Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tacolodd

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-12, 12:13   #1
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

Tacolodd

En knallgod rett til feks lørdagskosen Eller rett og slett på en mandag eller tirsdag


Navnet på retten kan eg ikkje forklare... men ho som eg fikk oppskrifta av
meinte den satt som ett lodd i magen pga mengda med creme fraiche.... men
det merka ikkje eg noke av. Kanskje det var fordi dama eg fikk oppskrifta av
spiser høgkarb mat, og då sitter nok feitt som ett lodd

Iallefall en steikendes god rett dette her

Ei stor og god form:

2 beger creme fraiche
1 kg kjøttdeig
2 paprika, gjerne 1 gul og 1 raud
1 stor løk
3-4 fedd kvitløk
4 ss tomatpure
ca 1 ts cayennepepper
1 ss minched hot chili
salt
peppermix
oregano
ca 1 dl vatn

Masse ost til topping

Brun kjøttdeiga, mot slutten av bruninga brunar du også løken sammen med
kjøttdeiga. Ha i tomatpure, chili, krydder, pressa/finkutta kvitløk og vatnet
og late det putre litt, til vatnet har 'tørka inn'.
Ha creme fraiche i botnen på ei eldfast form. Hell kjøttdeigblandinga over.
Kutt paprikaen i strimlar og legg oppå kjøttdeiga. Topp til slutt med ost.

Gratiner på 225 grader til osten er gyllen, ca 20-25 min.


Server med en god salat og osteknekkis.
Eg laga osteknekkis av kavli sin skiva ost med jalapeno.

Og det lages enkelt:
To skiver ost på ett bakepapir i mikro.
Full effekt, litt over 1 minutt.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:03   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Mmmmmm - dette blir kosen i kveld

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 15:07   #3
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Det er mange av oss som ikke spiser melkeprodukter

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 16:36   #4
stinei
Seniormedlem
 
stinei sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 696
stinei har en fantastisk aura rundt segstinei har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tacolodd

Hørtes godt ut, skal absolutt prøves.

Et lite spørsmål, klarer du å lage osteknekkis av jalapeno-osten etter at den er blitt ny? Den blir bare som en lefse hos meg, så jeg trenger tips til hvordan jeg kan få den sprø.

__________________
Min journal -velkommen inn!
stinei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - ketolyse - Svar med sitat
Gammel 08-09-12, 16:51   #5
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av stinei, her.

Hørtes godt ut, skal absolutt prøves.

Et lite spørsmål, klarer du å lage osteknekkis av jalapeno-osten etter at den er blitt ny? Den blir bare som en lefse hos meg, så jeg trenger tips til hvordan jeg kan få den sprø.

Eg laga for ei lita veke sida, og dei vart heilt sprø.
Eg la berre 2 skiver ved siden av kvarandre på bakepapir i mikro, full effekt.
Litt i overkant av ett minutt.
Eg har også lagt den over botnen på en kopp og forma den til tacobeger.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 00:52   #6
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Dette var seriøst det beste jeg har sist på lenge

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 01:18   #7
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Dette var seriøst det beste jeg har sist på lenge

Åååå, kor bra då, veldig kjekt å høyre So toppar du det heile med ostekake i mårgå

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 14:44   #8
Ingro
Juniormedlem
 
Ingro sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Alder: 39
Innlegg: 13
Ingro er på en erverdig vei

Sv: Tacolodd

Takk for at du reddet lørdagsfølelsen min i arbeidshelg.. nå skal jeg ta med restene på kveldsvakt..

__________________


Ingro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 14:49   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Høres godt ut!

Men jeg lurer på, blir det en annen smak hvis man blander cf inn i denne kjøttdeigrøra??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 14:55   #10
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Høres godt ut!

Men jeg lurer på, blir det en annen smak hvis man blander cf inn i denne kjøttdeigrøra??

Det veit eg ikkje, men kjøttdeiga 'sig' litt nedi cf'en, egentlig ingen grunn til å blande den inni

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 14:56   #11
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Ingro, her.

Takk for at du reddet lørdagsfølelsen min i arbeidshelg.. nå skal jeg ta med restene på kveldsvakt..

So bra då

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 15:21   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Skal lage i kveld slik at jeg har til jobblunsj i morgen!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 09-09-12, 17:16   #13
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skal lage i kveld slik at jeg har til jobblunsj i morgen!!!

Det har eg og hatt ett par gonga, og gjett om den knekkebrødspisande gjengen eg jobba ilag med har vore misunnelige

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 17:43   #14
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Tacolodd

Tror jeg skal lage denne i morgen, ser bare så ufattelig god ut.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 18:19   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Det burde du, for dette er seriøst GODT

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 19:38   #16
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tacolodd

Jeg har hørt at navnet tacolodd er egentlig en feilstavelse eller fornorsking, og at det heter tacolåda (svensk).

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 20:45   #17
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Jeg har hørt at navnet tacolodd er egentlig en feilstavelse eller fornorsking, og at det heter tacolåda (svensk).

Navnet tacolodd er ganske merkelig ja. Veit du kva tacolåda betyr?

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 21:11   #18
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Tacolodd

låda betyr boks, eske, skuff. ifølge min svenske venn, heller tacoskuff i denne sammenheng

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 22:14   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

låda betyr boks, eske, skuff. ifølge min svenske venn, heller tacoskuff i denne sammenheng

Taco-form, enkelt og greit....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-09-12, 22:46   #20
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Taco-form, enkelt og greit....

Ja det enkle er nok ofte både det beste og det rette

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 29-09-12, 19:04   #21
Colt-pixy
Seniormedlem
 
Colt-pixy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 797
Colt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlysColt-pixy er et fyrlys

Sv: Tacolodd

Dette var bare helt sinnsykt godt! Blir garantert lagd flere ganger, tror jeg skal legge noe av det jeg har nå i frysen slik at jeg har til nødstilfeller.

__________________


Colt-pixy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 12:02   #22
helenemor25
Medlem
 
helenemor25 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 88
helenemor25 er på en erverdig vei

Sv: Tacolodd

Denne har jeg lyst til å prøve ut idag,men hvor mye karb.er det ca ?

helenemor25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman /lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 12:13   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av helenemor25, her.

Denne har jeg lyst til å prøve ut idag,men hvor mye karb.er det ca ?

Du kan regne ut på www.matvareguiden.no

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-10-12, 13:21   #24
helenemor25
Medlem
 
helenemor25 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 88
helenemor25 er på en erverdig vei

Sv: Tacolodd

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Du kan regne ut på www.matvareguiden.no

Takk,skal sjekke ut der

helenemor25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skaldeman /lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-10-12, 00:08   #25
Småspiseren
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bø i Telemark
Innlegg: 270
Småspiseren er på en erverdig vei

Sv: Tacolodd

Nå har jeg masse kjøttdeig i fryseren, så må helt garantert lage dette på mandag!!

__________________
Min Journal - som jeg skal bli kjempeflink til å oppdatere
Småspiseren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no