Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-12, 12:50   #5626
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Svinestek, coleslaw, dampede grønnsaker og poteter til de som vi ha. Mulig jeg lager en fløtesaus også, for det er så godt på stek.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
Gammel 09-04-12, 12:51   #5627
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Her blir det kalkunsteik, valdorfsalat og fløtesaus

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥
Gammel 09-04-12, 12:53   #5628
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Laks, agurksalat, rømme og noe grønnsaker til

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk
Gammel 09-04-12, 12:58   #5629
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Sitrusmarinert kylling, rødløkskompott, grønne grønnsaker og blomkålpurè med masse parmesan

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-04-12, 13:35   #5630
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hjemmelaget pizza!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 09-04-12, 13:51   #5631
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllinglår og spinatstuing

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 09-04-12, 14:05   #5632
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kokt torsk, selleritot med bacon, egg og smeltet smør.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~

Sist redigert av Kitsu : 09-04-12 kl 18:33.
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 09-04-12, 14:07   #5633
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllingfilet med salat. Steker også løk, paprika og sopp. Så vil jeg ha avokado

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 09-04-12, 16:34   #5634
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag ble det lettsalta torsk med blomkålmos og smelta smør.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt
Gammel 09-04-12, 17:59   #5635
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag ble det oppvamet helstekt oksefilet med sellerimos

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 09-04-12, 19:35   #5636
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Kyllinkkjøttdeig blandet med CC, løk, hvitløk, chili, koriander og tandorikrydder. Formet til burgere og stekt i stekeovn. Hakket kål og løk ved siden av. Og selskapsdressing.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 09-04-12, 21:02   #5637
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg kokte ei gryte med ørten forskjellige grønnsaker, bacon og kylling i kyllingbuljong.
Kjempegodt, og så fikk jeg rensket godt opp i grønnsakskuffen

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 09-04-12, 23:01   #5638
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Svinestrimler i fløtesaus og rotmos med piff

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-04-12, 23:14   #5639
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Fordi jeg var blakk ble det salat med kokte egg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 10-04-12, 16:18   #5640
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det SUPPE

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-04-12, 16:19   #5641
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Svinestrimler i fløtesaus og rotmos med piff

Eh, hva er piff Høres unektelig godt ut

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-04-12, 16:20   #5642
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

I dag blir det SUPPE

NAM. Hva slags? Jeg tenkte å stikke innom en "eksotisk matbutikk" og se om jeg finner litt ålreit pastinakk, så jeg kan lage litt syndig pastinakksuppe...

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon
Gammel 10-04-12, 16:25   #5643
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

NAM. Hva slags? Jeg tenkte å stikke innom en "eksotisk matbutikk" og se om jeg finner litt ålreit pastinakk, så jeg kan lage litt syndig pastinakksuppe...

Litt sånn rydde i kjøleskapet suppe: Litt kjøttdeig, litt smårettskinke, masse forskjellige grønnsaker og det viktigste av alt: CHILI Lurer også på å bake minimais muffinsene/rundstykkene til Rin til mannen ved sdien av. Bytter ut det søte med salt og krydder.

Pastinakk tror jeg nesten ikke jeg har smakt i hele mitt liv Er det godt (ja ,selvfølgelig ellers ville du ikke ha spist det. Men hva smaker det som ?)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-04-12, 16:27   #5644
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!


Med salat

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 10-04-12, 16:27   #5645
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Avkokt laks med sursøt rømmedressing og salat.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-04-12, 16:28   #5646
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Litt sånn rydde i kjøleskapet suppe: Litt kjøttdeig, litt smårettskinke, masse forskjellige grønnsaker og det viktigste av alt: CHILI Lurer også på å bake minimais muffinsene/rundstykkene til Rin til mannen ved sdien av. Bytter ut det søte med salt og krydder.

Pastinakk tror jeg nesten ikke jeg har smakt i hele mitt liv Er det godt (ja ,selvfølgelig ellers ville du ikke ha spist det. Men hva smaker det som ?)


Nam, chili!

Pastinakk smaker... Vel... Som en rund, litt søt rotfrukt. Den gir en god sødme til maten, og smaker også godt sammen med andre grønnsaker (om man blir litt redd av 10 gram karbo per 100 gram), for eksempel blomkål.

Men det beste som finnes... Det er pastinakkpuré. Pastinakk, smør, litt fløte, ferdig.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon
Gammel 10-04-12, 16:28   #5647
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.


Med salat

Å himmel - nå fikk jeg assosiasjoner til et Drammens uttrykk jeg lærte da jeg flyttet hit: Få ræva ta potta Smakfult måltid

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-04-12, 16:29   #5648
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.


Med salat

Er det et ektepar? Har de barn? Har du tatt foreldra fra de søte gnyllikbarna?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-04-12, 16:30   #5649
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Nam, chili!

Pastinakk smaker... Vel... Som en rund, litt søt rotfrukt. Den gir en god sødme til maten, og smaker også godt sammen med andre grønnsaker (om man blir litt redd av 10 gram karbo per 100 gram), for eksempel blomkål.

Men det beste som finnes... Det er pastinakkpuré. Pastinakk, smør, litt fløte, ferdig.

Tusen takk. Lurer på om jeg ikke skal teste det ut på mannen, og så smaker jeg en skje (som jeg pleier når det er noe jeg egentlig burde holde meg unna enn så lenge)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 10-04-12, 16:30   #5650
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Å himmel - nå fikk jeg assosiasjoner til et Drammens uttrykk jeg lærte da jeg flyttet hit: Få ræva ta potta Smakfult måltid

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no