Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Ny sak i VG i dag

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-13, 08:20   #1
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Ny sak i VG i dag

I følge God morgen Norge, så er det ny sak om hjerteproblemer og lavkarbo i dagens vg.
Lurer virkelig på om økningen av hjerteproblemer ligger hos lavkarbofolket eller hos den øvrige befolkningen....?
Og så lurer jeg på om en del av de som prøver/ bruker lavkarbo "jukser" ofte og får i seg en god del høykarbo....kjenner nemlig flere som går på høykarbo hele helgen, med unnskyldning av at de jo skal kose seg når det er helg.....

Er spent på å lese den saken i Vg...

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 08:21   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ny sak i vg i dag 😳

Meh ... jeg har ikke tenkt å bidra til VG verken med "klikk" (som tiltrekker annonsører) eller kroner.... Kvaliteten på avisa tilsier at det i de aller, aller fleste tilfellene bare er bortkastet, selv om man selvfølgelig blir nysgjerrig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 23:52   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny sak i VG i dag

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

I følge God morgen Norge, så er det ny sak om hjerteproblemer og lavkarbo i dagens vg.
Lurer virkelig på om økningen av hjerteproblemer ligger hos lavkarbofolket eller hos den øvrige befolkningen....?
Og så lurer jeg på om en del av de som prøver/ bruker lavkarbo "jukser" ofte og får i seg en god del høykarbo....kjenner nemlig flere som går på høykarbo hele helgen, med unnskyldning av at de jo skal kose seg når det er helg.....

Er spent på å lese den saken i Vg...

Helt enig med deg Bik

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 03:02   #4
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny sak i VG i dag

VG journalister har ikke hjerne i hodet sitt, bare en grønnsak. Tallene ble hentet mellom 2001 og 2009. Og lavkarbobølgen som "mainstream" diet kom til Norge i 2010... bare så det er sagt...

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 03:07   #5
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny sak i VG i dag

Når jeg var inne var kommentarene under teksten herlige. Mye veldig gode argumenter for lavkarbo-kosthold. Ble veldig positivt overrasket over sakligheten og motivasjonen til de som skrev!

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:34   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny sak i VG i dag

Har lest artikkelen, og den var faktisk litt nyansert. Men dette er bare hentydninger om at lavkarbo kan være farlig. Så får de no bare forske på dette.
Men Vg har et helt feil syn på hva lavkarbokosthold er. De skriver at man bytter ut mel, ris og pasta med store mengder fett...... Ikke jeg...jeg bytter det ut med grønnsaker, og det tror jeg de fleste gjør 😃

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 15:55   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ny sak i VG i dag

I forhold til statens retningslinjer bytter man jo ut med mye fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no