Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 09-12-04, 18:44   #51
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

dagens middag. grove pannekaker.

2 egg
1.5 ss sammalt rug
2 ss sammalt hvete
1.5 dl melk...?
litt salt
bakepulver
søtstoff og smør

smakte ok. ble litt feil forhold på melet... litt mye rugmelsmak.. skal prøve med proteinpulver i også neste gang

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 09-12-04, 18:53   #52
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jamies bakte torsk med cherrytomater, basilikum, mozzarella og parmesan !

Servert med blomkålstappe og dampet brokkoli !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 09-12-04, 19:15   #53
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Bra at noen tar opp tråden!

HP' s fiskelinsesuppe!

http://forum.lavkarbo.no/showthread....iskelinsesuppe

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 09-12-04, 23:51   #54
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Ikea...

Spiste en kjapp mellommiddag på IKEA (dampet torsk med brokkoli), men skal lage middag nå faktisk... (Bedre sent enn aldri...)

I dag skal vi ha Foliestekt kylling, type urtemarinert.
Tok bare en hel kylling (rå), snittet et dypt kutt i brystkjøttet på hver side, og utvidet de med fingrene, og et snitt i hvert lår.
I snittene hadde jeg en urtemix av fetaost (med litt olje), most sammen med smøreost og div urter (örtgård, timian, kyllingkrydder, salt og pepper).
Så smurte jeg kyllingen med urtesmør og strødde urter over, og litt frisk kuttet basilikum. Pakkes sp inn i folie, og stekes... hmmm... har ikke kommet så langt ennå, men ca 175 grader (varmluft) i ca 20-25 min? Huske å sjekke at kyllingen er gjennomstekt (stikke hull å klemme rundt - saften skal være blank, ikke rødlig...)

Tilbehør blir en stor salat med diverse grønnsaker og lime sprutet over, og litt basilikum strødd på toppensom garnityr...

Håper det blir bra da, aldri gjort før, så spenningen stiger...

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 12-12-04, 22:39   #55
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Smile

Hva vi HAR hatt...

Dette er hva vi allerede har prøvd til middag i dag. Likte det vi!

---
Blomkål og Brokkoli-suppe (Kremet type... )

200g. blomkål
200g. brokkoli
To sjalottløk (ca. 50 g.)
200g. picnic skinke
1\2 liter buljong
1 eggeplomme
1dl. fløte
Pepper og salt

Vask grønnsakgene, og del opp grovt. Kokes møre i buljongen (Tar bare noen få minutter).
Mos med stavmikser eller foodprocessor, og kok opp igjen. Når det koker opp igjen, tilsettes egeplomme, fløte og skinke i terninger. Visp dette inn, smak til med salt og pepper. Kok og visp til ønsket konsistens...
---
Ca karbohydrater i denne er 9.
---
Det tok mye kortere tid enn jeg trodde, sikkert ikke mer enn 10 minutter, så denne oppskrifta skal jeg spinne videre på! Det var veldig mettende, så god middag.
Ellers er det greit å vite (jeg visste det ikke) at det blir litt småklumpete om du mikser bare kort tid. Dess mere du mikser, dess mere kremet blir den, så alt etter hva man liker selv. Jeg tok ut noen småbiter før miksingen, og tok oppi før servering, for syns skyld...

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."

Sist redigert av Ingo : 12-12-04 kl 22:42. Årsak: Karbohydratene...
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 12-12-04, 22:56   #56
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Idag ble det finnbiff,- med blomkålstappe og dampet brokkoli.

Dessverre ble sausen mislykka. Det blir ikke det samme uten tyttebærsyltetøy og geitost i sausen !! Skal kjøpe sukkerfritt syltetøy, - men bronosten... akk ja, den får jeg klare meg uten !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 13-12-04, 00:21   #57
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Krisemat

I dag hadde vi det som fantes her:

Grønn ertesuppe med chili, pølsebiter, sjarlottløk og revet parmesan på toppen. Ble godt jo!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 10-01-05, 09:33   #58
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

* bump *

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 10-01-05, 09:37   #59
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jamies bakte torsk med cherrytomater, basilikum, mozzarella og parmesan !

