Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Nannahs langstekte ribbe

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-09, 21:40   #1
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Nannahs langstekte ribbe

Den aller beste ribba jeg har spist var stekt på amerikansk vis..dvs langstekt på lav temp.Rut opp og stell ribba som vanlig. Stek den først 4 timer på 140-150 varmluft... så to timer på 90-100 varmluft deretter ut m ribba...strø svoren med salt pepper og brunt sukker (jul bare en gang i året da)
men går fint uten.
Ovnen på 200 varmluft inn med ribba ...pass på den..la den stå til svoren bobler..tok 13 min i min ovn.

Ribbe som dampes i vann blir kokt og fettet blir hardt..her smelter fettet og gjør kjøttet supermørt! Ikke ha i vann...ikke øs svoren ..kryddre som du pleier men ha evnt.over litt brunt sukker til slutt...svoren var faktisk like sprø dagen etter ..nam

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/

Sist redigert av Nannah : 15-11-10 kl 15:52.
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:44   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe..

Nok en Nannah-oppskrift som må testes ! Tusen takk

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:47   #3
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe..

Den er gammel..men folk har hatt problemer med å finne den ...så derfor la jeg den inn på nytt

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 21:58   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe..

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Den er gammel..men folk har hatt problemer med å finne den ...så derfor la jeg den inn på nytt

Og tusen takk for det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 22:57   #5
@nita
Juniormedlem
 
@nita sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 17
@nita er på en erverdig vei

Sv: Nannahs langstekte ribbe

tenkte jeg ikke skulle spise ribbe før julaften...
Men tror sannelig jeg skal handle ei i morgen å prøve...

@nita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 23:20   #6
irjan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Nøtterøy
Alder: 51
Innlegg: 28
irjan er på en erverdig vei

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Wow, ser supert ut! Jeg kjøpte rimelig familieribbe på Rema1000 her om dagen. Tenkte den kom til nytt en dag Nå gleder jeg meg skikkelig!

__________________


irjan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 00:16   #7
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Går ann å kryddre den litt annerledes enn juleribba...prøv soyasaus og ingefær...lr sennepspulver

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 20:00   #8
BigO
Juniormedlem
 
BigO sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bærums Verk
Alder: 48
Innlegg: 33
BigO er på en erverdig vei

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Jeg er i ferd med å teste ut denne vs tradisjonel "norsk" ribbesteking. Jeg stekte en ribbe på søndag på tradisjonelt vis, ble veldig bra den så jeg er veldig spent på denne. Kjøpte samme type ribbe i dag som jeg skal forhåndsbehandle på akkurat samme måte, men langtidsteke.

Jeg lurer på om steketidene dine er for tynnribbe, midtribbe eller familieribbe?

For meg er det tynnribbe som gjelder

__________________




Min mat blogg: http://lav-karbo.blogspot.com/
BigO er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 23:51   #9
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Den er for tynnribbe

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 00:01   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Himmel - det spørs om ikke en av ribbene som er innkjøpt til julaften må avlisves lenge før Dette frister, og må prøves snarest

Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 14:22   #11
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Nå står Ribba di i ovnen her. Jeg har ikke varmluft så jeg satt opp tempen med 15-20 grader.. Satser på at det funker. Nam nam.

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 14:41   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Skal man ha noen annen temperatur/steketid på familieribbe? Sist jeg prøvde denne så hadde jeg tynnribbe.
Kan uansett love at den blir superbra!
Nesten litt pain å måtte vente til krydderet har satt seg, vil ha ribbe nå

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 15:11   #13
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Aner ikke ang. temperatur jeg..

Nå lurer jeg på om den skal stå midt i ovnen? Litt seint siden jeg satt den inn for nøyaktig to timer siden. Det lukter ribbe i hele huset..nam nam nam.

Photo: Jeg har en liten fettfestival gående her fra nå og frem til rundt den 17 desember.. Så har jeg litt å gå på i jula!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 15:12   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Fettfestival er fett! Her går det som vanlig med feit mat og masse grønnsaker, ikke så ille det heller, gett!
Savner Fjanni!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 19:50   #15
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nannahs langstekte ribbe

OK - jeg har aldri i mitt liv laget ribbe så nå må jeg spørre:
- hvordan forbehandler man ribba?
- er steketiden lik uansett vekt / størrelse på ribba?
- hvordan lager du saus hvis du ikke øser vann over ribba?
- har du smør i langpanna sammen med ribba?
- legger du ribba på en tallerken eller lignende?
- krydrer vi ikke før den settes inn i ovnen?

Mange spørsmål fra en ribbe-nybegynner........

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 22:26   #16
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Jeg har ikke ribberist - kan jeg bruke noe annet?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-11-09, 23:00   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Jeg pleier bare å legge en asjett oppned under.
Har fungert helt fint i mange år!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 00:05   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har ikke ribberist - kan jeg bruke noe annet?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sammenkrølla aluminiumsfolie... bestikk, bare fantasien setter grenser..

Så fremt det er noe som tåler varmen, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-11-09, 01:11   #19
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Nannahs langstekte ribbe

langstekt ribbe , så dele den opp i biter og steke den i ca 30.minutter på 200 grader , blir mega godt ,da ribbebitene blir stekt rundt om og blir sprø

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 24-12-09, 12:31   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Dytter litt på denne jeg, sånn i tillfelle folk er i ribbenød Mamma satte på ribba si nå, men på 120 grader.. spent på hvordan det blir!

God jul!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:18   #21
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Nå er det påske og ribbetid igjen.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:22   #22
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Langstekt ribbe er snadder! Jeg har tom begynt å sette min ihjelfrossen i ovn på ca 90 grader. Da kan den stå omtrent et døgn. Litt fres på slutten da...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:25   #23
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Langstekt ribbe er snadder! Jeg har tom begynt å sette min ihjelfrossen i ovn på ca 90 grader. Da kan den stå omtrent et døgn. Litt fres på slutten da...

Frossen?

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 21:34   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Frossen?

Megastiff...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:17   #25
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Nannahs langstekte ribbe

Jeg googlet langstekt ribbe, og kom jammen frem til oppskriften din Nanna.. Denne skal lages her i morra, dog uten brunt sukker

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg vil ha ribbe! Veggpryd Lavkarbo generelt 18 12-10-11 23:39
Jeg vil ha ribbe! Photobscura Generell diskusjon 11 29-04-09 01:09
Er det noen ribbe-eksperter her? Michellina Middag 7 24-04-09 11:27
Litt lei ribba? Ungarsk ribbe screwball Middag 1 06-01-09 11:31
Sprø spor på ribbe KaizaMaria Spørsmål og svar 4 28-12-07 01:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no