faktisk veldig raskere brun når jeg har tatt solarium!

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:30   #35
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Ser at det finnes barley grass (rug?), hvetegress og kamutgress. Er alle like supre?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 14:41   #36
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ser at det finnes barley grass (rug?), hvetegress og kamutgress. Er alle like supre?

hvetegress og kamut gress er det samme, bygg gress blir noe annet, men jeg bruker også det innimellom, og det er også bra, men jeg merker mest ved bruk av kamut og spirulina.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:27   #37
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Et sted kunne man få noe som inneholdt tre ingredienser, det var hvetegress, kamut og bygg-gress.1/3 av hver. Er kamut da hvete fra et spesielt sted mens hvetegress kan dyrkes hvor som helst?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 12:06   #38
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Et sted kunne man få noe som inneholdt tre ingredienser, det var hvetegress, kamut og bygg-gress.1/3 av hver. Er kamut da hvete fra et spesielt sted mens hvetegress kan dyrkes hvor som helst?

det er jeg ikke helt sikker på, men kamut vokser ved vulkaner, noe som gjør den næringsrik, men hvor det de kaller hvete gress vokser vet jeg ikke. men hvilken blanding var dette?

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:24   #39
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Jeg kjøpte meg et glass med Purely Greens på helsekosten i dag jeg. Smaker litt gress, men ikke ille . Bedre enn Udo's-pulveret jeg har tatt før, som man må ta i mye større mengde (og som etterhvert bare ble stående til det hadde gått ut på dato )

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 19:40   #40
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Jeg kjøpte meg multi greens på helsekost - det smakte gressplen. Må blande det med fun light for å få det ned, men føles ikke så sunt når jeg gjør det akkurat. Tips og råd her mottas med takk. Lurer på å bestille steviadråper (vanilje) for å smakstilsette gresset med, hehe.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 20:44   #41
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Jeg husker ikke j88.

Augustina, jeg tror det blir enda kvalmere med søtning. Hva med lime? (Dumt jeg ikke forsøkte det selv før jeg sendte boksen tilbake)

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:01   #42
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg husker ikke j88.

Augustina, jeg tror det blir enda kvalmere med søtning. Hva med lime? (Dumt jeg ikke forsøkte det selv før jeg sendte boksen tilbake)

Lime og sitron skal ikke brukes sammen med gress sa dama mi på helsekosten.

Ærlig talt, det er jo bare holde for nesa og svelge!! Da kjenner man ikke smak. Jeg synes dessuten ikke at smaken er noe gærn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:09   #43
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Lime og sitron skal ikke brukes sammen med gress sa dama mi på helsekosten.

Ærlig talt, det er jo bare holde for nesa og svelge!! Da kjenner man ikke smak. Jeg synes dessuten ikke at smaken er noe gærn.

Jeg fysisk brekker meg, så det hjelper ikke å styrte. Da kommer det bare opp igjen Og for meg er smaken helt forferdelig, selv om du ikke syns den er ille.

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:25   #44
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Grønt pulver

kan ikke blande det med sitrusfrukter, om man skal blande det med noe må det være eple juice, eller ananas elelr mango juice, men det er vel uaktuelt på lavkarbo.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 21:29   #45
Augustina
Seniormedlem
 
Augustina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 555
Augustina har en fantastisk aura rundt segAugustina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Hva med å lage hjemmelaget saft med sukrin og blande ut med det? Jaaa... det skal jeg gjøre

__________________
Titt gjerne innom min personlige blogg: Gladpuls.wordpress.com

Eller Motivated - en felles trenings- og motivasjonsblogg med 6 fantastiske jenter.
Augustina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - med oppmot 70 karbs pr. dag Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 08:24   #46
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

kan ikke blande det med sitrusfrukter, om man skal blande det med noe må det være eple juice, eller ananas elelr mango juice, men det er vel uaktuelt på lavkarbo.

