Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Iskremmaskin

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-08-11, 15:05   #76
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Da er du litt heldigere enn meg i alle fall! Hva slags maskin har du da; denne?

Den ja Den har et fryseelement i bunnen, så jeg fryser bare det, ikke hele bollen. Er kanskje derfor.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:09   #77
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Iskremmaskin

Jeg lagde nyyyydelig iskrem i går kveld, jeg. Frosne bringebær, sukrinmelis og kremfløte. Så, VIPS i stavmikseren og etter 30 sekunder hadde jeg deilig, deilig iskrem.

Neste gang skal jeg forsøke med smeltet sjokolade !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 15:17   #78
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Iskremmaskin

Hm.... jeg kikket på den maskinen jeg og Frøken, men gikk for den fra Europris da så mange anbefalte den. Nå har jeg nå den maskinen og får kjøre det beste ut av den.

Høres deilig ut med den isen du laget Antoniette6!

  Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 16:35   #79
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Iskremmaskin

Da har jeg også laget iskrem. Jeg har den maskinen fra Europris som heter Melissa.
Har hatt bolla i fryseboksen i 14 timer. Pisket fløte lett og blandet egg og søtning + litt vaniljedråper. Jeg smeltet sjokolade i vannbad og hadde den så i blandingen egg/kremfløte. Dette fungerte ikke helt optimalt da sjokoladen stivnet i isblandingen før jeg fikk den i maskinen. Det lå igjen slike "sjokoladeflak" i bunnen av bollen etter at jeg hadde helt i ismassen. Men jeg dytta det nedi påfyllingshullet og etterhvert som isen ble eltet ble det blandet sammen. Resultatet ble vaniljeis med sjokoladebiter, ikke sjokoladeis. Tror jeg må ha i kakaopulver neste gang for å få sjokoladeis smak....

Men isen ble god på smak, jeg brukte følgende søtning: 2 SS Sukrin og 1 SS Splenda.

Min is ble aldri så hard at maskinen begynte å hakke.....jeg lot den stå 35 min.
Har helt den over i ei skål og satt den i fryseren nå....

Jeg lurer på om kanskje fryseren min ikke er kald nok siden isen ikke stivnet skikkelig.....men den ble litt tykkere enn en slags suppe konsistens.....ikke fullt saftis konsistens.

Men smaken var god!
Gleder meg til å prøve videre....håper noen butikker snart vil kjøre tilbud på kremfløte - mann og barn er nemlig veldig ivrige etter å lage sin egen is de også.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>


Sist redigert av Jabba : 21-08-11 kl 16:41.
Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:41   #80
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.


Min is ble aldri så hard at maskinen begynte å hakke.....jeg lot den stå 35 min.
Har helt den over i ei skål og satt den i fryseren nå....

Jeg lurer på om kanskje fryseren min ikke er kald nok siden isen ikke stivnet skikkelig.....men den ble litt tykkere enn en slags suppe konsistens.....ikke fullt saftis konsistens.

Ifølge bruksanvisningen trenger maskina minst 12 timer i en fryser som ere 17 grader eller kaldere.
Du får ta tempen på'n ov evt skru den opp (ned) et hakk!

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 21-08-11, 20:57   #81
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Min is ble aldri så hard at maskinen begynte å hakke.....jeg lot den stå 35 min..

Det er ikke isen som får maskina mi til å stoppe/hakke - det er isen som legger seg på veggene i bollen. Kanskje har jeg fortsatt sølt litt da jeg helte det nedi; meget mulig. Bra du fikk det til med din!

  Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 16:19   #82
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Iskremmaskin

Akkurat laget en ladning.

3 eggeplommer ble pisket luftig med stevia toffe og natreen.
3 dl kremfløte ble pisket halvstiv i egen bolle, tilsatte litt vaniljepulver og 2 ts kakao.
Blandet så fløten med eggedosisen. Smeltet en halv sukerfri melkesjokolade som jeg avkjølte igjen litt før jeg blandet den godt inn i røra. Helte så oppi maskina. Gikk 15 min så stoppa den. Var ganske så softis enda. Står nå i fryseren. Hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 19:12   #83
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Akkurat laget en ladning.

3 eggeplommer ble pisket luftig med stevia toffe og natreen.
3 dl kremfløte ble pisket halvstiv i egen bolle, tilsatte litt vaniljepulver og 2 ts kakao.
Blandet så fløten med eggedosisen. Smeltet en halv sukerfri melkesjokolade som jeg avkjølte igjen litt før jeg blandet den godt inn i røra. Helte så oppi maskina. Gikk 15 min så stoppa den. Var ganske så softis enda. Står nå i fryseren. Hehe

Den høres god ut, og må prøves. Legg ut smakserfaringen da

  Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:03   #84
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Den høres god ut, og må prøves. Legg ut smakserfaringen da

Denne var såååååå god. Nam nam. Besteste isen. Grovhakka litt sukkerfri sjokolade og rørte inn til slutt. Nam nam. Uten den sjokoladen er hele røra 10 kh. Passer til 4 pers.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 14:15   #85
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Iskremmaskin

Åh, gode gud, det høres digg ut, Marjusen. Har faktisk savnet karamell/toffee-smaken. Bruker mye vanilje, men er fristet til å teste disse stevia-variantene. Har latt være til nå fordi en flaske stevia som sto hos eksen (etter tidligere romkamerat) smakte bittert, føi og phy! Men jeg mistenker den hadde stått i mange år.

Holder igjen på lommeboken siden jeg skal til USA om en uke, gjett om jeg skal på lavkarbo-jakt i butikkhyllene! De må da ha toffee-smak og det meste der borte...

