Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Smoothies / drikke

Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-08, 21:50   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei
Question

Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Har nå skjært opp frukt og tatt oppi en banan i hver pose å lagt i fryseren til i morgen.

Posen blir sånn ca nok til å fylle to hender, kanskje på størresle med en liten håndball? Den er ikke like stor som en håndball altså hvordan høres det ut?

Å så skal jeg ha oppi 10 hele mandler(etter en oppskrift av Iset)jeg har også kjøpt meg et stort beger med yoghurt naturell, skal jeg ta så mye som at det på en måte blir som et lite beger oppi da? Bruker dere eplejuice oppi.?

Er det kanskje lurt å ta oppi den olja det skrytes av Udos oppi smoothien? Eller.

Mange spørsmål fra en som her helt grønn men håpe å lære fort

Er en smoothie å regne som et feks en fullverdig frokost?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:07   #2
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

svarer egentlig ikke på noen av spørsmålene dine... men ville bare si at siden d er så mye karbo i frukt, så bruker jeg bær i smoothien min, mest bringebær, siden d er få karbo i den... vet ikkje hvor streng du er me karbohydratene da...
jeg blander en håndfull bær, 6 isbiter, 2 egg og en dæsj fløte.. har også ca 1ts splenda oppi... syns d er nammenamme...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:11   #3
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Jeg er ikke så streng på karbene jeg, ammer så er litt forsiktig vil ikke miste melka mi(noe som forsåvidt ikke ser ut til å bli noen fare, her har det blitt økt melkeproduksjon gitt)fløte også altså?? Er det noe godt oppi a? Har fløte hjemme så kan jo alltids ta oppi litt.

Men hvor mye da??

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:22   #4
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

aaah, skjønner...
ja, nå skal d nå sies, at jeg ikke har prøvd me noe annet enn fløte oppi da, for siden jeg er på ketolysekuren, så må jeg være streng med karboene... må også ha fett i meg, så d er vel mest der fløten kommer inn... du kan jo bruke melk også eventuelt..
vet at naboen, som for øvrig ikke er på slanking, bruker å lage smoothie, med forskjellige bær, hun bruker å ha juice fra mana oppi...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:33   #5
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Fett må også til når man slanker seg Hvor mye fløte har du oppi da?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 22:55   #6
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

ja, ikke sant!
hmm, hvor mye ja... en dæsj... hehe... blir sikker rett i underkant av en halv dl...
bruker forresten å kjøre egga me splenda ei stund først, før jeg har oppi d andre... fløten har jeg i helt til slutt...
har lest at andre syns d ikke er godt med egg oppi smoothien, men selv syns jeg d er kjempegodt... er ikke uten grunn jeg har smoothie til frokost HVER dag... hehe...

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 23:13   #7
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Har også fått det tipset av Iset, at egga og yoghurten kjøres først en stund så tar jg oppi det andre til slutt.
Hun sier også at den med egg er god, så det blir spennende å smake i morgen da

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 02:15   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Det flytende skal i først ja, ellers kjører blenderen seg fast og vil ikke mikse innholdet. Jeg bruker et helt lite beger (disse i fire-pakning) yoghurt i en smoothie, men etter operasjonen min orker jeg jo ikke hele. Det er ca. 1 - 1,5 porsjon beregnet på normal magesekk, eller 2-3 porsjoner beregnet på en mini-Iset-mage, hehe.

Jeg har servert smoothien min til mange venner og alle sier det er knallgodt, og jeg har faktisk ikke sagt at det er egg i den før etterpå, da har de blitt litt sånn men de er blitt veldig overrasket og har jo ikke kjent NOE eggesmak- eller konsistens overhodet. Mandlene kan du hive hele oppi, for de knuses nesten til mel i blenderen. Du får litt tyggekonsistens, jeg liker det, men om du ikke vil merke mandlene overhodet kan du jo male dem først. Jeg er for lat til det, hehe.

Jeg teller heller ikke karber så jeg bruker både frukt og bær om hverandre, og jeg veksler ofte mellom sortene for å få litt variasjon. Om sommeren kjøper jeg fersk ananas og friske jordbær, renser og vasker og fryser ned MASSE i porsjonsposer eller store poser. Knallgodt. Ananasen kutter jeg i små biter og lar dem tørke litt på papir før jeg fryser dem. Kan også bruke smakssatt yoghurt men det synes jeg blir altfor søtt, men det er jo en smakssak.

Og restene har jeg som sagt i ispinneformer slik at fireåringen alltid har veldig sunn og god is tilgjengelig. Om sommeren spør hun omtrent ikke etter is i butikken for mammaen har jo så god og sunn is hjemme i fryseren.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 08:43   #9
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye frukt har dere i smoothien?

Gleder meg, nå er blender gjort klar. Frukt, isbiter, yoghurt,egg og mandler skal tas frem og kjøres i blenderen. Sebastian skal også få smake, han er veldig interresert i hva mamma driver med.

Finst det lavkarbo kost for barn? Han er ikke overvektig da, men har tenkt å gjøre om sånn at dette ikke kun er når jeg slanker meg, men skal spise sånn resten av mitt liv. Heter det ikke kostholdsendring da mon tro?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins - selvpåført diabetes? Iset Generell ernæringsdebatt 45 12-06-09 22:12
Har ikke helsekosten deres det dere trenger? Joda det har de, sjekk her: Iset Lavkarbo generelt 4 11-12-05 04:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no