Hvorfor kan man ikke det?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 08:33   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Dette er veldig interessant, og jeg har lest mye om dette de siste dagene! Jeg selv har mer overskudd på grunn av kostholdet, men det dumme stoffskiftet mitt (antar jeg) gjør at det føles som om mye av overskuddet er låst inne i et bur eller noe, og så har noen kasta nøklene ... som om jeg kjenner at det er der, men jeg har ikke tilgang på det . Litt vanskelig å forklare ... Jeg begynner å bli litt desp, faktisk!

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg ruker purely greens og spirulina fast og er veldig fornøyd

Kan du, eller andre som bruker dette (jeg satser på spirulina og hvetegress) utdype hvordan dere føler dere når dere tar dette, og hvor lang tid det tar før dere kjenner forskjell? Noen som sliter med hukommelse/konsentrasjon som merker god virkning på dette også?

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

hvetegress og kamut gress er det samme, bygg gress blir noe annet, men jeg bruker også det innimellom, og det er også bra, men jeg merker mest ved bruk av kamut og spirulina.

Ah, takk. Det var oppklarende. Det er jo en jungel av begreper og varianter der ute!
Husker ikke helt hvem som tipset meg, men denne skal jeg kjøpe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:26   #48
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Dette er veldig interessant, og jeg har lest mye om dette de siste dagene! Jeg selv har mer overskudd på grunn av kostholdet, men det dumme stoffskiftet mitt (antar jeg) gjør at det føles som om mye av overskuddet er låst inne i et bur eller noe, og så har noen kasta nøklene ... som om jeg kjenner at det er der, men jeg har ikke tilgang på det . Litt vanskelig å forklare ... Jeg begynner å bli litt desp, faktisk!

Kan du, eller andre som bruker dette (jeg satser på spirulina og hvetegress) utdype hvordan dere føler dere når dere tar dette, og hvor lang tid det tar før dere kjenner forskjell? Noen som sliter med hukommelse/konsentrasjon som merker god virkning på dette også?

Ah, takk. Det var oppklarende. Det er jo en jungel av begreper og varianter der ute!
Husker ikke helt hvem som tipset meg, men denne skal jeg kjøpe.

HER kan du lese en solskinnshistorie om kamutgress. Jeg spiser kamut og chlorella. Kamutgresset skal gi energi og det merker jeg! Beina mine er ikke tunge lengere og jeg er mye mer opplagt. Til og med ungene har kommentert at de merker forskjell på meg.

Chlorellaen virker avgiftende. Hadde ikke tenkt å begynne med spirulina, men revurderer det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:34   #49
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hvorfor kan man ikke det?

Sitrus hemmer visstnok opptaket av klorofyll (bl a).

2. dag med pulver i dag - jeg tar det rolig og kjører ikke på med masse ting på en gang, for av erfaring vet jeg at det skal lite til før jeg detoxer altfor mye og blir veldig dårlig (har ME). Neste gang jeg kjøper blir det antagelig spirulina. Butikkdamen mente at det var en god idé å bytte litt på og finne ut av hva som er best for en, og det syntes jeg hørtes fornuftig ut.

Dere som ikke liker pulveret, hva med å ha det i en smoothie?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 14:36   #50
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Grønt pulver

Opprinnelig lagt inn av Augustina, her.

Jeg fysisk brekker meg, så det hjelper ikke å styrte. Da kommer det bare opp igjen Og for meg er smaken helt forferdelig, selv om du ikke syns den er ille.

Holde for nesa er cluet, da har man nemlig ikke smakssans. Det er derfor det ikke smaker så ille.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så mye sukker er det i frukt og grønt Kitt Lavkarbo generelt 2 09-04-10 23:30
Lav GI uten grønt? Hva kan jeg spise? Megvel Lavkarbo generelt 12 30-11-09 10:22
Grønt + karbo Sua83 Spørsmål og svar 4 08-11-09 13:19
Frukt og grønt Torleiv Ketolysekuren 2 31-01-09 18:53
Gift i frukt og grønt guro Generell ernæringsdebatt 1 30-09-06 14:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no