Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Andre dietter

Da tester jeg eggefaste

Andre dietter Her er det plass til dietter som ikke har fått sin egen kategori over.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-15, 18:53   #76
Renate79
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 20
Renate79 er på en erverdig vei

Sv: Da tester jeg eggefaste

Hva tenker dere om å trene kondisjon i tillegg til eggefasten.. Vil det øke vekttapet eller vil det bety minimalt?

Jeg er litt frustrert om dagen. De dagene jeg spiser egg så kan jeg gå ned 2kg på en uke (og er veldig fornøyd med det), men når jeg tar "pause" med ketolyse-kosthold med maks 15kh pr dag så stopper vekta opp umiddelbart!
Synes det er mentalt tøft å spise egg i noe særlig mer enn fem dager i strekk, men synes også det er utfordrende at vekta stagnerer selv om jeg spiser så strengt... :-(

Er det noen som har noen nyttige erfaringer jeg kan dra nytte av?

Renate79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 19:23   #77
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Tror nesten jeg må prøve ut dette jeg også

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 21:20   #78
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Da tester jeg eggefaste

Opprinnelig lagt inn av Renate79, her.

Hva tenker dere om å trene kondisjon i tillegg til eggefasten.. Vil det øke vekttapet eller vil det bety minimalt?

Jeg er litt frustrert om dagen. De dagene jeg spiser egg så kan jeg gå ned 2kg på en uke (og er veldig fornøyd med det), men når jeg tar "pause" med ketolyse-kosthold med maks 15kh pr dag så stopper vekta opp umiddelbart!
Synes det er mentalt tøft å spise egg i noe særlig mer enn fem dager i strekk, men synes også det er utfordrende at vekta stagnerer selv om jeg spiser så strengt... :-(

Er det noen som har noen nyttige erfaringer jeg kan dra nytte av?

Helt ærlig her, så ser jeg på dette som noe ekstremt. Å bare spise egg i mange dager, ta "pause" med lavkarbo også på'n igjen med egg.. At man går ned mange kilo på dette er jo fint, men jeg veit ikke helt om det er det bra for kroppen? Å forvente så store vekttap er jo helt sykt! To kilo på noen dager er jo nesten mer enn hva kroppen kan håndterer over tid, enda flere kilo mer må jo være veldig forvirrende. 500 gram i uka er vel det som er det "fornuftige".
Jeg skjønner at mange kan bli ivrige og gjerne vil fortest mulig ned i vekt, men det er noe som heter kropp og hjerne også.

Så ingen grunn til å fortvile over et så bra vekttap.

Sånn ellers så tenker jeg på eggfaste som noen man "trenger" når man har mye vann i kroppen. Men dette er bare min mening.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no