Om noen andre har gode tips til smakstillsetninger i retning karamell så si gjerne ifra! Er klar over hjemmelaged fudge med sukrin fra før....

Kanskje man kan knuse sukkerfrie drops?

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 18:12   #86
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Iskremmaskin

Fikk akkurat en pakke fra iherb idag. Masse atkins. Der er det en karamell brownie sjokkis. Tenkte å hakke opp disse og tilsette isen. Elsker is med brownie. Nam nam

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 19:35   #87
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Iskremmaskin

Da har jeg fått prøvd dette grønne vidunderet mitt... (kjøpte den fra obs)
Brukte "brimi-oppskriften" lenger opp i tråden her, for den så så enkel ut.
Jeg laget bare vanlig vaniljeis i første omgang og hadde rips til.
1 del fløte, 1 eggeplumme 1 ss sukker (jeg brukte sukrin) + ca 1 ts vanilje.

Isen la seg litt på sidene av bollen slik at det ble et hardt lag der, men den kjørte seg ikke fast allikevel. (belegget ble fin smaksprøve etterpå :P)
Isen ble fin og kremet, men den ble ikke hard nok synes jeg. Jeg puttet den rett i en boks og frøs den videre.

Men hvordan får man is som ikke er så eh.. fet? Jeg syntes den ble for å si det mildt kvalmende fet. Litt for mye fløteis liksom.
Skal sies at jeg stort sett har spist first prise melkeis de siste årene... ikke fordi den er best, men fordi det er mindre kcal og den er mye billigere. men jeg liker jo vanlig diplomis osv, hvordan lager man sånnt?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-08-11, 21:55   #88
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Iskremmaskin

Hei FrkMarge. Disse oppskriftene fulgte med min ismaskin (Melissa, Europris). Kanskje det er noe for deg?

Grunnoppskrift is
3 eggeplommer
3,5 dl melk
70 g sukker

Varm melken langsomt opp til det danner seg små bobler. Pisk eggeplommer og sukker til alt sukkeret er oppløst. Hell eggeblandingen gradvis i melken og varm opp blandingen til den begynner å tykne. La blandingen avkjøles i kjøleskapet i ca 2 timer. Hell blandingen i maskinen mes vispen går rundt. La blandingen røre til den har ønsket konsistens.

Tips:

  • tilsett ingredienser som most frukt, revet sjokolade eller lignende for å få ønsket smak
  • Avhengig av hvor fyldig du ønsker isen, kan melken erstattes helt eller delvis med kremfløte.
  • Du kan også erstatte melken med youghurt hvis du vil ha youghurt is istedet.
Grunnoppskrift sorbet
2 dl vann
200 gram sukker
200 g most frukt eller 2 dl fruktsaft

Bland vann og sukker i en kasserolle, og rør til sukkeret er helt oppløst. Kok opp og la laken koke i 2 min. Avkjøl. Tilsett most frukt eller fruktsaft i den kalde blandingen. Hell den deretter i bollen mens vispen går rundt. La den gå til blandingen har ønsket konsistens.

Lykke til!

  Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 20:47   #89
Vipp!!
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Hvor: Sunnmøre
Alder: 44
Innlegg: 8
Vipp!! er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Iskremmaskin

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei FrkMarge. Disse oppskriftene fulgte med min ismaskin (Melissa, Europris). Kanskje det er noe for deg?

Grunnoppskrift is
3 eggeplommer
3,5 dl melk
70 g sukker

Varm melken langsomt opp til det danner seg små bobler. Pisk eggeplommer og sukker til alt sukkeret er oppløst. Hell eggeblandingen gradvis i melken og varm opp blandingen til den begynner å tykne. La blandingen avkjøles i kjøleskapet i ca 2 timer. Hell blandingen i maskinen mes vispen går rundt. La blandingen røre til den har ønsket konsistens.

Tips:

  • tilsett ingredienser som most frukt, revet sjokolade eller lignende for å få ønsket smak
  • Avhengig av hvor fyldig du ønsker isen, kan melken erstattes helt eller delvis med kremfløte.
  • Du kan også erstatte melken med youghurt hvis du vil ha youghurt is istedet.
Grunnoppskrift sorbet
2 dl vann
200 gram sukker
200 g most frukt eller 2 dl fruktsaft

Bland vann og sukker i en kasserolle, og rør til sukkeret er helt oppløst. Kok opp og la laken koke i 2 min. Avkjøl. Tilsett most frukt eller fruktsaft ....

Prøvde den øverste til ongane no med vaniljestevia, og den forsvant veldig fort!

Skrapa skåla og heiv oppi ei lavkarbo røre no rett etterpå, regna med det tek litt lenger tid sidan den er litt varmare bollen no...
3 egg, 3 ss sukrin t eggedosis
3 dl kremfløyte nesten piska til krem, bland krem og eggedosis, tilsett smak, prøvde vailje stevia og vaniljepulver no.

Hååååper det ikkje vart for varmt slik at eg også får is i kveld....

Vipp!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, Xtravaganza Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Iskremmaskin sma Spørsmål og svar 35 06-05-11 13:44
Iskremmaskin - hvilken er best torgn Generell diskusjon 2 22-08-10 12:38
Iskremmaskin, er det verdt det? Ferskenbeinet Generell diskusjon 44 29-07-10 00:26
Anbefalinger om iskremmaskin Ullabulla Generell diskusjon 4 28-06-07 13:03
Iskremmaskin Trolljenta Spørsmål og svar 41 09-05-07 19:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no