Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-09, 21:29   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Har prøvd en uke på www.spisdegslank dietten og det gikk jo så det suser...Skal fortsette med det over lengre tid men må vente på ny forsyning nå siden jeg betilte bare for en uke (ville smake først) og det er to uker mellom hver levering her MEN : Gikk ned 4.5 kilo på en uke, og har på 3 dager gått opp igjen 3....Så da er jo spørsmålet: hva gjør jeg den dagen jeg er ferdig på diett?? Dere som har gått ned mye og holdt dere på vekta hvordan har dere gjort det?? Jeg skjønner jo at jeg må leve på lavkarbo resten av livet- men det må da kunne gå an å spise kake eller pizza, eller brødskive en dag uten at vekta fyker i været??Hjelp!!
Og en ting til: Min personlige trener er IKKE lykkelig over at jeg spiser lavkarbo, mener jeg får i meg ALT for lite karber, og at det er muskelmasse som forsvinner og ikke fett - stemmer det??? Det er jo fettet jeg vil ha vekk..... Gleder meg forøvrig til å sette igang på ordentlig Nå damer og herre håper jeg på mange gode svar.....På forhånd tusen takk!!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 00:05   #2
nite66
Juniormedlem
 
nite66 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 21
nite66 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!! Hvordan vedlikeholder dere??

Jeg har holdt på i drøye 1 1/2 mnd, og hos meg har det vært fett og vann som har gått bort. Veier meg på en vekt som måler fettprosent, vann osv.

Mens du venter på leveranser, ville jeg heller ha prøvd å lage mat etter oppskrifter du finner her inne på forumet enn å spise samme mat som du spiste før du begynte på mat fra Spis deg slank. Det er faktisk utrolig mye god mat det går ann å lage. F.eks. dette brødet: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25639

Kanskje du også kan finne noen tips i denne tråden:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....lank+uten+sult

I alle fall, lykke til videre.

__________________


nite66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 01:45   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Spør hvem som helst, bygger man muskler med karbohydrater? Nei, det er ene og alene protein, karbohydrater og fett er brennstoff. Fett er mer stabilt for blodsukkeret enn karbohydrater. Spiser du mye raske karbohydrater vil du mest sannsynlig få høyt blodsukker, høyt blodsukker fører til økt insulinproduksjon, insulin er et anabolt hormon, og lagrer fett. See?
Man mister lite muskelmasse på lavkarbo, og for enkelte, som ikke har vært gode på å spise protein, så kan man til og med risikere å få høyere muskevekt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-07-09, 08:39   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Har prøvd en uke på www.spisdegslank dietten og det gikk jo så det suser...Skal fortsette med det over lengre tid men må vente på ny forsyning nå siden jeg betilte bare for en uke (ville smake først) og det er to uker mellom hver levering her MEN : Gikk ned 4.5 kilo på en uke, og har på 3 dager gått opp igjen 3....Så da er jo spørsmålet: hva gjør jeg den dagen jeg er ferdig på diett?? Dere som har gått ned mye og holdt dere på vekta hvordan har dere gjort det?? Jeg skjønner jo at jeg må leve på lavkarbo resten av livet- men det må da kunne gå an å spise kake eller pizza, eller brødskive en dag uten at vekta fyker i været??Hjelp!!
Og en ting til: Min personlige trener er IKKE lykkelig over at jeg spiser lavkarbo, mener jeg får i meg ALT for lite karber, og at det er muskelmasse som forsvinner og ikke fett - stemmer det??? Det er jo fettet jeg vil ha vekk..... Gleder meg forøvrig til å sette igang på ordentlig Nå damer og herre håper jeg på mange gode svar.....På forhånd tusen takk!!

Min er erfaring er at jeg bygger muskler veldig lett med lavkarbo (Atkins, ketose).
Fettet forsvinner, men vekta står rolig/går opp pga økt muskelmasse.
Gubben ble rent misunnelig på dette han, for muskelveksten kom ganske raskt, kun av jogging :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 08:18   #5
Ramah
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 78
Ramah er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Dette skriver jeg under på. Ketogen diett har mange fordeler, og en av de beste er at man mister fett og ikke muskler. Etter å ha gått ned 19 kilo fett ser jeg plutselig muskuløs ut, selv om jeg ikke har trent stort annet enn å bære rundt på egen vekt (og tre små barn).

