Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Fedons havrenøtter

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-04, 11:42   #1
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Fedons havrenøtter

Fedons havrenøtter er bra småkaker til jul. Putt dem i ett norges-glass og knyt en sløyfe rundt glasset. Fin julepynt på kjøkkenet eller en fin vertinnegave. Godt for barna å knaske på eller for oss som en småkake sammen med en kaffekopp etter middagen.

Havrenøtter
(50-60 stk)

125 g smør
125 g fruktose
1 egg
125 g grov sammalt hvete
250 g havregryn
1 ts bakepulver
1 ts kanel
4 ss skummet melk
Evt. valnøttbiter

Sett ovnen på 200 grader.

Rør smør og fruktsukker lyst og porøst. Tilsett egget. Bland sammen alt det tørre og ha det sammen med det andre i bakebollen. Tilsett melk, litt om gangen - under omrøring.
Lag runde små kuler av deigen. Trykk dem flate eller sett dem som kuler på et bakepapirkledd stekebrett. Trykk en liten valnøttbit i kulene.

Stekes ved 200 grader på midterste rille i ca. 12 min. Avkjøl på rist

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-10-04, 11:49   #2
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Fedons konfektkake

Fedons konfektkake
(denne konfektkaken kan man lage til jul dersom man ikke har whiskey i huset )

1 pk. Dr. Lindbergs sjokoladekake-miks
1 dl appelsinjuice
1 dl kesam 8 %
1 dl rapsolje
2 ss hakkede mandler
2 ss hakket 70 % sjokolade (eller 85-90 %)
2 ss tørkede hakkede aprikoser

Sett ovnen på 170 grader.

1. Lag kaken etter fremgangsmåten på pakken, men bytt vann med appelsinjuice og kesam. Tilsett mandler, sjokolade og aprikos. Ha i en springform på ca. 22 cm i diameter og stek på midterste rille ved 170 grader i ca. 40 min. Avkjøles på rist.

2. Lag glasuren i pakken og pynt med mandler og aprikosbiter på toppen.


Hvordan flytter jeg denne og legger den som en egen oppskrift?

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!

Sist redigert av Marianne : 17-10-04 kl 11:51. Årsak: Denne skulle vært lagt som egen oppskrift
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 17-10-04, 21:22   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Så spenndende dette så ut. Men, får man kjøpt den kakemiksen enda da, trodde den gikk ut? Jeg har en stående jeg og nå vet jeg hvordan den skal brukes.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 14:23   #4
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av guro

Så spenndende dette så ut. Men, får man kjøpt den kakemiksen enda da, trodde den gikk ut? Jeg har en stående jeg og nå vet jeg hvordan den skal brukes.

Hva sier du, Guro? Får man ikke kjøpt Fedons kakemikser? Hvorfor ikke??? Gjelder det alle?

marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 19-10-04, 16:55   #5
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg har en sterk misstanke om at der er gått ut. Det er synn. Mandelkaka ver god og grei - lage muffins av den jeg.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
La oss forberede oss til julen! Zoë Lavkarbo generelt 77 02-12-09 18:34
Fedons majones-oppskrift MHM Annen mat 0 12-03-04 00:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no