Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Sommerkoteletter med sopp-og løksaus-topping

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-18, 12:12   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sommerkoteletter med sopp-og løksaus-topping

I går lagde jeg en god middag som jeg kommer til å lage flere ganger. Jeg ble inspirert av en oppskrift på nettsiden til P4 og ble riktig så fornøyd med resultatet og spesielt med å finne gode lavkarbo-oppskrifter uten fløte

Du trenger til 2 personer:

2 sommerkoteletter
2 store champignon i skiver
1 gul løk i skiver
1-2 ss tomatpure
2 dl kraft
2 kløfter hvitløk
Meierismør til steking
Salt / pepper
Evt urter

Slik gjør du:

1. Sett ovnen på 200 grader
2. La kotelettene ligge i romtemperatur en halvtimes tid – pepre de godt med nykvernet pepper (ikke salte de, det blir salt nok) før de brunes et par minutter på hver side og legges i en ildfast form
3. Press et hvitløksfedd over hver kotelett og «gni» det som en paste utover med baksiden på en skje
4. Skjær champignon i skiver og stek de i samme panne som kotelettene, ha mer smør i panna – krydre med salt og pepper.
5. Skjær løken i skiver og ha dem i panna når champignonen er blitt brun – la det surre sammen et par minutter
6. Ha i tomatpureen og rør rundt
7. Hell over kraften og la alt sammen småkoke en 5 minutters tid til det tykner litt
8. Legg halvparten av røren over hver kotelett
9. Inn i ovnen – 20 minutter, ferdig!
10. Dryss gjerne over noen urter før servering (evt ha de i løk/sopp-røra på slutten)

Jeg spiste det bare slik, men man kan jo for eksempel ha en salat ved siden av, jukseris, blomkålgrateng eller mos…..ja, det man ønsker. Kan også tenke meg det kan være godt med litt chilli i røra, det vil jeg forsøke neste gang.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sommerkoteletter Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 05-05-11 18:31
Krem-topping anonymen Spørsmål og svar 1 28-09-09 22:43
Scampi med tomat- og løksaus, 9 g. karbo LenaBeatrice Middag 4 21-06-09 23:24
Gamle sommerkoteletter! Nannah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 24 25-05-09 14:48
Svinestrimler med kremet sopp/løksaus og gratinert brokkoli Addict Middag 2 03-04-09 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no