Når det gjelder "hva gjør man når man er ferdig med å gå ned"-spørsmålet er det et godt spørsmål. Nå er jeg og mange andre her inne "ekspert" på å gå ned i vekt, og det er lett å finne info om hvordan man gå ned i vekt. Det er langt vanskeligere å finne info om hvordan bli her. Mange anbefaler å gå over på Fedon. Jeg har prødv å "utjevne" litt i sommer. Jeg har spist brød til frokost en uke, og mer karber i form av godis, nøtter og middagstilbehør. Det gikk greit vektessig, men jeg ble veldig oppblåst med luft i magen og vann i kroppen. Så pga trivselsfaktorene ser det ut til at jeg kommer til å holde meg mest mulig unna karber også etter at jeg når målet. Vi får se, jeg prøver fortsatt å finne et kosthold jeg vil trives med. Uansett har jeg funnet en diett som fungerer, så skulle jeg gå opp igjen, vet jeg hvordan jeg går ned en kilo i uken.

Lykke til!

Thomas

__________________


Ramah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 10:02   #6
lolwut
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 13
lolwut er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Opprinnelig lagt inn av marithja, her.

Og en ting til: Min personlige trener er IKKE lykkelig over at jeg spiser lavkarbo, mener jeg får i meg ALT for lite karber, og at det er muskelmasse som forsvinner og ikke fett - stemmer det??? Det er jo fettet jeg vil ha vekk.....

Ikke hør på treneren din. Så lenge du får i deg nok fett og proteiner, mister du ikke muskler. Jeg har selv trent styrke i ketose eller nært på, og resultatene har vært gode.

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Dette skriver jeg under på. Ketogen diett har mange fordeler, og en av de beste er at man mister fett og ikke muskler. Etter å ha gått ned 19 kilo fett ser jeg plutselig muskuløs ut, selv om jeg ikke har trent stort annet enn å bære rundt på egen vekt (og tre små barn).

Dr. Lutz skriver i boken "Bedre uten brød" at man får større muskler på et kosthold med lite karbohydrater, på tross av at man ikke trener. Dette kommer av at kroppen på et kosthold rikt på karbohydrater ofte er nødt til å lage mye insulin på bekostning av vekst- og kjønnshormoner. Denne balansen utgjevnes på et kosthold med lite karbohydrater.

lolwut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala lolwut Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 10:42   #7
moma
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 62
moma er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Opprinnelig lagt inn av Ramah, her.

Jeg har spist brød til frokost en uke, og mer karber i form av godis, nøtter og middagstilbehør. Det gikk greit vektessig, men jeg ble veldig oppblåst med luft i magen og vann i kroppen. Så pga trivselsfaktorene ser det ut til at jeg kommer til å holde meg mest mulig unna karber også etter at jeg når målet.

Som Ramah har også jeg begynt å innføre mer karber i kostholdet, men jeg blir også veldig oppblåst, jeg kan se med det blotte øye at magen min blir ganske mye større , og magen min blir i det hele tatt i ulage. Jeg tar følgene av dette og kommer til å prøve å finne de karbe-matvarene jeg kan spise uten at dette skjer, også holde meg unna det andre. Jeg føler ikke det som noe stort tap når jeg ser hva lavkarbokosthold gjør for kroppen min!
Jeg vil tippe jeg kommer til å spise musli, havregrøt, brun ris, alle grønnsaker osv. Men holde meg til spesiallagd brød og alternativer til pasta, potet, bakst osv.

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w3za3ir/" target=_blank>

moma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet / Fedon Svar med sitat
Gammel 03-08-09, 10:55   #8
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Hvordan vedlikeholder dere?

Hverdagskostholdet mitt er ren mat med lite karber og mye animalsk fett. Savner ikke brød og poteter. Spiser grønnsaker uten å veie. Det har jeg ikke gjort på veien ned heller.

Det hender jeg spiser andre ting - og jeg kjenner det da i magen og ser samtidig at kroppen holder mere på vannet. Det er bevisste valg, og jeg får ikke behov for å fortsette spise "karbemat" over tid.

Jeg har holdt vekta siden nyttår - dvs at den har svingt et par kilo, og akkurat nå er den 2 kilo lavere. Ønsker ikke å gå ned mer heller, men tror LCHF er sunt og at det skal være basiskostholdet resten av livet. Blir fremdeles overrasket over hvor søtt ting kan smake nå

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Hvordan har dere det, dere som er i mål eller har tatt av mye? Joika Fysisk og mental helse 28 03-06-08 22:15
Dere som vedlikeholder vekten? stinasol Spørsmål og svar 32 16-03-07 13:03
Hvordan fant dere ut hvilken filosofi dere skulle følge? Titti Lavkarbo generelt 18 24-11-06 11:58
Hvordan går det med dere? HildePåSlankern Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 07-02-06 21:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no