Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-11-16, 21:16   #26
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Her var det hvalbiff med grønnsaker. sausen lager jeg bare med å koke opp stekepannen jeg stekte hvalbiffen i med fløre. Pga paleo diett bruker jeg havre fløte

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 07-11-16, 21:18   #27
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Havreyoghurt? Hva er det?

Her blir det egg i dag, speilegg tror jeg.



I denne er det 14 gr karb pr 100gr . Så spiser ikke den ofte. I den naturelle er det 10 gr pr 100 gr

ingredienser: syrad havrebas (vatten, havre 12%, syrningskultur), potatisstärkelse, rapsolja, kalcium, naturlig vaniljarom, vitaminer (d2, riboflavin och b12).

Den er i hvertfall godkjent for meg av Sofie Hexeberg Jeg spiser også inni mellom soya yoghurt, men ikke så fan av for mye soya produkter. Jeg bruker ikke melk i kosten. Så bruker en del havrefløte også når jeg lager mat

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 02:58   #28
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Gjengen min har spist komle med salt lammekjøtt både i går og i dag, mens jeg har kost meg med biff-wok

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 08:11   #29
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Opprinnelig lagt inn av Susa84, her.


I denne er det 14 gr karb pr 100gr . Så spiser ikke den ofte. I den naturelle er det 10 gr pr 100 gr

ingredienser: syrad havrebas (vatten, havre 12%, syrningskultur), potatisstärkelse, rapsolja, kalcium, naturlig vaniljarom, vitaminer (d2, riboflavin och b12).

Den er i hvertfall godkjent for meg av Sofie Hexeberg Jeg spiser også inni mellom soya yoghurt, men ikke så fan av for mye soya produkter. Jeg bruker ikke melk i kosten. Så bruker en del havrefløte også når jeg lager mat

Hm. Ligner den vanlig yoghurt i smak og konsistens? Soya holder jeg meg unna også, min mor døde av brystkreft så jeg tar ikke sjansen på å trigge det om jeg skulle være disponert for det. Nå viser riktignok noe forskning at soya kan forebygge brystkreft, men enn så lenge holder jeg meg unna.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 12:19   #30
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

I går ble det kjøttkaker med kålstuing og sukkerfritt tyttebærsyltetøy. I dag blir det meksikansk kylling med smeltet ost (enchilada-style uten lefsene utenpå), rømme, hjemmelaget salsa, guacamole og masse koriander

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 15:38   #31
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hm. Ligner den vanlig yoghurt i smak og konsistens? Soya holder jeg meg unna også, min mor døde av brystkreft så jeg tar ikke sjansen på å trigge det om jeg skulle være disponert for det. Nå viser riktignok noe forskning at soya kan forebygge brystkreft, men enn så lenge holder jeg meg unna.

Jeg syns den er relativt lik. Jeg er også forsiktig med soya. Det kan fremkalle allergi. Smaken er litt uvant, men det går greit også etter et par beger syns jeg den er god Jeg bruker mest naturell med baobab superfruite pulver. Men skal du følge et ketogen kosthold er nok ikke det superfruite pulvet helt innen for.

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 15:40   #32
Susa84
Medlem
 
Susa84 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2015
Hvor: Vestfold, Sandefjord
Alder: 39
Innlegg: 162
Susa84 er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

I går blei det kjøttsuppe her. Bruker hjemmelaget kjøttkraft selvsagt I dag vet jeg ikke. Skulle lage lakseburger, men guttungen blei med en kompis hjem fra skolen. Så blir kanskje å lage det til kveldsmat evnt.

__________________
Journalen min
Ønsker alle en fin og flott dag


Lagre
Susa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo, lavkarbo 50-100gr pr dag Svar med sitat
Gammel 08-11-16, 21:36   #33
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Ertesuppe!

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 07:50   #34
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Opprinnelig lagt inn av Susa84, her.

Jeg syns den er relativt lik. Jeg er også forsiktig med soya. Det kan fremkalle allergi. Smaken er litt uvant, men det går greit også etter et par beger syns jeg den er god Jeg bruker mest naturell med baobab superfruite pulver. Men skal du følge et ketogen kosthold er nok ikke det superfruite pulvet helt innen for.

Kanskje jeg skulle prøve, har i alle fall sett noen produkter av det merket i butikken, men har ikke sett så nøye på det at jeg vet om de har yoghurt eller ikke. Jeg lever på ingen måte ketogent

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-11-16, 14:16   #35
Spinnerette
Seniormedlem
 
Spinnerette sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 845
Spinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlysSpinnerette er et fyrlys

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Tomatbasert pastagrateng, med kjøttdeig og vanlig pasta til sambo, uten kjøtt og med proteinpasta til meg.

__________________


Spinnerette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, hverdagsvegetarianer. Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 17:55   #36
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Kyllingsuppe med squash og gulrot

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 19:00   #37
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Resten av aubergine-lasagnen fra i går

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-16, 20:55   #38
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Ertesuppe kokt på fenalår

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 12-11-16, 15:46   #39
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden okt/nov/des 2016

Ribbe i slowcooker

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skal du ha til middag i dag-tråden april/mai/juni 2016 Bønna200 Middag 38 23-10-16 17:31
Hva skal du ha til middag i dag-tråden januar/februar/mars 2016 Bønna200 Middag 156 04-03-16 20:26
Hva skal du ha til middag i dag-tråden - April/Mai /Juni '15 Spinnerette Middag 145 09-07-15 15:20
Hva skal du ha til middag i dag-tråden - Mars '15 Spinnerette Middag 127 09-04-15 22:01
Hva skal du ha til middag i dag-tråden! smosje Middag 12196 17-03-15 00:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no