Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Potetmel

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-18, 15:31   #1
Post@heidi-moh.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2018
Innlegg: 3
Post@heidi-moh.no er på en erverdig vei
Smile

Potetmel

Kan det brukes potetmel i karbonader😁

Post@heidi-moh.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 15:52   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Potetsmeø

Opprinnelig lagt inn av Post@heidi-moh.no, her.

Kan det brukes potetmel i karbonader😁

Ikke på en ketogenndiett

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 05-01-18, 16:32   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Potetsmeø

Potetmel, maizenamel og hvetemel... Alt er 100% karbohydrater, MEN hvis du har 1ss (15g) i en kilo kjøttdeig så er det 1g/100g. Jeg er jo ikke på Ketolyse, men LCHF som ikke har en øvre grense for karbohydrater, men så lenge jeg går ned i vekt så bryr jeg meg lite om de 2g jeg får i meg i løpet av en middag siden grønnsakene mine uansett ligger på ca. 8gkh.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 01:39   #4
Post@heidi-moh.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2018
Innlegg: 3
Post@heidi-moh.no er på en erverdig vei

Sv: Potetsmeø

Litt usikker på ketose..Kan man være i ketose om man holder seg under 20 pr

100 gr

Post@heidi-moh.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 06-01-18, 01:40   #5
Post@heidi-moh.no
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2018
Innlegg: 3
Post@heidi-moh.no er på en erverdig vei

Sv: Potetsmeø

Opprinnelig lagt inn av Post@heidi-moh.no, her.

Litt usikker på ketose..Kan man være i ketose om man holder seg under 20 pr

100 gr

Eller må man ha 0 hele dagen

Post@heidi-moh.no er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-01-18, 03:23   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Potetsmel

Hva som skal til å dytte deg ut av ketose er forskjellig fra person til person, men man anser alle dietter opptil 70g per dag til å være ketogene. 20g er grensen fro Atkins induksjon og muligens Ketolysekuren. Da får du i deg grønnsakene du trenger.

0g er helt umulig siden det finnes karbohydrater i alt. Nær 0 er mulig, men da får du i deg 0 grønnsaker og vil muligens være ganske forstoppa.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 20:05   #7
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Potetsmel

Potetmel inneholder 70 % resistent stivelse, dvs det er mat for de gode tarmbakteriene. Siden stivelsen er resistent, blir den bare i liten grad til karbs for deg. Dette gjelder hvis den resistente stivelsen blir spist kald/avkjølt/under 37 grader. Les gjerne mere, f.eks hos Pål Jåbekk.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Gammel 09-01-18, 22:56   #8
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Potetsmel

Ikke glem at det er lite stivelse vi faktisk klarer å livnære oss av uten bakterier. I tillegg så skal det ikke lange tiden til før vi har tarmbakterier som bryter ned til enklere sukker som kroppen tar opp. Dvs. både kunstig sukker og "resistent stivelse" kan bli tatt opp på den måten.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 28-01-18, 13:04   #9
Storemy
Juniormedlem
 
Storemy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 44
Storemy har en fantastisk aura rundt segStoremy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Potetmel

Ja, de "dårlige" tarmbakteriene greier å lage sukker til oss av bl.a søtningsstoffer, så jeg har ikke lyst til å gi de for gode forhold. Men de "gode" tarmbakteriene, som mye anna helse er avhengig av, blir lett sultefóret, og de lever av resistent stivelse som de omdanner til korte fettsyrer. Som er næring for cellene våre i tykktarmen, ikke til "flesk på sidebeina", men for en god fordøyelse.

Storemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse vanligvis, nå 50-70 gr karbo.. Svar med sitat
Svar

Emneord
karbonader


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Erstatning for potetmel som bindemiddel i kjøttkaker og karbonader GINOK Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 29-08-14 19:54
Potetmel... Høvdingmor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 07-09-11 13:19
Erstatte potetmel i fiskekaker? sirib Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 09-06-11 12:00
Poteter og potetmel,jeg bare undres???? Skorpia Generell ernæringsdebatt 12 03-03-05 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no