Servert med blomkålstappe og dampet brokkoli !!

Dette skal JEG prøve i dag!!!! Gleder meg, for det høres bare sååååå godt ut!!!!! Og LITT mer spennende enn den seige juelpølsa jeg trykka i meg i går.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen)
Gammel 10-01-05, 18:53   #60
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Kjøttdeig med denne sausen; stavmixet en halv løk og to chili, og hadde tacokrydder på.

Brekkbønner stekt sammen med kjøttet.

Også ost oppå.

Slettes ikke så verst, men litt student-aktig da.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -
Gammel 10-01-05, 19:09   #61
Ingo
Medlem
 
Ingo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 145
Ingo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snillIngo er virkelig snill
Talking

Overaskelse!

I dag skal jeg overraske GIR med en liten festmiddag...

Jeg har marinert et stykke ribbekjøtt, skal lage soppstuing, smørdampede grønnsaker, fylte sopp, og fløtesaus med soppsmak.

Ribben er enkel:
Ett stykke ribbe, skjær av svoren.
Mariner i litt olje, 2 ts salt (jeg brukte hvitløkssalt), 1 ts peppermiks, 1 ts paprikapulver, litt tacokrydder, en dæsj soyasaus og noen hvitløksfedd (den siste legges bare på toppen). Skal ligge gjerne etpar dager i marinaden, for at smaken skal trekke helt inn.
Stekes i 60-90 minutter på 175 grader, med fettsiden ned.

Soppstuing er enklere:
Steker masse champiser i smør og krydder, heller oppi endel fløte, og jevner evt. med bittelitt speltmel.

Grønnsaker:
Forveller 200g. brokkoli og 200g. blomkål, samt 300g. gulrot.
Legger en dæsj hjemmlaget urtesmør i bunnen av en aliminiumsfolie, og legger grønnsakene oppå når de har fått rennt av seg litt, og krydrer med peppermix, salt og provencekrydder og lammekjøttkrydder.
Settes i ovnen de siste ti minuttene. (Jeg tar alltid en smørklatt på toppen av grønnsakene når de er ferdige... hever smaken masse!)

Sopp:
Kok soppene i vann noen minutter (Jeg tåler ikke halvferdig sopp, så denne delen er viktig! )
Grav forsiktig ut stilkene og lag stort hulrom i de.
Finhakk stilkene , skinke, og en sjalottløk, og fres dette.Tilsett så litt fetaost, hvitløkssalt og pepper. Legg dette oppi soppene, legg en klatt smør på toppen og grill de ved siden av ribba til de har grei farge. Ca ti minutter tenker jeg...

Saus:
Enkleste i verden.
Bruk samme panne som til alt det andre, ikke skyll først, men bare tøm fløte rett oppi. Kokes til den er litt redusert. Tilsett krydder etter smak, en spiseskje smøreost, og eventuelt litt finhakket sopp om det er noe igjen... (Liker du andre smaker i sausen, eller vil prøve noe nytt, kan ca. ALT brukes som smakstilsetning... skinke, bacon, paprika, diverse krydderurter, brokkoli, soyasaus, hvitløk... )

Gleder meg!

__________________
Ingo
"The difference between the impossible and the possible lies in a person's determination."
Ingo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 10-01-05, 19:15   #62
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

I dag har jeg hatt Isets taco-lasagn med neper.. NAM NAM!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P
Gammel 19-01-05, 06:08   #63
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Idag hadde jeg:

* Brun flerkornsris / naturris- blanding med peanøtter oppi og soyasaus
* Kokt brokkoli
* Salat av salat, gul paprika, tomat, bønnespirer og med salsa og rømme

Skikkelig godt!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 19-01-05, 10:46   #64
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I går hadde jeg ovnsbakt laks med Creme Fraiche og sitron og persille (se oppskriftforum) servert med kremet spinat og dampet brokkoli med smør.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 19-01-05, 11:20   #65
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

I dag blir det kyllinglever, løk,sopp, paprika, creme fresh og broccoli og kanskje litt annet grønt....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 19-01-05, 19:43   #66
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

I går hadde vi stekt seibiff (jeg klarer ikke å steke seibiff slik at hvetemelpaneringen utenpå beholdes, den bare setter seg fast i panna - så da slipper vi den! Lise har sagt at jeg må kjøpe teflon-panne... )

Finsk kålrotgrateng (skal jeg poste oppskrift tro?) Minte om kålrotstappe tror jeg, har ikke smakssans om dagen...

