Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Finne det noe medisinsk forklaring - mens?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-05-11, 12:07   #1
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg
Question

Finne det noe medisinsk forklaring - mens?

Hei, jeg ser her inne at fler lurer på samme sak, de opplever "krøll" med syklus og menstruasjon enten i startfasen, eller undervegs i lakarbo-dietter.

Jeg for min del levde på lavkarbo i 2008, og tenkte aldri over syklus-kluss...noe som resulterte i min vakre datter på straks 19 mnd.
Nå har jeg levd på katolyse-diett i 1 måned omlag (noe slit med å finne min sti, men det kommer..), og fikk mensen omtrent 1 uke "over tiden" altså en syklus på vel 36 dager, fremfor 28/29 normalt.

JEG lurer jo på hvorfor dette skjer da, er det ett tegn på ketose, på vektnedgang, på at man er på rett kjør eller er det bare ett tegn på at man bøller med hormonene?
Årsaken til at jeg spør, er at jeg har spist lavkarbo lenge og ikke opplevd dette...mens nå som jeg er mer ketolyse-diett så skjer det endringer i syklusen.

Jeg er sykepleier student, og jeg finner ingen god, medisinsk forklaring, noe jeg så gjerne skulle hatt...

NOE er det jo, og det kan vel ikke bare være at hormonene kommer i balanse? Jeg for min del har jo aldri hatt trøbbel med hormoner annet enn når jeg bruker kjemisk prevensjon noe jeg ikke gjør lengre... og skjønner derfor veldig lite av det her, fra det anatomiske, og patologiske perspektivet...
Helt ulogisk..

Noen som vet??

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 18:24   #2
Siljejgb
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 1
Siljejgb er på en erverdig vei

Sv: Finne det noe medisinsk forklaring - mens?

Skulle gjerne hatt svar på dette selv...

Gikk på lavkarbo en periode, men falt av. Den gangen merket jeg ingenting(men gikk på da p-piller).
Begynte igjen.. OG HAR ENNÅ IKKE HATT MENS!! Den er nå snart 2 mnd forsinket . Har tatt flere graviditetstester, men de er negative.
Blir het tussete av dette.

Siljejgb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Medisinsk helsesenter AS Kanutten Fysisk og mental helse 5 17-05-11 22:25
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Dr. Torkil: Trenger hjelp - medisinsk spm Momsa Ketolysekuren 4 09-07-08 16:50
Norsk medisinsk ordbok på nett? mofe Generell diskusjon 3 01-03-06 22:11
Jeg trenger medisinsk superlim! Gunnar Fysisk og mental helse 4 12-08-05 13:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no