Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Oppblåst av lavkarbobrød?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-09, 19:26   #1
BigO
Juniormedlem
 
BigO sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bærums Verk
Alder: 48
Innlegg: 33
BigO er på en erverdig vei

Oppblåst av lavkarbobrød?

Jeg bakte dette brødet http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639 her om dagen, føltes som brød og smakte faktisk veldig bra.
Jeg har ikke savnet brød en eneste gang på 5 måeder, men må innrømme at en skive av dette med en solid mengde majones, skinke, ost og litt krydder passet meg utmerket.

MEN nå har jeg testet det i 3 dager, 2 tynne skiver hver dag med flere timers mellomrom. Jeg har vært oppblåst, litt hard i magen, har i tillegg gått opp i vekt i løpet av disse dagene. (1.5 kilo)

Ren tilfeldighet eller kan det være noe i brødet. Jeg tenker kankje glutenmelet (proteinet) kroppen min sliter litt med å bryte ned? Eller mye fiber kanskje? Ikke spist noe særlig fiber fra annet enn grønnsaker før jeg lage dette brødet.

Ellers spiser jeg som jeg har gjort i 5 måender. Ikke spist noe ekstra karbo som skulle gjøre dette heller.

Noen erfaring?

__________________




Min mat blogg: http://lav-karbo.blogspot.com/
BigO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:13   #2
matitt
Medlem
 
matitt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Grenland
Alder: 46
Innlegg: 394
matitt er ny på veien

Sv: Oppblåst av lavkarbobrød?

hmmm.....jeg skulle til å si at jeg blir oppblåst av Johannesbrødkjernemel, men jeg ser på oppskriften at det ikke er mye av det i dette brødet.....så da var jeg ikke så mye til hjelp

__________________


matitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 23:27   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Oppblåst av lavkarbobrød?

fiber er bakterienæring for meg. da blir det luft. Jeg prøvde en gang med masse fiber fordi dette da ikke drar blodsukkeret ivei, men magen klagde litt med oppblåsthet, så derfor har jeg sluttet med spesielt korfiber.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppblåst og sting i magen Nikoline Ketolysekuren 6 03-02-08 15:51
Oppblåst i magen michij Ketolysekuren 3 20-01-08 13:56
Oppblåst Tusta85 Ketolysekuren 9 02-06-07 14:26
Oppblåst mage Sonny Fysisk og mental helse 19 26-01-07 15:20
Hengearmer og oppblåst mage littlestream Trening 7 26-11-04 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no