Blomkål, rosenkål og gulrot - frossenblanding (ingen av oss spiser noe særlig kokt gulrot)

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 19-01-05, 19:45   #67
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

I går (i går igjen?) spiste vi til middag:

pastasaus laget av tomatboks, urter, squash, løk, tunfisk, stangselleri
og pasta/ litt fedonpasta til meg

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 19-01-05, 20:13   #68
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Idag hadde jeg sitron/chili/pepper/div krydder-marinert steinbit. Stekt i folie, servert med blomskålstappe og brokkoli med smelta smør

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 19-01-05, 20:53   #69
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

God middagsomelett

I dag hadde jeg ikke planlagt middag, og kom meg ikke ut av huset pga sykt barn, og mannen min var i Oslo. MEN: "Man tager hva man haver" kan også bli riktig godt!

1/2 rødløk i småbiter
4 sopp hakket
Rikelig med strimlet grønnkål*
2 wienpølser i småbiter

Stek dette i smør/cocosa i en stekepanne

7 egg vispes med
Salt, pepper, tacokrydder

Hell over i panna, og la det stivne under lokk.
Ha så på litt
ketchup eller tacosaus + ost, ha på lokket igjen, skru av varmen og la osten smelte.

NAM-NAM!


* Grønnkål er ganske likt spinat. Veldig næringsrik, og veldig lett å dyrke. Mamma og pappa har store "skoger" med grønnkål på tomta si (jeg sier skoger fordi planta ser ut som ei minibuske), og fôrer både kalkuner, griser og mennesker med det. Jeg fryser det ned i brødposer, og klipper det frossent rett oppi panna.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 19-01-05, 21:30   #70
sweet_junkie
Juniormedlem
 
sweet_junkie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2004
Hvor: Vestlandet der ute.
Alder: 53
Innlegg: 14
sweet_junkie har en fantastisk aura rundt segsweet_junkie har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av MHM


1/2 rødløk i småbiter
4 sopp hakket
Rikelig med strimlet grønnkål*
2 wienpølser i småbiter

Stek dette i smør/cocosa i en stekepanne

7 egg vispes med
Salt, pepper, tacokrydder
.

Jeg ble litt i tvil. Hvor mange personer var denne menyen til?
Siden det er er 7 egg.
Denne vil jeg prøve til middag i morgen. Ta med på kveldsjobben.

__________________

mvh
sweet_junkie

Målet er satt.
sweet_junkie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg,Dr.Phil
Gammel 19-01-05, 21:55   #71
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 48
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sweet_junkie

Jeg ble litt i tvil. Hvor mange personer var denne menyen til?

Det er proteiner både i egg, pølser og ost (pluss litt i sop og grønnkål), slik at den holdt til to voksne og to barn. Men jeg vil vel si 3 porsjoner egentlig. Vanligvis teller jeg tre egg per voksen person dersom det er eneste proteinkilde. Det går like fint å burke spinat istedenfor grønnkål.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi?
Gammel 20-01-05, 13:31   #72
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

I går:

torskerogn, ertestuing, kålrabistappe og kokt potet til de som ville...

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger
Gammel 20-01-05, 13:47   #73
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

I dag tror jeg jammenmeg det blir Fajita form, så steker jeg litt ekstra kylling som jeg kan ha med i wraps som matpakke på toget i morra !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 20-01-05, 16:34   #74
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Veggiskake med salat (flere typer), paprika, avocado, sitronsaftdressing og det var det!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat
Gammel 20-01-05, 17:33   #75
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Ble inspirert av å høre om Iset,s lasagne. Jeg har ikke lest oppskriften hennes, men laget en "normal kjøttsaus" og ostesaus besående av cc, hvitost og spedd opp med krafta på sopp-glasset. Dette ble moset godt med stavmikser.
Imellom lagene ligger tynne skiver med nepe. Godt med ost oppå.
Gleder meg til å smake!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no